Dag met meerdere visites, dreumes mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 19 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Twee stellen in onze vriendenkring hebben onlangs een baby gekregen. Aankomende week gaan we daar naartoe. Ze wonen alleen niet. Naast de deur, maar lekker verspreid over het land.
    Planning is dat we 's morgens rond 8 uur vertrekken, aankomst bij stel 1 is dan rond 10.00 uur. We blijvend daar tot 12.00 uur waarna we vijf kwartier moeten rijden naar stel 2. Daar blijven we dan tot een uur of 4/5 waarna we weer ca 2 uren naar huis moeten rijden.
    Mn stel 2 vond het erg leuk als ons dochtertje ook mee zou komen. Op zich vind ik dat zelf ook leuk, maar vraag me af of het niet teveel is voor haar. Tenslotte zit ze in totaal ruim 5 uren in de auto en zijn we op visite bij twee verschillende stellen die ze niet heel goed kent.
    Ook weet ik niet hoe het met slapen komt. In het gunstigste geval slaapt ze smorgens al even een uurtje in de auto en tijdens de rit tussen de middag. Op de terugreis kan ze natuurlijk ook weer slapen, maar dat maakt dan niet zoveel meer uit.

Wat zouden jullie doen?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier gaat hij gewoon mee, hebben ook geen andere optie, maar als het echt niet gaat, gaan jullie toch gewoon eerder weg?

3. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier gaat ie ook gewoon mee, valt meestal wel even in slaap in de auto en voor daar wat speelgoed van thuis meenemen en op de terugweg langs de Mac Donalds :D ....gewoon een gezellig dagje uit van maken.

4. Koon

Koon Niet meer actief

Wij zouden gewoon gaan en als het echt niet lukt met slapen en hij zou er last van hebben, gaan we terug naar huis.

5. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

11 okt 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik persoonlijk zou niet die 2 afspraken op 1 dag maken. Dat vind ik te veel voor mijn kind. Het is toch ook niet zo dat de 2 afspraken op elkaars weg liggen? Het is niet echt leuk voor een dreumes om zoveel in de auto te zitten. Maar mss slaapt je dochter wel heel makkelijk in de auto. Maar je moet gewoon doen wat goed voelt en jij kent je kind het beste.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.987
    3.996
    113
    Beide adressen liggen op 2 uur rijden van hier en 5 kwartier van elkaar. Aangezien we beperkt zijn tot de weekenden is het voor ons op zich logisch de bezoekjes te combineren, ook omdat je meestal niet de hele dag op kraamvisite gaat...
    Maar ik twijfel idd voor wie het leuk is dat ze meegaat, als ik tot de conclusie kom dat het voor haar sowieso niet leuk is, blijft ze lekker een dagje bij opa en oma.. Maar ik ben over het algemeen heel terughoudend met haar naar dingen meeslepen en mijn vriend had nu zoiets van ja anders komt ze nooit ergens en ik weet dat heel veel mensen het wel gewoon zouden doen.

7. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou haar meenemen. Slapen doet ze hoogstwaarschijnlijk wel in de auto, zeker als jullie 2 uur onderweg zijn.

En moest ze zich gaan vervelen, pak dan wat klein speelgoed mee voor in de auto. En stop desnoods onderweg effe.
    Vergeet overigens zeker wel geen drinken voor onderweg!

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ga wel met je vriend mee en zie het ook niet als meeslepen maar als een dag op stap met het gezin, vind het eigenlijk niet meer dan logisch om met z'n drietjes heen te gaan...en anders de afspraken beter plannen.

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat hangt vooral af van jouw kindje en jij bent de enige hier die dat kan beoordelen. Onze kinderen vinden autorijden niet vervelend. M sliep en S slaapt da juist heel goed.

M en T waren als dreumes ook kraamvisite materiaal. S is veel druistiger dus 2u visite... dan moet er wel genoeg afleiding zijn. Als het eerste kindjes zijn is het huos vaak wat saai voor zo lang. Maar goed je bent samen en een zou dan even een ommetje oid kunnen maken.

10. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Tuurlijk gaan ze mee, ze zijn nog veel te jong om alleenthuis te blijven ;)

Hier slapen ze gewoon tussendoor in de auto dus ik vind die vijf uur in de auto juist ideaal. Op de visites kunnen ze eten, dus als je die visites rond etenstijd kunt plannen heb je er waarschijnlijk ook geen kind aan. Gezellig juist!

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind 5 uur in de auto wel lang eigenlijk. Over 2 keer visite op een dag maak ik mij niet zo druk. Ik zou het zelf ook splitsen denk als die mogelijkheid er is.

12. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.171
    3.054
    113
    Nederland
    Ik zou mijn dochter wel meenemen hoor. Slaapknuffel mee, kan ze in de auto slapen, en genoeg speelgoed. Wat lekkers als afleiding wanneer zelfs mijn telefoon niet meer goed genoeg is.:D

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gewoon meenemen , lekker dutje doen in de auto.

14. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier zou dat betekenen dat hij alleen dat uurtje tussen de twee visites in zou slapen in de auto. Nu is dat hier voor één dagje geen probleem, maar als jouw kindje meer slaap nodig heeft en ook weinig slaapt in de auto, wel iets om over na te denken.

Waar lunch je trouwens? Want jullie kunnen natuurlijk prima in de auto een boterham eten maar voor jullie kindje zou ik wel een rustmomentje met een boterham inlassen..

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Proberen maar garantie heb je nooit. .. pas een rit van 2, 5 uur gehad en mijn oudste heeft geen moment geslapen en was ontzettend vervelend. ..
    Ze was doodmoe maar slapen... ho maar

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier laatst naar mijn oma's geweest. Dat is 2,5u rijden en terugweg hadden we file. Tussendoor wel even gestopt.
    Mijn jongste slaapt niet in de auto. Die heeft bij mijn ene oma 2 uur geslapen.
    Het viel niet tegen hoe de kids t deden.

17. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Wij reisden vanaf dat Hugo 6 maanden was iedere week heen en weer naar brabant, omdat mijn man in België was gaan werken. Nu wonen wij daar ook, maar familiebezoeken kosten ook minimaal 2 uur enkele reis.
    Hij is er aan gewend. De meeste kinderen zijn erg flexibel en het is gewoon een kwestie van uitproberen.

18. micnick

micnick Actief lid

17 jan 2013
    159
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zou het niet te doen zijn. Niet vanwege de autorit maar teveel op onbekende plekken op een dag.
    Teveel prikkels, teveel indrukken.
    Maar goed, daar heeft niet ieder kind last van.
    Je kent je kind zelf het beste dus ik denk ook dat je zelf het best kan inschatten wat het best/prettigst is voor je kind.

19. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Gewoon doen, evt campingbedje mee zodat je kind bij de visite kan slapen als het in de auto niet lukt. En speelgoed en boekjes etc mee, en voor in de auto drinken, rijstewafel etc.

Deel Deze Pagina