hoi, ik had even een vraagje. ik was dinsdag 22-6 bij de verloskundige en die voelde aan me buik en vond dat me baarmoeder al erg hoog lag. om die reden wilde ze graag een groei echo wilde. dus we hebben die vrijdag 25-6 gehad. ik was toen precies 25 weken die dag. er werd verteld dat ie 855 gram weegt. ze ging zn hoofdje enz. meten en ze zei dus dat zn hoofdje en buik voor lopen (ik zag een datum staan van 29-09 en ik ben rond 8 - 10 oktober uitgerekend) op de rest van zn lichaam, dat loopt gewoon op schema nu gaan ze volgende keer kijken hoe dat kan enz. ik vroeg nog komt het door een groeispurt misschien, dat het dalijk weer recht trekt zeg maar..maar dat was niet zo zei ze. vruchtwater was wel perfect volgens haar heeft iemand hier ervaring mee? moet ik me nu zorgen maken? vind het toch een beetje raar. en waarom alleen zn hoofd en buik..kan iemand me misschien een beetje geruststellen ? groetjes
Hoi Silly, kan me voorstellen dat je je een beetje zorgen maakt. Ons kindje liep volgens de laatste echo ook 8 dagen voor, alleen hebben ze daar niets over gezegd. Alleen dat het niet zal betekenen dat ik eerder zal bevallen of iets dergelijks. Ook werd me gezegd dat tot 13 dagen voorlopen acceptabel is.
Ene keer lag de kleine achter, dan weer normaal op schema en nu loopt de kleine ook meer dan een week voor in groei. Het veranderd dus nogal eigenlijk. Ach bevallen op de uitgerekende datum gebeurd zo weinig.. ik hou me niet vast aan de datum.
Ik had dat bij onze eerste ook. Het buikje liep een week voor en het hoofdje ook. Of dat nu kwam omdat ik diabeet ben weet ik niet (heb ik nooit echt een antwoord op gekregen). Nu zit er ook weer iets verschil in, maar hier in het zkh zeggen ze dat een week voor hun geen verschil is. Wat toevallig ik ben ook op 8-10-2010 uitgeteld .
ja ik hoop dat het niks is voor de rest maar toch vind ik het een beetje vreemd...zit me niet helemaale lekker. ik moet over 2,5 week weer op controle bij me verloskundige en heb afgelopen donderdag me bloed laten prikken voor me ijzer en suiker gehalte.. maar weer gewoon afwachten... groetjes
geen zorgen hoor!! Ons kindje ligt 2 weken in het voor. Voorl met hoofd en buik. Beentjes blijven daarin iets achter. Maar goed je hebt lange en korte kindjes. Dat zegt helemaal niks. En voordat het oktober is kan er nog van alles gebeuren.
nou dan zal het wel goed zitten.. misschien is ie gewoon iets groter dan. zolang hij gezond is, en alles goed gaat met hem ben ik blij ik heb over 2,5 week weer controle bij de VK dus ik hoor het dan wel verder groetjes
Ons kindje loopt ook een kleine week voor op de groei. Bij de 20 weken echo was ik 19 weken en 4 dagen zwanger. Volgens het echo-apparaat was de kleine zo groot als een kindje van 21 weken en 2 dagen.. Een grote baby dus Maar dat kan geen kwaad hoor.