Ik zou het zeker fijn gevonden hebben.. Heb destijds Make a Memory gebeld en werd op een zakelijke manier gewoon afgesnauwd, terwijl ik netjes vroeg of het op de één of andere manier mogelijk was foto's te laten maken, al dan niet tegen betaling. Zelfs een sterkte ermee kon er nog niet af. Uiteindelijk heeft de moeder van een vriendin foto's gemaakt, en die zijn helaas niet mooi geworden. Erg korrelig bijvoorbeeld, overbelicht en focus op de verkeerde plaats.. (mijn vriendin zei dat haar moeder niet onder deed voor een professionele fotograaf) Dat vonden we achteraf toch wel verdrietig, omdat we een bepaald beeld voor ogen hadden. Gelukkig hebben we met onze iPhone's ook veel foto's gemaakt die wel mooi gelukt zijn en hebben we op deze manier ook mooie herinneringen op foto. Succes ermee, wat een mooi iets dat je dat wilt gaan doen. Denk goed na of je het echt gratis wilt aanbieden, sowieso is reiskostenvergoeding nooit weg, en daarnaast kan je misschien in overleg met de ouders wat afspreken, bijvoorbeeld dat ze geven wat ze kwijt willen en kunnen.
Ik had het ook fijn gevonden. Volgens mij is Make a Memory de laatste twee jaar steeds strenger geworden. Hier wilden ze ook niet komen. Wij hebben gelukkig wel veel foto's en filmpjes, zijn ook wel goed te bewerken. Maar een professionele fotograaf kan dit natuurlijk veel beter. Animo zal er zeker zijn. Als je dit echt wilt doen, kan je misschien een verwijzing op de site van make a memory laten zetten?
Ik wilde ook de tip geven van Make a Memory...wij hebben ons kindje verloren met 38 weken en wist dus ook niet van een grens.... Ik denk juist dat mensen er heel veel behoefte aan hebben om een foto te hebben van hun overleden kindje op de foto...ook al is het onder de 24 weken. Ik zit te denken, waarom vraag je niet bij de ziekenhuizen in de buurt of ze eventueel dit willen aanbieden aan de mensen die het overkomt? En jouw gegevens doorgeven en zeggen dat je graag behulpzaam wilt zijn voor deze mensen. En evt de verloskundigen praktijken in de buurt. Mensen staan er niet vaak bij stil, maar bij ons in het ziekenhuis is er pas na ons verlies echt duidelijk geworden van Make a Memory. Ik vind het echt een heel mooi idee dat je dit zou willen doen en ik denk persoonlijk dat het ook heel gewild is. Alleen denken mensen er nooit over na, tot het je overkomt of het heel dichtbij in de vrienden/familiekring gebeurd.
Ik had het ook fijn gevonden. De verpleegkundige heeft een paar foto's gemaakt en zelf heb ik heel veel foto's en een paar filmpjes gemaakt, maar professionele foto's had ik ook erg fijn gevonden. Ik ben heel blij dat ik mijn foto's heb, ze zijn me heel veel waard.