Gewichtstoename tijdens cyclus

Discussie in 'De lounge' gestart door Geletulpen, 4 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geletulpen

22 feb 2021
    64
    36
    18
    Hoihoi,

Ik zit ergens mee en ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.

Na een aantal mnd lijnen en meer bewegen ben ik 5kg afgevallen. Heel blij mee :)

Nu is het zo dat ik sinds vorige week plots weer 1.5kg zwaarder ben. Mijn borsten zijn gevoelig, ik voel me opgeblazen.

En nee, ik ben niet zwanger ;)

Nu is mijn vraag, komen jullie ook zoveel aan net voor je ongesteld moet worden?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Ja heb ik ook, rond mijn eisprong en vlak voor mijn menstruatie, scheelt rustig 2 kg. Volgens mij is het allemaal vocht. Als ik ongesteld word moet ik meestal een paar keer enorm plassen en dan is het weer weg.

Geletulpen en Huismuisie vinden dit leuk.
  3. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Een diëtist vertelde dit idd, het gewicht van een vrouw schommelt heel erg en kan idd zo tot 2kg verschillen. Daarom is het ook beter om 1x per maand te wegen ipv elke week.

Geletulpen vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik weet niet exact hoe het zit maar hormonen hebben behoorlijk invloed op gewicht. Ik weet nog goed dat ik voor de zwangerschappen vd jongens aan de hormonen zat en ik daardoor wel degelijk aan kwam. Niet tientallen kg’s, maar rustig 2 kg in 2 weken (na de eisprong veranderde ik van hormonen en zakte dit dan vaak weer wat).
    Niet leuk, maar hoort erbij.
    met je menstruatie zal het ongetwijfeld ook kunnen.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.973
    15.012
    113
    ik ga 5 kilo op en af in een maand, al jaaaaren. Enige vervelende is dat ik ook een cupmaat wissel in een maand (op en af).

Ik weeg eigenlijk zelden. Alleen als ik zoiets heb van hmmmmm. Maar ik heb nog t zelfde gewicht als 7 jaar geleden.

Beste weegmoment, dag van menstruatie. Dan blijven de cijfers enigzins vrijgewaard van hormooninvloeden. Zit er dan ineens 5 kilo boven dan wordt t tijd om eens te gaan klussen (ik gebruik bij voorkeur handgereedschap, complete workout dan dus)

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.241
    1.892
    113
    Vrouw
    Als je ongesteld wordt, hou je vocht vast. Dat is vaak de reden dat je aankomt.

7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh ik heb het juist een week ofzo ervoor. En als je eenmaal ongesteld bent dan gaat alles weer weg. Moet op die dagen ook veel meer plassen.

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.500
    21.914
    113
    Nee, nooit last van. Maar ik heb verder eigenlijk geen hormoongerelateerde klachten (ook heel lichte menstruatie zonder pijn etc), het schijnt wel normaal te zijn om zo te schommelen qua gewicht.

9. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.169
    1.336
    113
    Ja! Bij mij scheelt het gerust 3 kilo. Daarom meet ik mezelf vaak op naast het wegen. Ik heb weleens 2 kilo toegenomen terwijl er in cm's best wel wat weg was

10. Geletulpen

22 feb 2021
    64
    36
    18
    Wat een hoop reacties!

Ik moet er wel nog even bij vermelden dat ik een mirena heb. Dus echt menstrueren doe ik niet. Maar merk wel dat ik zo om de 4 wkn gevoelige borstel krijgen en wat meer opgeblazen.

Normaal gesproken merk ik die gewichtsschommelingen niet zo. Maar ben er nu wel mee bezig.

Ik was zo trots op mezelf. Merkte echt aan mijn lichaam dat ik wat kwijt was. En dan viel dit wel enorm tegen.

11. Orchid24

Orchid24 VIP lid

19 nov 2018
    16.402
    13.232
    113
    Vrouw
    Ja bij mij kon het ook bijna 2 kilo verschillen! Ik was ook wat aan het afvallen en opgeven moment kwam ik er dus achter dat ik eigenlijk beter alleen in het begin van de cyclus kon wegen en na de eisprong ongeveer beter niet meer. Vaak als ik dan na menstruatie weer woog dan woog ik of hetzelfde als voor de eisprong zegmaar of was afgevallen. Ik sloeg dus voortaan 1 a 2 weken over. Of ik deed wel wegen, maar wist dat het dan niet het juiste getal was.

12. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
  13. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ja check. Hier anderhalf tot twee kilo. Nu vreet ik in die dagen voor ovulatie en menstruatie mega veel dus wijt het altijd daaraan maar het is er na een paar dagen ook weer af ... Ook gevoelige borst altijd de rechterzijde rond die tijd.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.971
    3.977
    113
    Ja hoor hier ook, scheelt tot 2 kg.
    Ik slik de pil en volgens mij houd ik daardoor meer vocht vast, meestal gaat mijn gewicht omhoog gedurende de drie weken dat ik de pil slik en meestal op dag 2 van mijn menstruatie ongeveer is mijn gewicht op z'n laagst.

15. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    Ik weeg elke dag (jajajaja ik weet het) en ik kan aan de weegschaal zien wanneer ik ongesteld moet worden ;) en niet omdat ik dan meer gegeten heb de afgelopen dagen.
    Tijdens mijn ovulatie ben ik ook een halve kilo zwaarder. Dag erna is het weer weg.

Blijft bijzonder een vrouwenlichaam.

16. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik kom altijd 2 kg aan de paar dagen voor menstratie een eenmaal doorgezet dan is het er ook weer af eind van de menstruatie. Is puur vocht denk ik.
    Ik heb onregelmatige cycles en houdt de weegschaal in de gaten. Dan weet ik precies wnr menstratie komt

17. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier hetzelfde

18. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Exact ditzelfde heb ik ook! Ik kijk de weegschaal niet aan rond mijn eisprong en menstruatie :D. Pas als ik de dag gehad heb dat ik wel op de wc kan blijven zitten (zoveel vocht verlies ik dan op 1 dag) weeg ik me weer.

Geletulpen en cowgirl80 vinden dit leuk.
  19. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Net als velen hierboven, herken ik dit ook: mijn afvallen gaat zo:
    +2kg (eisprong)
    - 3kg
    + 2kg (menstruatie)
    - 3kg

ik registreer nu gewoon 1x per maand m’n gewicht :o:

Geletulpen en bosi333 vinden dit leuk.
  20. Geletulpen

22 feb 2021
    64
    36
    18
    Bedankt voor alle reacties.

Ik was nog niet helemaal gerustgesteld, bang aangekomen te zijn eigenlijk.

Maar gister trok het opgeblazen gevoel wat weg.

Dus vanmorgen op de weegschaal. En ik ben zelfs een halve kilo lichter dan vorige week :)

Ik zal in het vervolg mijn cyclus klachten wat bijhouden. Dan weet ik wanneer ik even niet op de weegschaal moet gaan staan.

Thanx! :)

Deel Deze Pagina