Recepten bloemkool

Discussie in 'De lounge' gestart door Saar22, 9 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Wie heeft er een lekker en GOEDKOOP recept voor bloemkool. We eten altijd 2 keer van een grote bloemkool, waarvan 1 keer simpel met gekookte aardappelen en vlees. Maar om dat nou 2 keer in de week te eten(doen we nu dus wel).... Dus wie helpt???

2. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Bloemkoolschotel? Met gehakt en aardappelschijfjes. Pakje saus ersoorheen van maggi dacht ik en klaar ;)

3. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
  4. senta

senta Niet meer actief

lekker wokken met pittige kip reepjes

5. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Met ragout erover en aardappels..

6. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Deze is best lekker. Gaat bij ons een hele bloemkool in en wij eten dit dan twee dagen achter elkaar. ik vind het de dag daarna vaak nog lekkerder.

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Bloemkoolsoep klinkt best lekker. Van maggi had ik ook al gezien, maar ben nooit zo weg van de smaken uit pakjes, maar het is het proberen waard!

8. Laurie1

Laurie1 Niet meer actief

Aardappelen in de schil in partjes snijden en koken. Bloemkool in kleine roosjes koken. Tijdens het uien snijden en deze fruiten in een bakpan met een beetje olie. Deze even bewaren in een kommetje en de aardappeltjes krokant bakken met olie en misschien een beetje paprikapoeder. Vervolgens de gekookte bloemkool er bij bakken en een beetje peterselie erover doen. Ui erbij door en een beetje fijn geprakte knoflook erbij.

Eventueel bij het fruiten van de ui ook stukjes chorizo er door doen.

Als het klaar is maak je een kerrie sausje en deze drapeer je erover wanneer het opgediend is.

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij eten er ook ragout over, maar dan met rijst

10. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Bloemkool een beetje (niet helemaal gaar) voorkoken. Dan een bladerdeeg buideltje maken met mosterd en kaas. In de oven, zolang het bladerdeeg nodig heeft!:)

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Met een kerriesausje erover, dan spekjes o.i.d. en lekker rijst erbij. Mmmm..

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik doe regelmatig de bloemkool beetgaar koken.
    Dan 4 eieren klutsen, 3/4 in de wok doen, bloemkool erbij in, restant van het ei er over, geraspte kaas en kerriepoeder erover, dan met de deksel er op nog een minuut of 10 laten doorgaren. Heerlijk :)
    En dan gewoon met aardappels of aardappelpuree erbij.

13. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
  14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    bloemkool en pasta koken. Spekjes/hamblokjes bakken.
    Pasta, bloemkool, spekjes mengen met creme fraiche in een ovenschaal. Afdekken met broodkruim, rozemarijn en strooikaas.
    10 min in de oven.
    Superlekker een van de weinige dingen die mijn zoontje lust!

15. Saar22

Saar22 Niet meer actief

We hebben de curry geprobeerd. Was heerlijk. Mijn man wil het ook een keer met ragout proberen! Bedankt dames.

Deel Deze Pagina