Daarmee zeg je eigenlijk precies wat ik bedoel; je draagt dus iets wat past bij je lichaam en daardoor zie je er prachtig uit. En dan het tweede gedeelte; ik weet dat ik (en met mij waarschijnlijk een hoop andere vrouwen) je echt ontzettend mooi vind en dat ik regelmatig jaloers ben, terwijl jij dus óók gewoon je onzekerheden hebt. En dat geldt waarschijnlijk voor elke vrouw, maatje 32 of maatje 52. Zag net toevallig een plaatje voorbijkomen op facebook met een quote; 'To all the girls who think they're ugly; you're the beautiful one. Society's ugly.'
Oh zijn daarom dikke vrouwen altijd zo vrolijk en aan het lachen? Die zijn natuurlijk alles behalve leeg.
Wat ontzettend onaardig zeg! Strijkplanken en slaschuivers? Respectloos. En nee ik ben niet te dun, ben te zwaar zelfs dus ik voel me niet aangesproken.
O. Nou, die opmerking was dan ook niet echt vriendelijk. Ik vond juist dat er wel een kern van waarheid in je post zat.
dat ze zo kijken zit een logica achter.. de kleding moet opvallen en niet hun sprankelde lach. ze moeten het product verkopen niet zichzelf.. dus dat ze er niet helemaal heppiedepeppie op staan snap ik wel. dat ze vaak zo mager zijn vind ik weer een ander verhaal..
Ik kan mij er niet druk om maken, je kunt nou eenmaal niet iedereen te vriend houden. Er zal altijd een doelgroep zijn die zich aangesproken voelt en zich dan op een bepaalde manier moet uiten. In dit geval op de man af in plaats van in het algemeen. Haters gonna hate
Klopt wij zijn altijd heerlijk gevuld.. vaak zelfs zo vol dat dat er niks meer bij past. Zou zeggen probeer het een keer...
Hahahaha! Ik ben het zó met je eens! Als je van nature slank bent of zelfs mager, is dat echt prima. Maar het probleem is, dat de modeindustrie dit als ideaalbeeld stelt. En dat is dus niet realistisch, omdat maar een heel klein percentage van de vrouwen van nature mager is.
Een kutopmerking beantwoorden met een nog gemenere opmerking is ook niet iets om trots op te zijn. Vervelend dat de opmerking van Loesje26 je raakte, maar dat kun je toch ook op een normale manier kenbaar maken? SYRV verwoord hierboven heel netjes dat de opmerking van Loesje26 niet tof was, zonder meteen zelf te gaan strooien met valse uitspraken.. Zo kan het ook he?
Het is de zoveelste in dit topic. Er is al vaker aangegeven dat de opmerkingen kwetsend en onnodig zijn. Dan maar zo. Kinderachtig? Ja maar ik ben er nu ook klaar mee.
Is ook irritant, maar als je zelf dan weer zo'n opmerking terugkaatst, raak je niet alleen diegene, maar iedereen die zich er aangesproken door voelt.. Terwijl dat nu juist is wat je zelf vervelend vond.. Wat ik eerder al zei; door die opmerkingen gaan we ons toch allemáál kut voelen? Al die opmerkingen zijn van beide kanten kwetsend en onnodig en ik geloof echt niet dat iemand zich er beter van gaat voelen door na een opmerking die hem of haar raakt, 'even lekker iets terug te roepen zodat die ander het ook voelt'..
Ik heb het idee dat bij velen het gewoon niet aankomt dat je niet alles kunt zeggen tegen iemand met een maatje minder. Dat bewijst dit topic weer. En ja het is niet netjes dat ik het zelf ook doe...maar ik snap echt gewoon niet als je aangeeft opmerkingen te krijgen over je overgewicht en dan een paar zinnen later woorden als skelet gebruikt.
Bodyshaming werkt beide kanten op ja.... Er worden hier veel rottige opmerkngen gemaakt. Probeer zelf het goede voorbeeld te geven.
Ik denk dat het ligt aan de aard van de opmerking. Als iemand zegt dat iemand met een maatje 48 beter niet een bikini aan kan doen snap ik en kan ik enigs sinds ook nog wel begrijpen maar opmerkingen als is het miss etam topic waarbij dames reageren van jammer aangezien dat een goede winkel voor grote maten is en dat dan iemand zeg "een goed excuus om te gaan lijnen" dan heb ik echt zo iets van je kunt beter je achterlijke hoofd houden en ergens in een hoekje te gaan zitten want dat zijn de opmerkingen die wel bedoeld zijn om te kwetsen. Ik persoonlijk vind het lichaam van zo'n model ook niet mooi wil natuurlijk niet zeggen dat als mijn vriendin zo'n figuur heeft ik haar lelijk vind en alleen maar kwetsende dingen tegen haar zeg.
De discussie heb ik niet helemaal gelezen.... De lichaamshouding van de modellen vindt ik ook weinig inspirerend. Heeft niet met de mate van dun of niet dun te maken, maar ze kijken alsof ze zich doodvervelen Ik ken vrouwen met maat 32 die zich echt mooi kleden. En ook met maat 48. Persoonlijk (ik kijk even puur naar mezelf) ben ik vaak teleurgesteld in een pashokje. Ik heb maat 40-42 en in die maten is genoeg kleding te vinden. Als ik het dan zie denk ik "wauw, mooi, dat zal mij ook wel staan", en als ik het dan aan heb denk ik "mmm nee, staat me toch niet". Ik zit ook een beetje tussen plussize en niet-plussize in en ben ook nog erg klein qua lengte, misschien komt het daardoor dat het vaak net misstaat bij mij.
En daar wil ik toch even m'n excuses over aanbieden... Je post kwam nogal naar op mij over, mijn moeder kampt met schildklierproblemen en die is in een paar maanden tijd uitgegroeid van slanke dame naar "nogal fors". Ze gooide het eerst op de overgang maar dit bleek niet zo te zijn. Ze zit er echter wel enorm mee Je post kwam over alsof mensen met gewichtsproblemen door ziekte een excuus proberen te zoeken of minder serieus genomen moeten worden, alsof ze zich zouden moeten verdedigen. Ik snap je opmerking wel en ik had niet mogen zeggen dat je een naar karakter hebt... Ik ken je immers verder niet en wat ik hier op het forum lees bewijst het tegendeel
Let me rephrase that: Het komt bij velen gewoon niet aan dat je niet alles kunt zeggen tegen iemand. Dat bewijst dit forum weer.
Een kennis van mij had dit dus ook. Van slank naar nogal fors gegaan, zonder dat ze snapte wat er aan de hand was... Ze gaf dan nog wel bv maar bewoog regelmatig en at gewoon gezond. Uiteindelijk bleek ze schildklierkanker te hebben.