Over de z**k door opmerking schoonmoeder

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamaloe26, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Vandaag past mijn schoonmoeder op mijn zoontje. Breng ik hem vanochtend en blijf nog even een bakkie koffie drinken. Nu heeft mijn s-moeder wel vaker wat vreemde opmerkingen gemaakt. Maar vanochtend zegt ze tegen me: Het voelt net of we een derde kind gekregen hebben (ze heeft 2 zoons en doelde nu dus op mijn kind). Hij voelt helemaal alsof het ons eigen kind is.
    NOU JA ZEG! Wat is dat nou voor opmerking. Maar ik heb net even mijn hart gelucht bij buurvrouw en zus en die vinden het niet zo heel raar eigenlijk. Stel ik me nou zo aan???

2. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Het leven is echt te kort om over dit soort dingen over de z.. te raken..probeer te relativeren! Wees dankbaar dat ze lekker op wil passen!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou er niet mee zitten. Ze weet heus wel dat zij oma is, en niet mama. Het voelt voor haar zó eigen, dit kindje, dat het ook echt bij hen hoort.
    Maar als jij het vervelend vindt, moet je dat tegen haar zeggen. Dan kan zij uitleggen hoe ze het bedoeld heeft.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja ik zou dat ook helemaal niet raar vinden.

Super leuk toch dat ze heel veel van je kind houdt. Ik vind dat juist fijn. Dat betekent dat ze dus ook door het vuur zou gaan voor jou kind ( jullie)

Ik vind dat altijd een fijn gevoel dat er meer mensen zijn die verschrikkelijk gek zijn met onze kinderen

5. jettepet

jettepet Niet meer actief

Ik zou het ook niet raar vinden! Dat zou mijn SM ook kunnen zeggen, ik zie dat als een compliment.
    Voor mij zegt het dat ze veel van je kindje houden net als hun eigen kinderen, dat is toch mooi?

6. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Dat is toch leuk als ze dat zegt! Betekent dat ze veel van jullie kindje houdt en dat hij in goede handen is....

7. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier precies hetzelfde.. mijn SM zegt het dus ook gewoon, vind ik helemaal niet erg hoor, juist heel fijn

8. Only me

Only me Niet meer actief

Ik ben het hier helemaal mee eens...

Ik zou ook direct gevraagd hebben: 'hoe bedoel je dat?"

Life is to short for this kind of b*ll*sh*t ;)

9. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik begrijp wel wat je bedoelt, mijn schoonmoeder zou dat ook kunnen zeggen, maar bedoelt het dan niet verkeerd. Maar zo kan het wel klinken.
    Uiteindelijk is het natuurlijk heel belangrijk dat ze op je zoontje wil passen en dat ze het zo uit.

10. mama c

mama c Niet meer actief

Ik snap wel dat je dit voelt.
    Ook al bedoelt je schoonmoeder het natuurlijk hartstikke goed, je hebt zelf het gevoel van het is MIJN kind en ik ben de MOEDER.

11. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Nou, ik begrijp je gevoel wel hoor, en ik zou het ook niet tof vinden als mijn smoeder dit soort opmerkingen zou maken.....ik krijg het daar dan direct benauwd van! :)

12. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik zou er ook niet mee zitten. Mijn ouders noemen heel soms vergis mijn dochter wel eens bij mijn naam :) (lijkt erg op mij als baby)
    En zowel mijn vader als schoonvader zeggen wel eens kom maar bij papa ipv opa, maar dit is heus niet expres.

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Mijn moeder heeft het ook altijd over onze R.. en R.. (Brabants ;)) vind het niet zo erg. Ze zijn ook de familie die na ons het dichtsbij komt.

14. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Is toch juist leuk dat ze zoveel van der kleinkind houd zoals van der eigen kinderen? Lijkt me dan juist je kind met een fijn gevoel achterlaten na zo een opmerking, kan je ervan op aan dat ze ervoor zal zorgen alsof t der eigen kind is! Ik zou juist dankbaar zijn met zo een schoonma, je hoort wel eens ergere dingen ;)

En zoals voorgaande meiden zeggen: leven is te kort je druk te maken om zulke dingen die vast erg goed bedoeld zijn en laten blijken hoeveel ze van der kleinkind houd en er blij mee is, en vooral dankbaar datz e wil opassen...maak je niet druk meid, ze bedoeld t dus vast goed!

15. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    hoezo zou je daar boos om worden?

ze bedoeld het juist alleen maar lief dat die kleine er helemaal bij hoort en dat ze zo gek op m is...beter dan dat ze zegt komt dat vervelende kind ook weer aan

16. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Ik geloof dat ik dus inderdaad moet proberen het te relativeren. Misschien komt het ook wel omdat ik zelf zo onzeker ben dat zo'n opmerking helemaal verkeerd valt. Ik heb gewoon heel vaak het gevoel dat ze mijn kind probeert in te "pikken". Ik weet dat dat vreselijk kinderachtig klinkt en dat het probleem misschien wel gewoon bij mij ligt. Maar soms voel ik me zo tweederangs als we bij haar zijn. Ze trekt het uit mijn armen zodra we binnen zijn en ik mag hem gewoon niet meer aanraken tot we de deur weer uit zijn. En ik durf dan niet voldoende voor mezelf op te komen om er wat van te zeggen.

17. wrsh

wrsh Lid

10 mrt 2011
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan het me best voorstellen dat het niet leuk vindt om te horen. Het ligt er ook aan hoe je band is met je schoonmoeder. Op dit moment kan ik niks hebben van me schoonmoeder en doet ze alles verkeerd in mijn ogen. Stel je voor als ze zou zeggen dat het haar (klein)kindje is dan zou ik ook ontploffen.

Ik kan me voorstellen dat jij je bedreigt voelt. Komt het doordat jij in het verleden iets naars heb ervaren??

18. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Nee, ik denk dat ze echt onwijs veel van hem houdt en dat ze dat ermee wilde zeggen. Dus ook ik sluit me bij de rest van de meiden aan....zou me er absoluut niet druk om kunnen maken. Wou dat ik zon sm had....

19. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Waar maak je je druk over een kleinkind mag een oma toch als eigen ervaren zo gek vind ik het helemaal niet klinken.

Zo te lezen een hele leuke oma voor jouw kind. Dat jij een ander gevoel er bij hebt is denk iets wat je los moet laten.

Ik zeg altijd het zijn mijn kinderen maar mijn kinderen zijn voor al van zich zelf.;)

Kortom met mijn en dijn ik moet er niet veel van hebben.

Daarbij wou dat ik nog een schoonmoeder had die dit zou zeggen. Dat betekend dat ze geliefd worden en dat er van ze gehouden woord.

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier hetzelfde, als ik Jayden naar mn schoonouders toe breng voor hun vaste oppasavond/nacht/dag dan ben ik nog amper binnen of ik ben Jay al kwijt aan mn SM haha, ik vind het niet erg want ik zie hoe gek ze op hem is.
    In het begin moest ik er wel heel erg aan wennen hoor maar ik zie hoe hij er zelf ook van geniet en dat doet me goed.
    Sterkte met het relativeren, het kan ook zijn dat je nog niet aan het idee bent gewend dat je je kind ook een beetje moet delen met anderen.
    *knuf* komt wel goed hoor:)

Deel Deze Pagina