zwanger en op reis

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door gezelligemeid, 16 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

ik heb een vraagje. Mijn vriend en ik zouden graag in januari op vakantie willen gaan. Dan ben ik 5 maanden zwanger.
    Wij willen het liefst naar een warmere en verdere bestemming. Natuurlijk niet eentje waar rare ziektes direct zijn en je helemaal ingeënt moet worden. Wij hebben altijd veel gereisd maar met de kleine in me buik ben ik wel voorzichtig natuurlijk.

Heeft iemand tips voor een verre bestemming waar je leuke dingen kan doen, ook als je zwanger bent, voor ongeveer 2 weken?

2. Froggie

Froggie Actief lid

22 jul 2009
    284
    0
    16
    Stad van de Zon
    Hoi,

Ik weet niet wat je onde "ver" verstaat, maar Egypte, Tunesië en Marokko kunnen allemaal. Aangezien je aangeeft dat je al veel hebt gereisd zul je ook al veel gevaccineerd zijn en is het een en ander waarschijnlijk nog wel geldig.

Mexico is mooi, Brazilië en Dominicaanse. Allemaal landen waar je inprincipe (afhankelijk van het gebied) alleen maar DTP en Hep. A voor nodig hebt.

Succes, zijn genoeg landen te zien

3. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    miami, aruba en curacao? allemaal vrij westers qua ziekenzorg en lekker warm in januari. Brazilie en Dominicaanse zou ik niet doen aangezien de gezondheidszorg daar toch minder is (heb ik zelf naar geínformeerd). Bali heeft ook hele goede gezondheidszorg en het is een prachtig eiland !

4. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    wij zijn naar Mexico geweest, en over het algemeen verblijf je dan in een resort en kan je uitstapjes maken. We hebben geen entingen gehad. Ik kan je nog een mooi resort aanraden :)
    Bij mijn vorige zwangerschap hebben we 4 weken door Canada gereisd, was ook ergleuk, maar dus niet echt warm als je in januari gaat ;)
    Aruba lijkt me ook super, heb je ook geen entingen voor nodig. Die staat nog wel op mijn lijst. En mijn favo bestemming is toch echt Australie, zijn we 2x geweest en het is zoooooo mooi, maar 2 weken is niet genoeg en je moet een enorme zak met geld meenemen. Als we ook nog een keer gaan kunnen we ook voor 2 kids een ticket kopen,slik...

Een vriendin van me is zwanger naar costa rica geweest, achteraf was ze daar niet zo blij mee qua hygiene in dat land.

succes met je keus. Laat even weten wat het wordt :)
    Miek

5. gezelligemeid

25 aug 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties. We zijn er nog niet helemaal uit. We hebben altijd spannende reizen gedaan waar wel wat te zien was maar willen nu geen risico's lopen natuurlijk.

We gaan dit weekend even kijken wat de mogelijkheden zijn. Bali is in januari wat minder las ik qua weer. We willen iets waar wel wat te doen en zien is, maar ook lekker luieren. Het is een beetje luxe probleem dus :)

Jullie horen nog van me!

6. Wow

Wow Actief lid

6 jun 2010
    374
    0
    0
    Toen ik 5,5 maand zwanger was ben ik op safari geweest in Botswana en Z-Afrika voor 3 weken in de tent. Het is mij echt prima bevallen!! Zou zo weer gaan :D Zo lang je je goed voelt en niet in een gebied komt waar malaria is kun je naar veel bestemmingen gaan... Als je toch geen risico wilt lopen zou ik even googlen waar de gezondheidszorg/ziekenhuizen goed en betrouwbaar zijn... Succes & ben benieuwd waar je reis heengaat!!

7. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    wij zitten nu (stiekem;)) al te kijken waar we heen zouden kunnen als de baby een maand of 4 is. Wij gaan niks van te voren boeken omdat je toch niet weet wat voor baby`tje je krijgt, maar stiekem hoop ik toch dat we toch naar miami, de antillen of brazilie kunnen (allemaal niet meer dan 10 uur vliegen dus ik denk dat dat op zich wel moet lukken) of denk ik nou te makkelijk?

groetjes

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Thailand is ook echt super leuk, met of zonder kinderen.
    Veel te zien en te doen maar ook lekker om te niksen.
    Zelf zou ik ook graag vliegen als de kleine er straks is maar mn man lijkt dat helemaal niks :S
    Beetje jammer, mij leek het wel wat nog f in mn verlof op vakantie.

9. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    ja ik denk ook dat vliegen wel moet kunnen. Tijdens onze reizen naar bali en amerika zaten er ook altijd babytjes in het vliegtuig die lekker aan het slapen waren (nooit last van gehad) dus dan denk ik dat mijn baby dat ook moet kunnen (hoop ik)

10. Wow

Wow Actief lid

6 jun 2010
    374
    0
    0
    siepie, vliegen is geen probleem. Ik ben zelf stewardess en er zijn altijd wel kleine babytjes aan boord. Zelfs een keer een kleintje van 6 weken!!! De kleintjes slapen bijna altijd tijdens de vlucht, soms wat onrustig met de landing (oortjes) Zorg gewoon dat je je verzorgingstas meehebt met genoeg luiers, flesjes met melk (die au bain marie kunnen worden opgewarmd, geen magnetrons in het vliegtuig!!;)) Verder kun je van tevoor een babywiegje reserveren, deze wordt bevestigd in de wand voor je en daar kan je baby dan in slapen (niet tijdens turbulentie). Wat ook fijn is, als er stoelen over zijn is dat je eigen maxicosi of autostoeltje mee kan. Je kindje kan dan lekker in eigen stoeltje (let wel op dat het een tweepuntsgordel is of een sticker heeft met een 'vliegtuigkeurmerk' want anders kan de autostoel niet vast tijdens start en landing) Ik hoop dat je je man kunt overhalen.. ;)

Deel Deze Pagina