doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama079, 22 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Mijn zoontje van 6 maanden komt s nachts nog om de 4 uur voor een flesje. Overdag is hij helemaal geen hongerlap. Hij krijgt al fruit en groente, vlees en aardappelen en de laatste fles rijstebloem. Zijn er meer kindjes hier die na zes maanden door gingen slapen, of zal hij een moeilijke slaper blijven? Je hoort nl altijd verhalen van kindjes die na een paar maanden al doorslapen

2. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ieder kind is anders, t is heel normaal hoor, en t kan best zijn dat Jou kindje die nacht voeding gewoon nodig heeft. Hoe laat geef je de laatste voeding? Mijn oudste 2 sliepen met 5 en 7 weken door mijn jongste is 2.5e maand komt nog 2x per nacht.maar dat is bv. Laat het op z'n beloop, het komt vanzelf.

3. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik laat t ook wel op zijn beloop, maar vroeg t me af. Ik laat m zelf komen voor de laatste voeding en meestal komt hij om half elf. Dan krijgt hij een fles rijstebloem. Hij slaapt daar niets langer op dan een fles zonder. Daarna komt hij om ong half drie en als we mazzel hebben, moppert hij vanaf half vijf nog een half uurtje. Om zes uur maak ik m wakker voor een fles ivm dat ik dan bijna de deur uit moet om te werken

4. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik denk dat ie het gewoon nodig heeft haha. Je doet het prima volgens mij, kindje. Van mijn vriendin sliep met 8 mnd door vertelde ze net. En is helaas nog geen makkelijke slaper. Hij is nu 1.5 jaar mijn zoon van bijna 2 sliep met 5 weken door maar is ook geen goede slaper haha. Word nog regelmatig wakker voor een slikje water en een kusje van mama.

5. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik zou gewoon die fles niet meer aanbieden. Eerlijk waar hoor!
    Na de 6 maanden hebben ze geen nachtvoedingen meer nodig.

Je moet even doorzetten, troosten met een speentje oid als hij die heeft. Maar als hij dus nog op 6 voedingen zit is dat veel te veel dan kom je ruim over de liter.

Geloof mij maar, been there, done that!

6. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Nou hij is nog maar 6200 gram en ik kom zeker niet op de liter!! Hij drinkt alleen van de papfles 210 en de overige variërend van 100 cc tot 150 cc. Foutieve aanname haha. Hij zit op700 a 800 cc per dag. Qua grootte kan hij die voeding wel gebruiken. Nadeel van laten huilen is dat de oudste dan wakker wordt

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn eerste reactie was dezelfde als van Napoleon.
    mn dochtertje kwam 2 weken terug ook "ineens" rond 5 uur tewrijl ze echt geen hongerlapje is. Oplossing: speentje erin en even laten gaan. Nu snapt ze m ;) en slaapt ze gewoon weer verder tot 7:30 uur.
    Maar als ik lees wat hij drinkt op de dag, dan is dat niet heel veel. Gezien zn gewicht zal hij dat extraatje nog wel nodig hebben denk ik. jammer dat hij geen grotere hoeveelheden drinkt, dan zou hij een beter voorraadje hebben voor de nacht. Welke flesspeen gebruik je? Misschien tijd voor een grotere/ snellere?

8. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Hij drinkt met de m speen en de pap met l. Hij is gewoon een slechte drinker net als zijn broer en ik toen ik een baby was. Nu zitten gemiddelde en bovengemiddelde kinderen ook niet in onze genen. Dat hij klein en licht is, past bij ons en zijn broer. Een andere speen maakt dus niet uit, hij houdt gewoon niet van de fles. Daarom vond de ka het ook geen enkel probleem dat we met 4 maanden met bijvoeden begonnen. Fruit en groente lepelen kan hem niet snel genoeg gaan. Misschien is t toch een kwestie van tijd?

9. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    O en hij heeft nooit een speen gewild. Hij is een duimer hihi

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    nou aj als hij die fles echt nog wil dan kun jij hem er wel af willen hebben maar hij zal dan net zo lang doorgaan tot hij hem krijgt.
    Omdat hij overdga ook niet heel veel drinkt zou ik die fles nog wel blijven geven. Hij gaat hem vanzelf een keer laten vallen, dat komt echt goed. Ook zullen er periodes zijn dat hij die fles indd niet meer wil en hem dan ineens na maaanden wel weer wil.
    Dat hebben wij hier zelfs met Tycho nog. Die sliep door toen hij 6 weken was maar en zijn periodes dat hij echt nog een fles wil (vaak is dat laat op de avond en niet midden in de nacht maar goed) Ik ga dan ook niet moeilijk doen en geef hem dan ook gewoon een fles melk. Hij voelt zelf wel aan of hij het nodig heeft of niet en mama heeft weer een extra knuffelmomentje te pakken ;) 9 van de 10x valt hij tijdens het drinken in slaap en omdat het geen schootzitkindje is pak ik dat momentje gelijk ;)

xxx

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou er niet te moeilijk om doen zolang hij niet aan de max. zit.
    Als je er overdag niet meer in krijgt houdt het op en gezien zn gewicht is het ook niet raar.

@Sassie, dat vind ik onzin hoor. Mijn dochter heeft heel lang nachtvoedingen gehad maar is hier zelf mee gestopt.
    Ze wordt een paar keer per week nog even wakker, ligt dan eventjes bij ons en daarna weer in eigen bed en slaapt weer verder.

Deel Deze Pagina