Ik zit te wachten tot onze poes gaat bevallen. Ze was vrijdag uitgerekend heeft eerder al een deel van haar prop verloren en al een paar dagen last van lichte voor weeen. Ze mag tot dag 70 rondlopen (nu dag 65) dus we moeten nog even geduld hebben, maar damn wat duurt wachten dan lang! Ben halve nachten op om haar te checken, en ben halve dagen naar haar aan het staren haha , dit is niets voor mij. Ik heb 1x eerder een nest gehad (met een andere poes) en bij haar was het ineens pats boem - daar zijn weeen en hier zijn de kittens. Dus we wachten vol spanning en ongeduld weer verder af
haha erg he? hier ook gehad hoor vreselijk dat wachten.. Het laatste nest moest ze uiteindelijk een keizersnede en hebben we gelijk laten sterriliseren.. Maar dat wachten..
Succes met wachten. Onze vorige poes heeft ook een nestje gehad van 6 kittens, de bevalling verliep goed mijn moeder mocht haar zelfs helpen omdat een kitten met het hoofdje er niet goed uit kwam.
Ja de spanning is echt enorm. Hoeveel, hoe zien ze eruit? En idd, nu op dag 65 t zal toch wel spontaan? Ik ben heel hecht met deze poes dus verwacht als er iets is ook dat ik haar mag helpen. Maar vooralsnog ligt ze tonnetjerond alleen maar te chillen op tafel haha
Wat onwijs leuk! Wil je alsjeblieft het topic onder spammen met foto's? Of alleen mij; dat mag ook. Poezen zijn al leuk van zichzelf; en als ze dan ook nog kittens zijn kan ik alleen maar voor mij uit staren en 'och gussie, wat een schattige dotjes' blijven herhalen en allerlei verliefde kreten uitslaken. Dus it would make my day !!! Hopelijk gaat alles voorspoedig en komen er heel veel lieve gezonde dotjes uit
Haha graag! Ik hoop hier eigenlijk zo'n verhaal te lezen van och, hier ging het ook zo en ineens in de avond.... Terwijl ik goed weet dat ik gewoon geduld moet hebben. Maar ik zit al een aantal dagen thus omdat ik haar niet (lang) alleen durf te laten. Dus babies, it's time!
nou ja bij 1 van onze dames, was het dat ze een nestelplekje had uitgekozen, en eerst was er niks aan dr te merken, ineens begon ze te draaien en toen mijn man binnenstapte en haar een aai gaf was er 5 minuten later een kitten, alsof ze het opgehouden had..
Dat vind ik zo'n mooi iets hé.. Heb dat wel vaker gelezen dat poezen wachten tot de baas thuis is. Heb natuurlijk alle fora en alle berichten over dracht bevalling weeen e.d al 300x doorgenomen. Dit is een Maine coon en we hebben vooralsnog 2 potentiele kopers. Maar het zijn 2 prachtige poezen met stamboom, dus dat komt wel goed. Voor meer info mag je me altijd een PB sturen.
ja is het ook, maarja katten verschillen gigantisch hier 3 vrouwtjes en alle 3 een nestje gehad, de een wachtte dus totdat mijn man thuis was, de ander in stilte alleen in de slaapkamer en de derde in de woonkamer whaha.. Nu wel alle drie gesterriliseerd maar t was prachtig om mee te maken,
Hier hadden we een mooie grote doos klaargemaakt waar ze rustig in kon bevallen. Ze mauwde 1x naar me en sprong op de bank naast me. En je zag echt een golfbeweging door haar lichaam gaan. Dus gelijk de doos erbij gepakt en haar in de doos gelokt. Dit deed ze gelukkig allemaal zelf. En twee uur later waren er 4 kittens. Vond het heel bijzonder dat ze naast me wilde bevallen. Heel veel succes en ik hoop dat je wachten beloont wordt!
Wow, wat een mooie poes!! En wat super spannend voor jullie allemaal. Ik hoop dan ook dat jullie niet meer lang hoeven te wachten en dat het uiteraard allemaal goed verloopt en dat de kittens en moeders gezond zijn. Wij willen ooit een mainecoon, wij hebben op dit moment 4 poezenbeesten en dat is toch wel de max qua aantal.
Ik heb met mijn vader zelf een werpkist in elkaar gezet , hij had het al eerder gedaan maar ik vond die van hem te groot voor bij mij thuis dus een aangepast model. Die staat al een tijdje te wachten 4 poezen is ook wel wat veel ja maar waar er 4 eten..... haha!
Spannend dat wachten de laatste dagen. Je kan ze er wel uit kíjken. Is er al iets veranderd sinds vanmorgen?
Hihi, Nora, ja, je hebt helemaal gelijk, hoor, maar eh, wij hadden er 5 en nu dus 4 en eigenlijk is dit toch wel de max....Het is wel heel erg gezellig al die dames in huis. Maar eh.....hoe is het ondertussen bij jullie? Heeft moederpoes al een plekje opgezocht of schuifelt ze nog wat rond?