Fotomodellen als leeggestrooide zoutzakken: top of flop?

Discussie in 'De lounge' gestart door Micera, 13 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Fotomodellen als leeggestrooide zoutzakken?

1. Top

2. Flop

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij hebben de meeste mensen kritiek op de achterliggende reden dat die modellen zo graatmager zijn.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    De meeste meiden die zo graatmager zijn ...die zijn van zichzelf zo.

Ik heb een vriendin die is zo mager en zo is haar bouw...kan ze niks aan doen. En ze vindt dit niet erg...maar niet altijd even leuk. Opmerkingen worden ook naar hele magere mensen gemaakt.

Zo zijn er meer...

Maar goed...met 2 maten wordt er altijd gemeten. Dik is zielig en kun je niks aan doen en dun is eigen schuld en moet je maar eten ( dit haal ik even vreselijk uit zijn verband...maar zo ongeveer komt het over)

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oef ja, die chagrijnige blikken.. (al zou ik van sommige kledingstukken die ze dragen ook allesbehalve vrolijk worden :D)

4. Islah

Islah Niet meer actief

Dan zal ik maar niet vertellen hoe vaak ik ben uitgescholden om m'n gewicht en hoe vaak mij verteld is dat dit m'n eigen schuld is (overgewicht)...

5. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Het gaat mij niet om mager, maar om echt bewust ondervoed en bizar mager. En de modellen die hier bedoeld worden doen dat zeker wel bewust omdat dit nu eenmaal is wat er van ze verwacht wordt. Dat is toch niet een gezond rolmodel, of iets waar een normale gemiddelde vrouw zich mee kan identificeren? Daarom lijkt het mij juist zo goed om alle vormen en maten te etaleren in webwinkels. Ik heb ook een vriendin die heel erg dun is, en dat vind ze inderdaad niet leuk. Ik merk ook heel vaak dat dat wel genoemd en belachelijk gemaakt mag worden. Als iemand stevig is dan hoor je standaard dingen als "beter dan een gratenpakhuis/potlood" Ook opmerkingen als waar ik net op reageerde "vrouwen zonder kont zijn geen vrouw" zijn ok. Ik heb echt geen kont, dus dat zou kwetsend kunnen zijn. Ik trek me er alleen niks van aan, heb daar geen last van. Maar er zijn zat vrouwen die er wel onzeker van worden. Beide, super dun en dik, lopen eigenlijk tegen dezelfde dingen aan. Het verschil vind ik dat deze modellen zich moeten uithongeren om mee te doen in de modewereld. Maat 36 is plus size ;) Nou ik zie ze liever gezond en gelukkig dan uitgehongerd en leeg. En dat kan met maat 32 of 50. Als je gezond en voldoende eet en toch heel dun blijft zie je er toch heel anders uit dan dit "schoonheidsideaal" Ik zie niet wat hier ideaal aan is.

Ik zou me net zo'n zorgen maken als modellen echt ontzettend dik zouden zijn. Beide kanten zijn niet gezond en zouden niet moeten worden gezien als schoonheidsideaal.

Bijgevoegde bestanden:

6. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik vind het juist wel prettig dat veel modellen er redelijk naturel uit zien. Dus dat de tijden van het overmatig gestylde haar voorbij zijn en het niet alleen van die blakende beauties zijn. Houdingen boeien me niet zo. Vooral bij zara en mango kun je daardoor goed de details van kleding zien. Ik stoor me eerder aan de gebrekige productinfo bij h&m, het gebeurt regelmatig dat je de roklengte echt niet van de foto af kunt kijken. En de info over de stof klopt lang niet altijd.

7. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Tis een man die dat zegt. Puntje bij paaltje; heb je gelijk dat er meer diversiteit zou moeten zijn. En denk ik dat (met wat mijn vriend oa zegt (ook een kwestie van smaak)) dat bijna niemand dat "ondervoedde" mooi vind. Maar wat ik al eerder zei is dat sommige merken een bepaalde huisstijl zijn en dat de manier presenteren is. Daar zullen we nooit invloed op hebben helaas. Zou het ook anders willen zien. En denk ook dat sommige mensen denken dat t hoort om er zo uit te zien.

Nou ja never ending discussie is dit 😉

8. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Het is volgens mij geen geheim dat veel modellen zich voornamelijk voeden op een dieet van cocaīne en af en toe een slablaadje...

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nee, ik vind de wijze waarop die meiden gefotografeerd ook niet mooi. Kijk maar eens in H&M catalogus, 95% van de afgebeelde foto's heeft het model de mond open hangen. Het ziet er niet uit.

Ik vind het zorgelijk dat die meiden zo mager moeten zijn. En dat er zogenaamde 'kenners', zoals bijv. die lelijke rooie vent met overduidelijk overgewicht Bastiaan huppeldepup, die vervolgens tegen zo'n jong meisje zegt dat ze te dik is tijdens zo'n modellenprogramma. Daarbij komt nog eens dat gefotoshop en de meiden van nu krijgen totaal geen helder beeld hoe een vrouw er daadwerkelijk uit hoort te zien.

Ik was tiener in de jaren 90 en destijds had je van die supermodellen. Mooie vrouwen met borsten, benen en billen. Ik vond ze prachtig (nog steeds trouwens).

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.501
    12.047
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Vind het jammer dat veel modellen zo graatje mager zijn. Alleen moeten we niet vergeten dat heel veel meiden nog heel erg jong zijn. Soms 15/16 jaar. Die showrn de kleding waar wij volwassen vrouwen in lopen. Logisch dat die een heel andere bouw hebben.

Manier van fotograferen heb ik meestal geen moeite mee.

Maar goed denk dat victoria secret modellen er in de meeste gevallen mooi uitzien. Hebben rondingen en mooi strak getrainde lijven. Daar worden ze ook voor betaald en ze hebben die tijd om veel te sporten met een petsonal trainer. Dat het voor ons niet allemaal realistisch is tja... So be it. Maar ik heb geen probleem met onderscheid maken tussen modellen en mezelf. Wordt er niet onzeker ofzo.

Denk wel dat er nog een hele hoop te verbeteren is in de modewereld.

11. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik heb er ook niks gekocht vanwege de stomme foto's, ik zie niet hoe iets moet staan

12. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    ja.... ja.. ja maar daar kunnen ze vaak niets aan doen he.... er is aaaaaaaaltijd een achterliggende reden, emoties, ziektes (iedereen lijkt tegenwoordig wel aan een slecht werkende schildklier te lijden... noem maar op...

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee hoor. Ik kan gewoon niet met mijn grijpgrage handen van alle foute eet- en drinkwaren afblijven. En daarnaast ben ik ook nog eens a- sportief.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik vind hoe de modellen geposeerd worden ook niet mooi, niets zeggend inderdaad als kapstok. Zie veel liever een open blik ipv een gesloten chagrijnige blik.

Zo zonde de maat hoeft opzich helemaal geen belemmering te zijn , de afhangende schouders en onnatuurlijke been standen geven de rare weergave van bijv zo'n rokje. In het dagelijks leven staat niemand zo voor langere tijd.

15. Islah

Islah Niet meer actief

Volgens mij zegt niemand dat. Evenmin is dit zo bij dunne mensen natuurlijk.
    Máár ik vind het nogal een verschil dat 't een eis is dat modellen per se graatmager móeten zijn. Ik heb het dus niet per se over het gewicht zelf (aangezien sommigen daar natuurlijk niks aan kunnen doen), maar de verwachtingen van veel mode-ontwerpers en ook wel een beetje de maatschappij. Als ze zouden eisen dat ieder model overgewicht heeft zou ik dat net zo belachelijk vinden.

Een normaal gezond gewicht is gewoon altijd het beste. Van die plaatjes van wandelende skeletten die hiervoor zijn gepost schrik ik namelijk gewoon... Dat vind ik net zo erg als mensen die in de 300 kg wegen.

16. vd21

vd21 Niet meer actief

Aah dat vind ik ook echt niks, die mannelijke modellen. 🙊🙊 Sowieso ook die vormloze kleding bij mango, zara etc niet.

17. Lovelymom85

Lovelymom85 Actief lid

1 mei 2016
    330
    9
    18
    NULL
    NULL
    Ik vraag me altijd af wat de achterliggende reden is van een naar karakter:) Verder maakt dun of dik me nooit zoveel uit eigenlijk...

18. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.055
    178
    63
    Gelderland
    Hmmmm, als ik zo weinig calorieën zou eten op een dag om mijn modellen figuur (en dus mijn baan) te behouden, dan zou ik ook zo kijken en er wat slapjes bij staan hoor :D

Ik zie ook altijd liever modellen en creaties die je ook op straat tegen kunt komen.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tegenwoordig zie je ook modellen met gi-gan-ti-sche heupen. En dan heb ik het niet over overgewicht, maar over vervormde lijven. Ik begrijp dat ook niet.... eng gewoon!

20. Janna

Janna Fanatiek lid

???

Wat bedoel je daarmee? Het karakter van het fotomodel heeft toch niks te maken met hoe dun ze is?

Deel Deze Pagina