Nou ik heb al veel lichamelijk problemen heb revalidatie enz. nou lang verhaal. daar gaat het niet om nu, maar zie denk ik snel beren op de weg ofzo nu iedereen vindt dat ik moelijk doe. ieder jaar doen we met de familie sinterklaas vieren dat zijn 12 volwassenen en 5 kinderen waarvan 1 niet meer geloofd en bij de volwassenene mee doet. vorig jaar was onze kleinen er nog niet, maar nu viert hij het ook gezellig mee, nu doen we ieder jaar een cadeautje kopen voor de kinderen ieder stel 1 kadootje voor elk kind zelf weten van hoeveel. Ik deed max. 5,00 per kind en had altijd leuke dingen. ik al wat dingetjes gekocht. voor de anderen Mijn schoonzussen doen ook altijd hun eigen kadootjes van thuis erbij, maar voor echt grote bedragen, maar die vieren geen kerst. dus die kindertjes worden helemaal overstelpt met grote dure cadeaus. Wij vieren wel kerst bij mij thuis en begin januari is onze zoon jarig dus we hadden zoiets van geld groeit niet op de rug we doen max. 15,00 voor sint en ook voor kerst max. dat bedrag voor onze kleine. Nu wil 1 van de schoonzussen dat hetgeen we thuis doen dat nu meenemen en daar dan doen zodat we thuiss niets meer hoeven te vieren en dan is het niet zo duur vindt het echt raar, maar ik zou mijn mama krijgen is alleen dus we zouden pakjesavond met haar vieren dus we haddenb voor de kleine 1 kleinigheidje voor bij opa en oma. de rest wil dan zelf voor hun eigen kinderen kadoos kopen maar zijn geven zo 150 - 200 per kind uit en ik vindt het gewoon echt niet leuk. het gaat mij er niet om dat hun voor veel meer geld geven, dat kan bij ons gewoon niet heel simpel en bhij wordt in die periode al heel erg verwend maar we kunnen toch ook zeggen we doen ook lootjes voor de kinderen trekken of een vast bedrag afspreken, Ik vindt dit zo raar. Ik blijf erbij dat mijn zoontje alleen een kleinigheidje krijgt en dat zijn dan 1 of 2 kleine dingetjes van max 5,00 had al wat in huis gehaaald ook Ik denk dat jullie vinden dat ik zeur maar dit vindt ik echt niet leuk mijn man heeft er al helemaal geen zin meer in mede hierdoor hij zegt de rest heeft de buit binnen en nu heb je zelf een kleintje en dan ineens niet meer
ik vind niet dat je zeurt.. ik vind dat je groot gelijk hebt! en omdat 1 schoonzus geen zin heeft om het 2 keer te vieren moet de hele bende braaf mee? nee hoor ik snap je!
Ik geef je ook groot gelijk. zeker omdat jullie kleine nog niet eens het besef van sinterklaas heeft. Kijk zou hij nu 3 zijn dan merken ze het wel als de nichtjes en neefjes grote cadeaus krijgen en hij niet. Nu gewoon doen waar jullie achter staan.dus kleinigheidje voor jullie kleine man in de zak en dan thuis pakjesavond vieren met je moeder erbij.
Ik moet zeggen dat ik het een beetje belachelijk vindt dat je schoonzussen zulke grote cadeaus geven terwijl ze weten dat jij dat niet kunt betalen. Ik zou dat nooit kunnen! Dan zou ik, als ik zoveel t ebesteden heb óf een wat groter cadeau halen voor jouw kindje óf de grote cadeaus niet geven waar iedereen bij is en thuis dan apart sinterklaas geven....
Het is niet zo dat we zo arm zijn dat we het met geen mogelijkheid kunnen betalen, maar mijn prioriteiten liggen daar niet, ik vier ook kerst en net daarna is hij jarig dus vind het echt niet nodig, maar het gaat niet bij ze drin dat ze de grote kadoos gewoon thuis kunnen doen. en dat het misschien wel leuker is als we gewoon voor een klein bedrag voor ieder kind wat hebben
Ik snap je ook helemaal hoor! Zou dat ook niet leuk vinden. Kun je het niet nog een keer aankaarten? Snap met de feestdagen achter elkaar en dan ook nog zijn verjaardag dat je niet zoveel kado's wil doen. Wij vieren het dit jaar voor het eerst écht en mijn schoonmoeder+vriend en mn schoonzus komen hier. Mijn schoonmoeder vroeg nog of we ook nog voor elkaar kado's wilden doen, maar heb daar ook nee op gezegd. We hebben niet zoveel te besteden en veel verjaardagen ook in deze maanden. Maar gelukkig begreep zij het wel. Hopelijk kan je het toch duidelijk maken dat je het zo niet leuk vindt. Succes!!
Ik gheef je ook groot gelijk. En als jullie thuis ook nog willen vieren waarom zou je dan alles meenemen zodat je het thuis niet meer hoeft te doen. Ik vind het juist leuk om het thuis lekker met mijn gezinnetje te doen. Lekker doen wat je zelf wil meid.
ze willen van de week lootjes trekken om 17.00 uur in de middag en dan met zijn allen eten, ja hartstikke leuk wil het niet dat ik dinsdag therapie heb en sinds die tijd op woensdag helemaal verrot ben, en dan ook woensdag nog een smoedervlekken moet laten wegsnijden op een aantal plaatsen op mijn lijf, dus ik zit er niet echt op te wachten denk dat mijn man alleen gaat maar hij moet tot 17.00 uur werken minimaal een half uur riujden zonder file dat is nooit op deze weg dus voor 18.00 kan hij er nooit zijn, vrij nemen voor dit soort dingen(mwah) hij zei zelf al ik kan er om half 7 zijn en niet eerder en dan hoor je dat wij altijd moeilijk doen. ja gelukkig zijn we het wel met6 elkaar eens we hebben gisteren afgesproken dat we mee willen doen maar niet meer dan 10-15,00 euro uitgeven en ook voor de keer met mijn moeder erbij en ook voor de kerst, hij wordt genoeg verwend dan
Oplossing: www.lootjestrekken.nl Wij wonen 2 uur rijden van elkaar af en doen het dus ook zo. Werkt prima!
3x 15 euro is ook al 45 euro hoor, mooi zat toch? 100-150 euro uitgeven vind ik echt veel te veel. Je hebt echt al leuke cadeau's voor veel minder. Maar waarom bespreken jullie de prijs onderling dan? Wij doen met sinterklaas gewoon ieder geeft 3x cadeaus per kind (aan zijn eigen kind dan)
voorgaande jaren is het helemaal fout gegaan, met de kadoos, iedereen had toen een kadootje gekocht voor elk kind wij max . 5 euro per kind en hadden leuke kadoos, maar mijn schoonzussen hadden toen ook hun eigen kadoos voor enorme bedragen er bij gelegd, fototoestel wii poppenhuis met alles erop en eraan. nu had ik nu al de kadoos voor de andere kinderen in huis baal er enorm van, maar wat er nu ook nog eens bij is gekomen nu wil opa en oma met kerst geven aan de kinderen en dan moeten we 1e kestdag daarkomen met zijn alleen terwijl wij hebben gezegd sinterklaas met de een en kerst met de ander. vorig jaar liep het ook fout. en 1e kerstdag staat nu al gepland bij mijn familie en 2e kerstdag doen we met gezinnetje. weet het echt even niet meer, wat we allemaal moeten doen nu, maar blijven maar bij ons standpunt denk ik. anders gaan we ons helemaal zitten ergeren.