Hallo, ons dochtertje heeft vandaag zantac voorgeschreven gekregen van de HA waar we heen zijn gegaan op advies van het consultatiebureau.. Ze spuugt namelijk heel veel en ligt vaak in haar bedje heel lang "terug te slikken" Heeft hier ook duidelijk last van.. Mijn vraag is nu of hier iemand ervaring heeft met zantac en of er nog andere dingen zijn die je kunt doen want hoe minder medicijnen hoe beter lijkt mij.. Er is toch ook voeding tegen spugen? (En die helpt toch ook bij moeilijke ontlasting? dat heeft ze namelijk ook...) Ze heeft nu de friso hypoallergeen preventief.. Volgens cb is overstappen op andere voeding geen oplossing. We hebben nu haar bedje "scheef" staan, nutriton door de voeding (1 schepje op advies van cb) en houden haar na de voeding zeker 15 min. rechtop.. Is het niet snel om meteen aan de med. te gaan/ hebben jullie andere tips? Als ik de bijsluiter lees zijn er nogal wat bijwerkingen en er zit 8% alcohol in? Hoe reageerden jullie kindjes hierop en hoelang duurde het voordat er verbetering was? Graag jullie ervaring/ mening.. Groetjes!
Sam krijgt het ook. Die heeft stiekume reflux. Bij hem sloeg het echt enorm aan. Binnen een dag begon hij al op te knappen. Hij at bijna niet meer nl omdat zijn slokdarm zo zeer deed. Ik geef het hem bij de voeding 3 keer op een dag. Apart in een klein flesje waar ik dan wat melk bij giet zodat ik zeker weet dat hij het binnen krijgt. Er is wel speciale voeding maar niet voor kindjes die aan hypoallergene melk zitten. Sam zit inmiddels aan de Pepti (koemelkeiwit vrij) dus kan ook niet aan andere voeding. Maar idd bedje beetje schuin, tijdje rechtophouden na de voeding, beetje rechterop houden met eten(?). De Zantac schijnt het beste te werken! Dat is toch het belangrijkste. Het is niet zo dat er maar weinig kindjes dit voorgeschreven krijgen dus als het echt kwaad kon.....
Keano heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen i.v.m. reflux. Hij krijgt motilium 3x daags 2,5ml. Het is wel een medicijn, maar zit geen alcohol in...dit werk echt super goed, misschien een idee om aan je huisarts te vragen? Wij hebben zijn bedje ook scheef staan, en hij krijgt Friso1 Comfort dit gaat prima zo. Nutrilon heeft dan nog de A.R. voeding (Anti Reflux). Succes hopelijk vind je een alternatief, liefs, misspuma
Hoi, Mijn zoontje heeft verborgen reflux (heeft het dus ook steeds het zuur). Is afgelopen dinsdag geconstateerd wat je kan doen is Nutriton door de voedingen doen dit is tegen het spugen maar helaas kreeg mijn zoontje er diarree van. Nu krijgt mijn zoontje dieetvoeding voor spugende baby's Enfamil AR is bijna niet te koop in de drogist ik heb het besteld bij de apotheek. Het is vloeibare dunne voeding maar zet zich uit in de darmen (dacht 12 keer zoveel) hier merkt de kleine niets van maar het helpt voorkomen dat het omhoog komt. Ik ben er erg tevreden over. Het is niet weg maar hij heeft het duidelijk minder last van daarnaast krijgt hij nog losec voor het zuurbranden.
Ik ben met mijn zoontje naar een osteopaat geweest. We gingen erheen omdat hij alleen op 1 kant wilde slapen. Tegelijktijd heeft de osteopaat hem ook van de reflux afgeholpen. Dit alles in 4 behandelingen. Een osteopaat wordt vaak deels tot helemaal vergoed door je ziektekosten verzekering (alternatieve geneeswijze).
Glenn heeft ook reflux. En de Zantac helpt prima bij hem. We zijn nu bezig om hem uit zijn Zantac te laten groeien. Hij is 2 of 3 x verhoogd. Zit nu op 2xdaags 2cl. Hij heeft ook Nutriton door zijn voeding: 3 ruime scheppen én zijn bedje ook 'scheef' staan.
Bedankt voor de reactie's! Ben in ieder geval wat geruster op wbt het gebruiken van de zantac maar ga toch ook maar eens naar een osteopaat denk ik... Hoor hier veel goede dingen over... Wij doen idd ook nutriton door de voeding maar wij mogen er maar 1 schepje door doen van het cb? Ik lees hier dat veel mensen er meer in doen.. We gebruiken de zantac nu sinds gisteren, ben wel benieuwd hoe snel ik effect merk want tot nu toe is het nog hetzelfde.. Even afwachten dus maar..
hallo, ons dochterje lisa heeft ook reflux,we kwamen er pas laat achter(ze was al 3,5 maand),ze huilde overdag bijna de hele dag en af en toe een hazenslaapje. wij waren toen op het eind van ons latijn.Ze stopte ook opeens te groeien en via het internet dachten wij al dat het wel eens reflux kon zijn.De arts in het ziekenhuis bevestigde dit en wij zijn overgegaan op nutrilon ar voeding en ze krijgt 1x daags een pilletje losec opgelost in water.Haar bedje staat ook op een verhoging,wij hadden in ieder geval binnen een paar dagen een heel ander kind.Weer een blije baby.
Bij Glenn hielp het idd ook snel. Maar het er uit groeien........en dán weer ophogen, dát duurt een week. Let dus goed op dat ze er niet uitgroeit! Een drama is dat. Nachten op zitten met een ontroostbaar kind wat vergaat van de pijn. Nu Glenn ouder is, moet ie uit de Zantac groeien. Wij houden ons hart vast. Maar met Nutriton stoppen doen we voorlopig niet.
Lina, ik vind het wel een beetje vreemd dat Glenn er uit moet groeien. De huisarts vertelde juist dat Sam tot een maand of 9 tot een jaar misschien wel aan de Zantac zou blijven als dat nodig zou zijn. Er is ook geen haar op mijn hoofd die er nu aan denkt om het af te bouwen want hij is nu eindelijk erg blij. Zelfs de meiden op de creche zeggen dat het een heel ander mannetje is dan voor de Zantac. Wij verdikken de voeding hier niks hoor. Zelfs niet met nutrix (dat lust meneer niet) of iets anders.... Merk je al wat verbetering? Ik weet dat binnen 24 uur begon hij weer meer te drinken. Hij dronk nog maar flesjes van 70 cc per keer. Ook bij Sam kwamen we er pas laat achter want die was een maand of 4
De zantac hier is GEEN succes... Ik dacht dat ze ervoor veel spuugde maar na de tweede dosering houdt ze bijna niks meer binnen! Ze kokhalst en spuugt nog meer als voorheen.. Volgens de huisartsenpost kan het zijn dat ze er misselijk van is. Ik ben nu dus weer gestopt ga zo niet het hele weekend door. En net heeft ze ds niet meer hoeven spugen na de fles, tenminste niet meer dan eerst.. En niet meer met kokhalsen en in een boogje..! Ga nu toch die voeding tegen spugen en krampjes gebruiken, ookal zegt het bureau dat dat niet helpt, ik hoor in mijn omgeving andere berichten. Tja en als ze dan later hooikoorts krijgt is dat heel vervelend maar die hypoallergene voeding geeft ook geen garantie dat ze dat dan niet krijgt.. toch? Maandag ga ik de osteopaat maar bellen mischien dat dat helpt.. Pff vind het zo sneu voor haar...