Belastingaangifte: Zelf doen of laten doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkepukkie, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepukkie

Ukkepukkie Niet meer actief

Wij laten het altijd doen, maar dat kost ook weer wat. Zag dat hun uurtarief nu 66euro is! Word elk jaar duurder.
    Nu wil ik het eigenlijk zelf gaan doen, heb het programma al op mn laptop staan, maar kwam er al niet uit :) (schijnt heel simpel te zijn)

Wie weet waar je een duidelijke uitleg kan vinden?
    Ik moet iets invullen van loonbelasting, maar dan kijk ik op mijn jaaropgave en dan zie ik Loon voor de loonbelasting/volksverzekeringen en Ingehouden loonbelasting/premie volksverzekeringen :( Welke moet ik dan invullen?

Of zal ik het maar weer gewoon laten doen door het belangstingsbureau die het elk jaar voor ons doen.. Vind ik beetje zonde van ons geld..

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Heb je een koophuis en zo? Dat maakt het 'moeilijker'.

Ik ben zelfstandig ondernemer en ik doe het zelf. Maar goed wij hebben een huurhuis.

Maar als je er niet eens uitkomt met wat er op je loonstrook staat, kun je het misschien door iemand anders laten doen, no offence ;)

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij vullen het al jaren zelf.

Je moet het Ingehouden loonbelasting hebben. Als je meer vragen hebt mag je wel pb-en hoor.

4. besje

besje Actief lid

26 feb 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan je de papieren van vorig jaar er niet even bijnemen en vergelijken?

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb het jaren zelf gedaan, maar ja toen hadden we geen eigen huis, geen kinderen en woonden we niet in Duitsland :D
    Dus de afgelopen drie jaar hebben we laten doen, en dat was maar goed ook, want de consulent kwam nog met aftrekposten aanzetten waarover wij nooit hadden gedacht... oa veel medische kosten en kilometers. Dus voor ons kan het wel uit.

Wanneer je er zelf niet uitkomt, dan is het evt een optie om het via de vakbond te laten doen wanneer je daar lid van bent. Kost je 6 euro per biljet.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik doe het zelf. Ik raad je aan gewoon te wachten tot 1 maart, dan kun je de vooraf ingevulde aangifte downloaden :) Veel makkelijker!

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij hebben besloten het dit jaar te laten doen, missen van alles enzovoort.
    Hebben iemand geregeld via kennissen die het voor 50 euro doet en dan worden beide aangiften gedaan. Dus aardig goedkoop , gewoon wat rondbellen .

8. Ukkepukkie

We hebben een koophuis ja.

Dankje Smiley24! Kijken of ik nu verder kom ;)

Ik ben bang dat ik het verkeerd invul, maar ik moet ut toch wel zelf kunnen haha:p

9. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij laten het dit jaar doen...
    We hebben sinds 1 februari een eigen zaak en een accountant in de arm genomen... Die heeft aangeboden het voor een heel schappelijk prijsje te doen...
    En volgend jaar helemaal...

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij laten het elk jaar doen! Kost ons 50euro maar vind het dat zeker waard.

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Wij laten het elk jaar doen door de oom van mijn vriend wij geven hem 25 euro en het klopt altijd. Ik ben veel te bang dat het niet goed ga als je het zelf doe en dat je dan of te weinig of te veel terug krijg. Wij hebben ook een koophuis

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Wij laten het ook elk jaar doen. Het kost ons 80 euro, maar we krijgen wel een hoop terug. Een aantal jaren geleden deed ik het altijd zelf, totdat we een andere hypotheek af hadden gesloten icm een bouwdepot. Toen kwam ik er niet meer zelf uit. Ideaal om het iemand anders te laten doen, die is binnen een uur klaar, terwijl ik er zelf een paar avonden mee bezig ben (en 's nachts bedenk of ik het echt wel goed heb ingevuld :)).

13. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Ik doe het al een paar jaar zelf. Gewoon even goed zoeken en lezen dan kom je een heel eind.

14. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

11 feb 2010
    2.273
    0
    0
    mag ik vragen wat voor prijsje dat is? mag ook per pb
    wij n.l ook eigen bedrijf

15. Ukkepukkie

50euro is idd goed te doen.. Wij zijn altijd tussen de 200-250euro kwijt!

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Voor een normale aangifte???? Geen bedrijf oid??? :x Belachelijk.
    Ik werk op een administratie en belastingadvies kantoor.
    Wij rekenen voor normale particulieren aangiften 70 euro (dit is incl bespreking en controleren aanslagen achteraf) en hele uitgebreide aangiften 100 euro

17. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Wij laten het dit jaar ook doen. Maar dat komt omdat wij zitten met nederlandse en duitse belasting.

18. noensje

noensje Bekend lid

25 jul 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    Wij hebben ook koop en laten alles invullen, kost 80,- hier.

19. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik doe het zelf, met behulp van m'n vader (hij doet het ook voor m'n oma en tante) voor de zekerheid en het is niet zo ingewikkeld als het lijkt, helemaal als je tot 1 maart wacht zoals al eerder gezegd.

20. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik doe het altijd zelf. Eigenlijk hoef je alleen de vooraf ingevulde gegevens te controleren en klaar.

Als je een tussenpersoon hebt, kun je die ook vragen of hij je kan helpen of iemand weet. Wij deden het altijd voor een klein bedragje voor onze klanten.

Deel Deze Pagina