Is er iemand hier die ook de ziekte van meniere heeft? Ik heb deze ziekte nu z'n 3 jaar. En ik heb nog steeds heel vaak aanvallen. Echte zware aanvallen. Ook ben ik vaak zo duizelig dat ik even niks meer kan doen. Hoe gaan jullie hiermee om? Hebben jullie tips? Gebruiken jullie medicijnen? Ik heb gehoord dat de ziekte altijd eerst heel heftig begint en later afzakt. Ervaren jullie dit ook zo? Ik heb het nu een paar jaar maar de aanvallen zijn nog steeds even heftig.
Een collega heft het nu al een tijdje en het wordt bij haar echt niet minder..ze heeft soms zulkehoofdpijn/ duizeligheid dat ze moet stoppen met rijden. Ze voelt de aanval gelukkig aankomen. Sterkte ermee want het is echt een vervelende ziekte!
Mijn oma heeft het en daar is het wel minder geworden. Ze heeft er medicijnen voor. Ik weet alleen niet of ze die altijd in neemt of alleen als ze er last van heeft.
Een collega van mij heeft het ook. Zij heeft na een tijdje 1 van haar evenwichtsorganen stil laten leggen. De behandeling hiervoor heeft ze een paar keer moeten laten herhalen, maar sindsdien heeft ze er geen last meer van.
Mijn schoonmoeder heeft deze ziekte ook jarenlang gehad in een ernstige vorm. Zij is naar het ziekenhuis in Maastricht geweest alwaar zij bij dr. Stokroos is geweest die een antibioticum in haar binnenoor heeft gespoten. Zij is sindsdien klachtenvrij! Heel veel sterkte trouwens, want het is echt een rot aandoening die invaliderend werkt.
Ik lees even mee.. Ik heb zelf 2x een aanval van extreme duizeligheid gehad, gepaard met een hoop anderen klachten die duiden op deze ziekte. Het is nooit vastgesteld (is ook weer 2 maanden geleden), maar de symptomen kwamen exact overeen met wat er 'hoort' bij deze ziekte, dat ik een sterk vermoeden heb dat dit het is. Het is inderdaad vreselijk! Eng zelfs.. Kon niks meer, behalve in bed liggen, met m´n ogen dicht. Ik heb het gelukkig niet meer gehad, maar ik weet dat het terug kan komen.
Bedankt voor jullie reacties. Ik lees toch weer wat nieuwe dingen die ik nog zou kunnen proberen. Tegen mij word steeds verteld dat er niks aan te doen is en je moet er maar mee leren leven. Maar het is verschrikkelijk moeilijk. Ik ben ook altijd bang voor een aanval. Omdat het gewoon zo eng is en je geen controle meer over je lichaam hebt. Ik hoop echt dat het bij mij ook minder word. En de ziekte een beetje naar de achtergrond zakt.
Ik weet vanuit me werk dat er vaak betahistine gebruikt word voor meniere. Succes en hopelijk vind je iets wat werkt.
Tien jaar geleden heb ik een zomer lang klachten gehad die wijzen op Meniere. Behoorlijk heftig. Het was een hele stressvolle periode. Na die zomer is het afgezakt, verdwenen en tot nu toe niet meer teruggekomen. Ik hoor sindsdien alleen minder goed met mijn rechter oor. Dat zal dus wel blijvend zijn. Hoop dat 't hierbij blijft, maar ben nog altijd wel op mijn hoede.
Mijn moeder heeft het. Mijn oma, oom en ikzelf hebben het niet maar soms een aanval. Dit weet je zodra je opstaat. Je valt zowat om, word enorm misselijk/overgeven en de hele kamer draait. Je kunt dan de hele dag ook alleen maar op 1 zijde liggen, namelijk de kant waar de boel op draait en o wee als je, je hoofd maar ietsje beweegt. Brrrrr Bij mij vaak een voorbode van verkoudheid of na een stress periode. Mijn moeder heeft oefeningen gekregen en ze en ikzelf hebben medicijnen hiervoor. Cinizrine....zoiets heet het. Eigenlijk een soort van pilletje tegen reisziekte. Zelfde effect. En dat werkt wel binnen een halve dag. Dan is het over. Wel ben je dan erg duf. Mijn moeder heeft zich daarnaast ook laten testen op vitamines en bleek ook een gebrek te hebben aan een bepaalde B-vitamine. Die is ze bij gaan slikken. ( hoge dosis niet verkrijgbaar in drogisterij) en ze is nu nagenoeg klachten vrij. Dus ondanks dat ze de ziekte heeft zat dit dus ook mee te broeden. Misschien ook eens laten checken?
Dit gebruik ik inderdaad ook bij een aanval. Gebruik dan de maximale dosis de eerste 2 dagen. Daarna afbouwen. Werkt goed, maar je wordt er enorm slaperig van. De eerste keer ben ik 3 maanden ziek geweest. De keren daarna was het na ongeveer 1 week over gelukkig en ging het na twee dagen al veel veel beter. Heel veel sterkte het is echt verschrikkelijk. Wat een hel om zo duizelig te zijn