Angst verhuizing

Discussie in 'De lounge' gestart door lea, 24 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

We hebben onze woning verkocht. Super blij zou ik moeten zijn natuurlijk, maar sinds dit het geval is overvalt me een soort paniek. Ik ben de afgelopen dagen alleen maar aan het huilen en de kinderen zijn van slag..Ik zie het niet meer zitten. :( . Hoewel ik met mijn verstand weet waarom we weg willen zegt mijn gevoel nu iets anders. Herkenbaar voor iemand?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Is het angst voor het onbekende? Of staat het huis of de buurt je toch niet aan?
    Is het in de buurt of verhuis je naar het andere kant van het land?

3. lea

lea Fanatiek lid

Dat weten we nog niet helemaal. We hebben onze woning verkocht en moeten nu op zoek naar wat nieuws. Ik denk dat het het loslaten is waar ik moeite mee heb. Ik lijk ineens niet helder meer te kunnen nadenken of zo. .. bah. Waar doen we goed aan is zo' n vraag die constant door mijn hoofd spookt..

4. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Waarom hebben jullie het huis te koop gezet?

5. lea

lea Fanatiek lid

Vanwege dat we er uitgroeien. Voelen ons minder in de buurt passen. Weet hebben een mini tuin en willen dat groter.

6. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Als je je aan die gedachten vasthoudt dan kan je misschien vanuit dat oogpunt het huis loslaten.

lea vindt dit leuk.
  7. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wanneer is de overdracht? En heb je al een ander huis op het oog?

Gewoon op huizenjacht, en als je al een huis hebt. Stort je op de inrichting. Dan heb je snel een ander gevoel.

Ik ben heel vaak verhuist, en altijd op de laatste dag heb ik het gevoel dat ik even afscheid moet nemen vh huis.

Tip:
    Maak nu als het gezellig is, nog wat leuke foto's en niet pas als alle dozen zijn ingepakt.

lea vindt dit leuk.
  8. lea

lea Fanatiek lid

Overdacht is pas over een half jaar dus we hebben nog een paar maanden de tijd. Het zal wel beter worden als we een ander huis hebben. Maar het valt me nu een beetje tegen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij mij kwam dat ruim 3 jaar geleden ook even hard binnen.. Vooral omdat de woonmarkt in onze wijk redelijk vast zat, huizen om de hoek meer dan een jaar in de verkoop. En binnen 10 dagen was ons huis verkocht. We hadden toen nog 3 maanden om een nieuw huis te vinden. We wisten wel de wijk en type huis in een stad 100km verderop. Dus eigenlijk ben ik daar toen echt op gaan focussen. Een paar keer onder schooltijd die kant op gereden om een huis te bezichtigen. Even de energie van "HELP, wat nu".. naar "HOERA, ik mag een nieuw huis uitzoeken".. De kinderen ook hierbij betrokken op hun niveau.

uiteindelijk is ons huis in oktober verkocht, sleuteldatum begin januari.. En dan pas 12 december horen dat we ons favoriete huis konden komen (door tussenkomst bank voor verkopers).. We hadden al wel een plan B (huis verderop in de wijk voorlopig gekocht), plan C(vakantiehuisje of appartement), plan D (mijn ouders, nog eens 100km verderop)..

Dat helpt, die duidelijkerheid, minder onzekerheid.. En alvast ook wat spullen opruimen/weggooien. Dat scheelt je later ook met verhuizen ;)

lea vindt dit leuk.
  10. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.838
    1.347
    113
    Heel herkenbaar, ook ik kreeg het spaans benauwd toen ons huis "opeens" verkocht was. Een dag later stond ik helemaal stijf van de stress want toen viel het kwartje dat de overdracht 3 maanden later was en we nog geen ander huis hadden.
    Je wilt niet weten hoe chagrijnig ik ben geweest.
    Toen we zicht hadden op een ander huis, kreeg ik veel meer rust. De onzekerheid was weg omdat we wisten waar we naar toe gaan.

Heel normaal dus, hoort bij het afscheid nemen van je huis.

Bailey07 vindt dit leuk.
  11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113

Hier ook zo ongeveer hoor! We hadden toch veel meegemaakt in onze oude woning dat ik de woning het liefst ernaast bewaarde hahaha. Vooral toen de eerste kijkers kwamen had ik echt zoiets van: slik.

Maar eenmaal een andere woning dan gaat daar al je aandacht naar en als je verhuisd bent wil je niet anders meer en kijk je er toch anders op terug :)

12. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.261
    11.868
    113
    Dit dus. Blij zijn als het verkocht is en dan in een klein gat vallen, want dan is het realiteit dat je over een paar maanden zonder huis zit. Hier liep juist in die paar maanden de stress heel hoog op. Maar uiteindelijk komt alles goed.
    Kalm aan, accepteer dat het even zo voelt. En dan verder focussen op het zoeken van het andere huis.

13. lea

lea Fanatiek lid

Dankjewel dames, ik heb veel aan jullie ervaringen...

14. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ooh heel erkenbaar. Wij hadden bijna 2jaar geleden ons huis verkocht omdat we ook groter en wat rustiger wilden gaan wonen. We hadden het oude huis echt helmaal opgeknapt. Was gewoon helemaal af. En toen was het heel snel verkocht. We hebben gelukkig een hele mooie ruime woning kunnen vinden en we zitten echt op onze plek met echt hele leuke buren maar met het laatste rondje in ons oude huis heb ik met tranen over m'n wangen gelopen... Maar al kijk ik terug.. Ik ben zo blij dat we de stap hebben genomen. Het komt allemaal wel goed! Succes met alles!

15. Blink

Blink Actief lid

14 jan 2007
    259
    16
    18
    Oh zo herkenbaar! Blij dat we het huis verkocht hadden en toen ineens. Ow is dit wat ik wil. Ik ga de leuke buurt en buren wel missen. Waarom wil ik hier weg? Al die vragen kwamen voorbij. Maar we zijn echt uit ons huis gegroeid en als ik dan weer in ons overvolle schuurtje met mijn fiets sta te klungelen dan denk ik ja daarom wil ik groter. Nu druk aan het opruimen en aan het nadenken wat we in ons nieuwe huis willen qua inrichting. Ik werd wel rustiger toen alles met ons nieuwe huis rond was. Ik heb gewoon moeite met het beginnen aan iets nieuws en het loslaten van het veilige en bekende...

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook hier herkenning! Ons huis stond al een tijd te koop en we waren nog langer zelf op zoek. Toen was 'ineens' ons huis verkocht en.... nog ik anders. Terwijl we voor mijn gevoel alle huizen in onze prijscategorie al gezien (en afgewezen) hadden.
    Gelukkig hadden we in de 1,5 -2 jaar sinds het begin van de zoektocht tussendoor ook weer extra afgelost op onze hypotheek. En na een gesprek met de hypotheekadviseur bleek dat we toch een deel aflossingsvrij konden maken in de nieuwe hypotheek. Daardoor konden we nèt iets duurder gaan kijken. En daar hebben we echt ons droomhuis gevonden. Ik ben nu zo blij waar we wonen! Heerlijk.
    Maar die spanning in de tussenliggende periode is inderdaad niet fijn.

We hadden trouwens 1 keer al een bod uitgebracht op een woning die mijn man heel erg zag zitten en die ik 'mwah' vond. Daar heb ik -achteraf gezien- ook veel stress van gehad. Ik ging erin mee omdat het qua afmetingen aan onze wensen voldeed. We zochten al zo lang. En ik wilde niet wéér spelbreker zijn. We hadden al 2 woningen laten gaan die mijn man wel wilde maar ik niet. Dus nu deed ik maar mee. Maar ik was zo blij dat het bod afgewezen werd! Als ik nu nog aan dat huis denk... brrr, zo lelijk van buiten en binnen behoorlijk donker, geen ramen aan de straatkant. Ik denk dat ik daar echt ongelukkig zou zijn geworden. Terwijl ik nu echt elke dag geniet als ik thuis kom.

Dus ondanks de spanning die je nu voelt: ga echt voor een huis dat goed voelt! Eenmaal gekocht, ruil je hem niet zomaar meer in. Ik was als de dood dat we tussentijds zouden moeten huren, dubbele verhuizing, opslag van spullen... maar hoe rot dat ook is, ik denk dat je dat beter kunt hebben da definitief in een huis wonen waar je ook niet blij van wordt. Het is zo belangrijk je echt thuis te voelen in je huis.

lea vindt dit leuk.
  17. lea

lea Fanatiek lid

Oh wat herkenbaar allemaal...En dan ook nog de 'goede adviezen' van jan en alleman niet eens meegerekend... pff daar word ik ook niet goed van...

Deel Deze Pagina