Dochter 1 jaar wil alleen maar uit de fles drinken..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spring, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Tuitbeker, rietjesbeker, gewone beker.. Geen van deze bekers wil ze gebruiken voor haar melk, water, sap of thee.. Alleen maar de fles :)

Nu krijgt ze alleen nog een fles voordat ze naar bed gaat, maar verder wil ik dat ze uit een andere beker drinkt.. Er staat constant een beker dit ze kan pakken en tijdens ontbijt en lunch bied ik melk aan in de tuit- en rietjesbeker.. Maar dit gaat dus voor geen meter, wat ook weer maakt dat ik bang ben dat ze te weinig melk en andere vocht binnen krijgt..

Hoe kan ik het beter aanpakken?

2. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ze moeten leren dat ze op een andere manier moeten drinken, dan alleen maar zuigen aan de speen.
    Uit een andere beker dan de fles komen vaker grotere slokken. Hier moeten ze aan wennen.

Je kunt er ook voor kiezen om 1 of 2 keer per dag een andere beker aan te bieden en op de andere momenten nog de fles. Zo leert ze langzaam aan om ergens anders uit te drinken.

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Pff lastig he.

Hier heeft het ook heel lang geduurd voor ze de rietjesbeker door had.

Tuitbeker zou ik op die leeftijd niet meer mee beginnen. (is niet zo goed voor de mondmotoriek)
    Rietjesbeker kan eventueel wel.

Maar drinken uit een gewone open beker vindt ze dat ook niet leuk? Dochter vind dat hier héél interessant.
    Je zet ze op je schoot, grote slab aan, en dan zelf mee de beker vasthouden.

Verder heb ik eigenlijk geen tips...

4. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Zijn vast veel mensen het niet mee eens maar ik zou er niet te moeilijk over doen. Heb ik ook niet gedaan. Mijn zoon dronk echt heel slecht en alleen uit de fles dus dat heb ik lekker zo gelaten. Nu drinkt hij overal uit zonder strijd. Heeft gewoon een paar maandjes langer die fles nodig gehad. Kan me niet voorstellen dat dit schadelijk is geweest. Gewoon blijven aanbieden (elke week ofzo) en als het drinken uit een beker wel lukt dan is het feest 😉

5. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Tuitbeker proberen we al een aantal maanden, maar die weigert ze echt. Ze slaat m weg en wijst naar de keuken: "Die!" (Blijkbaar weet ze dat daar de flessen staan)

Rietjesbeker snapt ze niet.. Ze weet niet wat ze er mee moet en vindt het volgens mij ook eng om haar mond eromheen te doen.

Ik heb nog zo'n beker van Avent waar ze dan met hun mond op drukken en dan komt er drinken uit.. Vindt ze ook erg spannend..

Net melk in een gewoon glas gedaan.. Reuze interessant en ging best goed samen.. Alleen drinkt ze dan maar 20 cc ofzo.. Of moet ik daar niet meer zo naar kijken? Ze krijgt 's avonds nog 100ml uit de fles en meestal ook kwark toe.

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Makkelijk is rietjesbeker aanleren. Of rietje in beker.
    Hier duurde het ook paar dagen ze weigerde maar op een of andere manier had ze het door. Ze probeerde vooral het omhoog doen als tutbeker en dan stroomt water niet ik hield het altijd laag dan.
    En uit pakje net rietje kon ze gelijk zonder mooite.

Ik had nuby tutbeker en nu nuby rietjesbeker

Misschien ook knijpzakje fruit proberen dan is ook anders went ze dat anders ook kan?

7. Spring

Spring Fanatiek lid

17 sep 2012
    1.430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Ja, gewoon oefenen dus?!
    En dan wel de fles ernaast aanbieden voor voldoende vocht? Of dat maar even niet?

Deel Deze Pagina