origineel italiaans pasta recept en overige succes recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door 4catsandagirl, 25 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Ik wil van het weekend pasta maken met originele italiaanse tomatenpasta saus. Wie weet een lekker recept van verse producten ( geen pakjes of potjes) Het liefst maak ik de pasta ook zelf, misschien dat iemand daar ook een recept van heeft. Op internet staat zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer ziet.

bedankt alvast.

2. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    wij eten altijd de pittige variant.

pakje spek
    ui
    knoflook
    laurierblad (2x)
    vers gemalen peper
    2x gezeefde tomaten (afhankelijk van de dikte)
    sambal of een rode peper (rode peper is het lekkerst)
    een berg verse tomaten
    bouillonblokje 2x
    verse basilicum

ui snipperen, knoflook erbij persen, als je kiest voor de rode peper, deze ontdoen van de zaadjes, ook fijn snipperen en erbij. vervolgens doe je de verse tomaten erbij (gesneden, ontvellen niet nodig), dit laat je even staan, dan doe je de gezeefde tomaten erbij, de bouillonblokjes, de laurierblaadjes en dan lekker laten pruttelen met de deksel op de pan. mag min. een uurtje opstaan.

In een andere pan bak je het spek uit. Het spek doe je vervolgens samen met het vocht van het spek bij de pastasaus. (beetje op het einde, want anders kookt het spek kapot)

vlak voor het serveren de verse basilicum er gesneden doorheen en klaar..

3. Female

Female Niet meer actief

Wel, mijn man is chefkok in een italiaans restaurant, dus ik zal morgen eens even aan hem vragen voor je ;)

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hey das grappig heb gisteren toevallig originele bolognesaus zelfgemaakt;

1 wortel (fijun snijden)
    2 stengels bleekselderij (fijn snijden)
    2 teentje knoflook fijjngehakt
    1 grote ui of 2 kleintjes
    rundergehakt
    pancetta of spekjes
    blikje gepelde tomaten
    blikje tomatenpurree (zon klein blikje van 7 cent)
    rode wijn

eerst uitje aanbraden in olijfolie, dan wortel, bleekselderij en knoflook en pancetta of spekjes in pan doen..4 min bakken tot ze beetje verkleuren...dan de gehakt en als deze goed bruin is
    dan gepelde tomaten uit blik erbij en 125 cc rode wijn...
    45 min pruttelen en dan blikje tomatenpurree toevoegen

5. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik lees ff mee.
    Ik en mn vriend vinden pasta heerlijk. De kids niet dus die geef ik dan een pizza.
    Female, wil je ook een recept voor pizza vragen (ook van de bodem als t kan)

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Spaghetti al la belle mere

Hoofdgerecht voor 6 tot 8 personen

Benodigdheden:

4 wortelen
    2 grote uien
    1 bos peterselie
    1 bos selderij
    1 blik tomaten op sap (400 g)
    scheutje olijfolie
    1 kg gehakt (half om half of rund)
    versgemalen peper
    zout
    1 blikje tomatenpuree
    1 eetl gedroogde basilicum of een handje verse basilicumblaadjes
    800 g spaghetti
    evt. tomatensap of pakje gepureerde tomaten/ geraspte kaas

Voorbereiden:

Snipper de wortelen en de uien heel fijn. Snijd de peterselie en selderij fijn. Laat de tomaten in blik uitlekken en vang het sap op.

Bereiden:

Verhit in een koekenpan met dikke bodem een scheutje olijfolie en rul hierin het gehakt. Doe er de fijgesnipperde uien bij en laat even meebakken. Voeg er dan de fijngesnipperde wortelen aan toe en laat ca. 5 minuten meegaren. Breng op smaak met zout en peper. Doe de tomaten uit blik, het opgevangen sap, en de tomatenpuree erbij. Laat goed doorwarmen. Wordt het gerecht te drogg voeg er dan een scheutje tomatensap aan toe. Doe er de fijngesneden peterselie en selderij bij. Laat ca. 2 minuten stoven en voeg dan pas de basilicum toe. Laat nog een paar minuten doorwarmen. Kook de spaghetti beetgaat volgens de aanwijzingen op de verpakking, schep in een schaal en meng met de gehaktsaus. Voeg evt. nog wat geraspte kaas toe en garneer met een paar baslicumblaadjes.

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Heb jij ook een recept voor alledag, dat lekker, gezond en gemakkelijk te bereiden is?
    Wil je het dan delen met de medeforummers? Zo kunnen we ook eens iets nieuws proberen, waar je misschien zelf niet op gekomen was.

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hier een van mijn succesrecepten: (vanavond nog klaargemaakt) ;)

Macaronischotel met ham en kaas
    voor 4 personen
    bereidingstijd ca. 30 min.

Benodigdheden:
    - 400 g macaroni
    - 50 g margarine
    - 50 g bloem
    - 500 ml melk
    - 150 g geraspte kaas
    - zout
    - Italiaanse kruiden
    - 250 g hamblokjes
    - vloeibare boter (om in te vetten)

Bereiding:
    - Grill van de oven voorverwarmen (180 graden)
    - Macaroni beetgaar koken (evt. beetje zout toevoegen).
    - Kaassaus maken:
    Margarine smelten in een pan. Bloem toevoegen en tot een samenhangend geheel roeren. Schenk er al roerend beetje bij beetje de melk bij en laat zachtjes pruttelen. Breng op smaak met zout, Italiaanse kruiden en 2/3 van de geraspte kaas.
    - Macaroni afgieten.
    - Hamblokjes en kaassaus door de macaroni mengen.
    - Schep alles in een ingevette ovenschaal en bestrooi met de rest van de geraspte kaas.
    - Laat ongeveer 10 minuten onder de grill een goudbruin korstje krijgen.

Eet smakelijk!

9. Female

Female Niet meer actief

Pastadeeg : 1 kg Italiaanse bloem (AH)
    7 dl eidooier (22 st.)
    50 gr. olijfolie
    20 gram zout

Hij noemt het recept zo maar je moet natuurlijk even kleinere, gelijke hoeveelheden nemen, delen door 5 ofzo ;)

Pastasaus: Is echt naar eigen smaak, wel met gepelde tomaten (blik) ipv vers. Verder ui, knoflook, paprika, basilicum, gehakt...

Pizzadeeg: Manlief heeft de receptuur niet precies in zijn hoofd, maar ik heb wel een goeie tip.
    Pak witbrood, in de broodbakmachine op programma 'deeg', flinke theel. pesto er extra door en de boter vervangen door olijfolie.

Heb het vd week zo geprobeerd en het werd super goed, scheelt ook een hoop tijd en deeg zetten is best zwaar werk.

Sorry voor de late reactie maar eerder had ik geen tijd (of beter; hij niet :) . Altijd aan het werk ;) )

10. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Meiden,

Ik heb het Orgineel pasta recept en succesrecepten samengevoegd. Zo blijft het allemaal wat overzichtelijker.

Groetjes,
    Elvira

11. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Spagetti met Spinazie en couwburgerham

Spagetti
    Champignons
    Spinazie ala creme
    1 Uitje fijn gesnipperd
    2 Ons couburgerham in kleine stukjes gesneden(kan ook met kipfilet)
    1 Bakje boursin kruiden/knoflook of 2 pakjes Monchou(en dan zelf kruiden toevoegen kan ook)

De champignons in plakjes snijden de uit snipperen en dit bij elkaar aanbraden,de ham klein snijden en erbij doen.Vervolgens de spimnazie erbij en dan de boursin erdoor roeren en klaar ben je!

12. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    bedankt voor de tip en er staat nog meer hier heerlijk hoor!

Ik heb zondag dit recept gemaakt, ook heerlijk en de gezeefde tomaat vervangen door tomaten uit blik, heel makkelijk en een aanrader. De pasta was nog niet helemaal super maar dat komt wel ;)

400 gr rundergehakt
    2 uien, gesnipperd
    1 pak gezeefde tomaat (500 gr)
    1 grote teen knoflook
    1/2 bouillonblokje
    veel olijfolie
    1/2 tl suiker
    zout en peper naar smaak
    Zet water voor de pasta op en kook deze al dente, mag spaghetti zijn, maar er zijn ook leukere soorten te bedenken. Doe wat olijfolie in de pan en bak het rundergehakt op hoog vuur. Als je gehakt drijft in het vet, giet je hier wat van af. Doe er de ui bij zodra het gehakt bruin is en fruit glazig. Doe het pak tomaat erbij en roer goed door. Verkruimel het bouillonblokje erboven en doe er de suiker bij (hoeveelheid hangt een beetje af van de zurigheid van je tomaat).

Zodra de pasta bijna klaar is (dus ± 3 minuten voor het einde) pers je de knoflook erdoor en doe je er zout en peper naar smaak door. Giet de pasta af, olie in de pan doen en goed husselen. Daarna pasta op voorverwarmde borden doen, saus erover en afmaken met een lekkere hoeveelheid parmezaanse kaas.

Deel Deze Pagina