Mobiel verzekerd

Discussie in 'De lounge' gestart door Hope123, 1 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Mijn mobiel is echt helemaal gaar en ik heb m verzkerd. Schijnt tegen alles te zijn maar ben bang dat ze nu zeggen dat ie het nog gewoon doet en het verder mn eigen schuld is. Een kennis zei me hem dan in het water te laten vallen oid dat ie het niet meer doet en dan krijg je een nieuwe. Ik durf dat niet zo goed aar heb echt een nieuwe nodig, wat nu? Iemand een oplossing?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wat is er mis met de telefoon dan?

3. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Toetsjes zijn versleten en doen het byna niet meer en is een slidephone maar gaat moeilijk open en dicht...

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

in het water laten vallen heeft geen nut. Want dan zeggen ze er zit vochtschade in en had u kunnen voorkomen.

Heb ook een verzekering gehad maar had mooi bij elke reparatie een eigen bijdrage van 80 euro dus vond het nog zonde.

maar in het water laten vallen zal ik niet durven ;) omdat mijn telefoon zat vocht in hoe ? weet het nog niet door zweten zeiden ze en kon mooi fluiten naar me telefoon en geld ;)

5. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Tja, als je telefoon versleten is, dan lijkt me dat niet een verzekeringskwestie, maar gewoon tijd voor een nieuwe?

6. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    idd zo snel krijg je niet een nieuwe foon!
    je moet bijna altijd een eigen bijdragen ook nog betalen :(
    ik heb een paar jaar geleden ook een verzekering gehad maar op heel veel dingen zijn ze niet eens verzekert !

7. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn man zegt dat het aan de verzekering ligt.
    als je de verzekeringsvoorwaarde nog hebt lees die goed door.
    als je hem bijvoorbeeld bij de phonehouse hebt gekocht die dekt waterschade.

je kan ook naar de winkel gaan waar je hem hebt gekocht en vragen of die waterschade dekt en dan je telefoon bij een ander filiaal terugbrengen

je moet wel een eigen bijdrage betalen

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waterschade kunnen ze inderdaad zien. Er zit een soort lipje in de telefoon die dan verkleurt en zien ze dat dus direct. Vaak wordt dit niet vergoed, moet je even nakijken.

Wanneer loopt je abo af dan?

9. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    mijn ervaring is dat die verzekeringen echt hopeloos zijn... je moet veel bij betalen wanneer je hem laat maken. ik heb mijn abbo opgezegd En gaat ie stuk tja internet heeft wel leuke mobieltjes voor weinig. Ik moest laats 40, euro betalen belachelijk. Je moet gewoon ff bij de winkel langs gaan informeren naar reparatiekosten en zeggen dat ze je moeten bellen als het veel geld kost! Succes ermee

10. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Heb dit ook gehad ik werd gebeld en zat in de yaccuzi bij vrienden en ik hing op en legde me tel gewoon in het water ( hoe blonT kun je zijn ;) )
    Naar de winkel terug gegaan en kreeg niks vergoed, terwijl ik wel uitgebreid verzekerd was. Dus zal wel oppassen met water.

11. Ik heb vroeger in de 'telefoonverzekeringen' gewerkt.
    Het ligt aan de dekking of waterschade is gedekt. Vaak heb je in het begin kunnen kiezen en het verschilt bij welk bedrijf je bent verzekerd en waar je de telefoon hebt gekocht. Voor dekking met waterschade betaal je vaak een hogere premie dan voor 1 zonder waterschade.

Het ligt er ook aan hoe oud je toestel is. Als ie jonger dan 1 jaar is heb je amper afschrijving maar na 1 jaar al een stuk meer. En dan heb je nog een eigen risico.

Versleten toetsen valt onder slijtage en is niet verzekerd. Open en dicht gaan twijfel ik aan, ligt er een beetje aan of dit door een bepaalde reden komt of doordat het plotseling is gebeurd.

Dus wil je een nieuw toestel krijgen, moet je vaak meer dan een paar tientjes bijbetalen want het ligt ook nog eens aan de dagwaarde van het toestel ;) .

Mijn tip is haal je polis erbij en de voorwaarden, hier staat in waarvoor je bent verzekerd, en het bedrag van de afschrijving, eigen risico en dagwaarde. Zo kan je enigzins berekenen of je er nog wat aan kan hebben. Al is het eigenlijk fraude als je het met voorbedachte raden in het water laat vallen.

12. Niet meer actief

Het enige waar een verzekering echt goed voor is in mijn ogen, als je telefoon verliest (aangifte doen van zakkenroller die niet bestaat is makkelijk gedaan) of gestolen wordt.

Verder heb je er eigenlijk weinig aan vind ik hoor.

13. sinada

sinada Niet meer actief

Welke verzekering heb je als ik vragen mag. Tijd bij een telefoon zaak gewerkt dus wie weet kann ik je meer vertellen

Verlies of diefstal behoort bijna nooit tot je verzekering omdat het te gemakkelijk is om daar mee te frauderen. Als ie gestolen word moet datuit een afgesloten ruimte zijn geweest en er moeten braak sporen zijn en er is aangifte bij politie nodig dus het moeilijkste wat er is.

14. Nou ik ken zat telefoonverzekeringen die verlies en diefstal dekken.. ook als er geen braaksporen zijn.. en dit geldt ook voor een normale inboedelverzekering er hoeven niet persé braaksporen te zijn. En dat is te frauderen ja maar de vraag is wil je een fraudeur zijn? Bij een verzekeringsmaatschappij zijn ze ook niet gek, wij zeiden tenminste een kwart van de uitkeringen die wij doen is aan mensen die de boel oplichten.
    Kortom lees je polis en voorwaarden na want het verschilt per verzekering!

15. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    ik vind het de grrotste onzin om je mobiel te gaan verzekeren waarschijnlijk betaal je nog meer aan verzekerings kosten danaan een nieuwe telefoon.
    Dat vind ik nou echt zonde van mijn geld. De kans dat je een nieuwe telefoon terug krijgt zonder bij tebetealen is bijna nihil. Aan de voorwaarden kun je dan bijna niet voldoen want ze vinden altijd wel wat dat het je eigen schuld is of dat het niet onder de verzekring valt.
    En ouderdom van de mobiel valt echt niet onder de verzekering. Als hij kapot gaat zou ik eerder naar de maker ervan gaan dan een verzekering er voor afsluiten.

Je kunt je ook verzekeren om verzekerd te zijn. wat een geld verspilling.

Sorry dat is mijn mening.

Liefs Ingrid

16. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

ik had ook een verzekering toen bij mijn mobieltje genomen... omdat het toen der tijd echt een dure telefoon was... maarja die is van me gestolen, aangifte gedaan en de verzekering ingelicht, toen kreeg ik een nieuwe, maar moest wel €50,00 alsnog betalen :(

maar meestal vergoeden ze niet veel, een beetje geldverspilling die verzekeringen dus vind ik..

17. mamv1

mamv1 Niet meer actief

ik heb nog nooit een tel verzekerd

18. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    nou dan heb je nog geluk gehad dat je met 50 euro bij betalen een nieuwe kreeg!
    bij mijn ex een paar jaar geleden was zijn mobiel ook gestolen en had ook aan gefiften gedaan, hij bellen naar de verkering weetje wat ze zeiden?
    dat hij geen bewijs heeft dat hij echt gestolen is :confused:
    en dat hij een foto ofzo moet hebben met letsel dan geloven ze het pas !
    het sla echt nergens op !
    sinsddien heb ik me foon ook nooit meer verzekert ,klink klare onzin en geld trekkerij!

Deel Deze Pagina