Vraag over reparatie auto...

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 5 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

Een beetje gekke plaats om deze vraag te stellen, maargoed...
    Mijn man is net bij de garage geweest en alle remblokken moeten vervangen worden :( .
    Hoort er natuurlijk bij, maargoed. Heb gevraagd wat het ong. zou kosten. Wisten ze echt niet maar het gaat toch wel honderden euro's kosten.

Heeft iemand dit laten doen en enig idee wat het kostte?
    Of tips waar ik het mss goedkoper kan laten doen?

Bedankt...

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    wat voor type auto is het?

trouwens vindt het vreemd dat alle remblokken vervangen moeten worden, vaak als er 1 vervangen moet worden bijv. voor, dan wordt de ander ook automatisch vervangen, maar alle 4 tegelijkertijd?

en honderden euro's ? ik vindt het ontzettend veel eerlijk gezegd...

zou even langs een andere garage ook rijden om te kijken wat zij zeggen....(zelf natuurlijk niets zeggen)...

waarvoor ging hij? ging hij voor onderhoud-apk ?

normaal gesproken vervang je remblokken wanneer je ze hoort, of wanneer je het idee hebt dat je remmen het niet goed meer doen (officieel als je remweg met 50 km p.u langer is dan 700 mtr)

dingen kosten in aanschaf geen "drol" waar je het meeste geld aan kwijt bent is uurloon...die ligt gemiddeld bij een "dure" dealer zo rond de 80 euro per uur...maar dat is bij mijn dealer zo (officiële chrysler-mercedes) lijkt me dat een "gewone" vakgarage niet duurder is dan een officieel merkdealer....

3. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    het lijkt mij stug dat zoiets in de honderde euro's gaat lopen! ik zou even duidelijk navragen wat er precies aan mankeert en dan ook nog even naar een andere garage gaan.

4. Female

Female Niet meer actief

Hey meiden bedankt!
    Ik heb eens met de garage van mijn pap gebeld (uit het dorp, en betrouwbaar)
    Hij heeft alles uitgerekend voor me.

Remblokken achter 80 euro, voor 70 euro en 2 uren werk (totaal 80 euro) en + btw,

Totaal 250 euro. (hij heeft berekend op de duurste onderdelen, aangezien hij natuurlijk niet door de telefoon kan zien welk soort erop zitten ;) )Iig veel goedkoper als bij onze 'eigen' garage!

PS Smoekie; hij ging ook daarvoor. Je hoorde een heel raar geluid dus vandaar. Weet dus ook niet zeker of ze écht alle 4 moeten, maar dat zien we dan wel. Zijn over het algemeen eerlijke mensen dus... (mijn broer en vader gaan daar al jaaaren heen)
    En trouwens; het is een ford mondeo station ;)

Dus ga het wel daar laten doen!

De garage waar we steeds heen gingen beviel heel goed hoor, vriendelijk, snelle service etc. Maar erg duur (en meestal viel het ook nog eens veel duurder uit dan hij aan de telefoon 'geschat' had :( )

Thanks meiden :thumup:

5. happybest

happybest Bekend lid

18 feb 2008
    950
    0
    0
    Niet werkzame fysiotherapeut
    Friesland
    Ik kan zo snel de rekening niet meer vinden, want wij moesten vorig jaar nieuwe remblokken en dergelijke hebben, maar honderden euro's klopt zo wie zo niet hoor! Ik zou maar eens ergens anders gaan vragen. Ze moeten trouwens ook een redelijke schatting maken of een prijsopgave. Anders belazeren ze je zo!
    Succes

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Remblokken erop zetten is echt een supersimpel werkje (volgens mijn man die geen monteur is en het ook zelf doet). Als je het even opzoekt hoe het moet, en je onderdelen bij een AOC koopt, ben je denk ik voor minder dan 100 klaar.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    wij hebben ze alle 4 vervangen + nog een remschijf en waren 150 euro kwijt

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    hier zouden we voor remblokken +schijven inderdaad ook 150 euro kwijt zijn..

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ja wij waren ook rond de 150 euro kwijt. Zelfs bij die goedkope garage vind ik het dus nog duur!

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Goede prijsafspraken maken van te voren. Een garage kan echt wel aangeven wat het exact gaat kosten. Dus afspreken en dat dan ook betalen.

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Wij waren laatst voor remblokken achter ook 80 euro kwijt, zonder man uren (vriendlief kan het zelf).

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.032
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Waar ben je geweest, bij de kwikfit?
    Die staan er namelijk om bekent dat er soms dingen gerepareerd moeten worden wat niet eens nodig is.

13. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb pas ook nieuwe remmen gekregen maar heb geen idee meer wat het gekost heeft. Er zit wel een groot verschil tussen alleen nieuwe remblokjes (kost geen drol) en ook nieuwe remschijven.

14. bloempje82

bloempje82 Actief lid

12 jan 2007
    323
    0
    0
    remschijven zijn een stuk duurder dan remblokken geloof ik. Heb pas 2 remblokken laten vervangen door een vriend en dat kostte echt geen drol....

15. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    remblokken kosten ongeveer 60 euro. Je bent ongeveer 150 euro kwijt aan materialen. Mijn vriend werkt in een automaterialen zaak, heb het net even gevraagd.

16. Female

Female Niet meer actief

Hey meiden,

Bedankt voor al jullie antwoorden!
    We gaan nu morgenvroeg naar de garage van mijn vader.
    Volgens mij is de prijsopgave wel redelijk. (Er zit natuurlijk ook werk bij in en mijn man zelf laten doen; lijkt mij niet zo'n goed plan :) )

Ik zal jullie tips zeker onthouden voor als er weer iets stuk gaat!

@ Consider; nee gewoon bij een erkende dealer, ben nog nooit bij de kwikfit geweest ;) , zo te lezen moet ik dat zo houden...

Verder; ik vind het ook irritant als ze niet een duidelijke prijsopgave geven. Voor hun is het peanuts, maar voor ons toch een hoop geld...

Dus nogmaals, bedankt!

17. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    quik fit onder de 100 euro.
    Bij een normale auto clio focus enz.
    Bij een speciale uitvoering word het duurder.

18. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hebben jullie geen ATU in de buurt die garages zijn goed en goedkoop.

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    honderden? hahaha ben zelf werkzaam in garage geweest bij toyota en hyundai en dan zetten ze er voor dat geld vast gouden onder?
    weet je zeker dat het alleen de blokken zijn en niet de schoenen-en/of de schijven erbij?

of je moet lexus rijden? want daar zijn de onderdelen giga duur van....

bij toyota was je voor alleen blokken vervangen rond de 100-150 euro kwijt
    tis een klein uurtje werk en dan de blokken

Deel Deze Pagina