Bij mijn dochter op het kdv hebben we een login en wachtwoord. En deze geldt alleen voor de eigen groep, kan dus ook geen foto's van andere groepen zien. Ben zelf nooit zo heel moeilijk, maar vind het toch wel een prettig idee dat het op deze manier is afgeschermd.
Bedankt voor de tips en reacties dames. Ik heb net dus gekeken of ik mijn zoon kon vinden en ik zie hem staan. Zal dit morgen gaan aankaarten op school.
Ik heb er geen problemen mee, sta er zelf ook op ivm mijn activiteiten als klasse ouder. Het is zelfs zo dat de gewone schoolfoto's tegenwoordig online besteld worden, wel met wachtwoord maar als die gekken echt willen kunnen ze er toch wel bij. Maar nu bijvoorbeeld het afzwemmen voor de diploma? Daar maak ik ook foto's enz, net als die 70 andere ouders, opa's en oma's. Ik weet dan ook niet of er een stiekem vulgaire persoon tussen staat. Dit is maar een voorbeeld van hoe eenvoudig het maken van foto's van kinderen is, dit voorbeeld is niet bedoeld als discussiepunt.
dat hoort een school te vragen, je moet een handtekening zetten als je niet wilt dat ze openbaar worden gemaakt, kan je bij de administratie melden
Ik vind mezelf of het net toch anders dan mijn kind. Maar dat denk ik dus ook: bij afzwemmen zet ik geen foto op het net, maar de moeder naast me wel met kk erop. Je houdt het toch niet tegen in deze tijd
Persoonlijk heb ik er zelf niet veel moeite mee. Maar ongeacht of er een of ander gek makkelijk een foto kan maken of zien,vindt ik het niet netjes van een school om foto's zonder toestemming te plaatsen.
Ik kan idd niet tegen houden wat een andere ouder neerzet, maar een organisatie als een school heeft niet mijn toestemming om mijn zoon openbaar op hun website te plaatsen. Heb ook de schoolgids doorgenomen en daar zie ik niks in staan dat ze er vanuit gaan dat je toestemming geeft tenzij je bezwaar maakt. Ik heb er, naar mijn mening, geldige redenen voor dat ik mijn zoon niet openbaar te zien wil hebben.
Ja dat vind ik dus ook. Gewoon bamboem mijn kind op het net. Ik ga er ook wat van zeggen.( met een oudergesprek ofzo)
Foxymama, elke reden is een goede reden! Al heb je geen reden en wil je het gewoon niet!!! En ook wij hebben goedkeuring moeten geven voor het wel/niet plaatsen van fotomateriaal van de meiden (ook al op inschrijfform van de jongste). Ik was me er nooit zo van bewust, tot ik foto's van ons straatfeest op een site had gezet en ik van mensen het verzoek kreeg hun foto's te verwijderen omdat zij ivm werk niet op het internet willen staan. Sindsdien denk ik er heel wat meer over na.
ts@ daarom heb ik dus geen toestemming gegeven voor het plaatsen van onze jongste op het wereldwijde web of in kranten/tijdschriften of de schoolgids. in een ander topic werd ik daarom afgebrandt. maar ik wil het gewoon niet hebben. ik heb daarvoor een speciaal formulier moeten tekenen. ze mogen wel foto's van hem maken voor op school op te hangen ( om na te bestellen ofzo) , maar al de rest dus niet. je kon bij ons ook aangeven als je helemaal niet wilde dat hij op de foto kwam.
Up-date: heb het aangegeven en ze zouden het meenemen in hun vergadering aankomende week. Echter was ik pas op de site nav een email van de juf van mijn zoon. Leuk verhaaltje, maar weer incl foto's ook van de kinderen in hun ondergoed tijdens gym. Echt om moe van te worden!!!!
Bij ons op school werken we met een wachtwoord. Ouders krijgen dat wachtwoord en verder niemand. Ook moet je als ouders toestemming geven en teken je ervoor als je bezwaar maakt dat je kinderen op internet komen via school.
en dat is juist zo leuk voor de hackers haha het is juist een uitdaging als je er een wachtwoord op zet, ik heb vroeger gehackt en vrienden van mij waren nog veel beter (ik was echt een leek daarbij vergeleken) maar we gingen vooral dat soort sites hacken als hobby en dan een email sturen aan de directie als het gelukt was (dus gelukkig geen slechte bedoelingen) maar dat soort sites zijn echt piece of cake voor hackers. En dat geeft je dus valse "veiligheid"
Bij ons op school zitten 460 leerlingen en alle ouders hebben bij aanmelding van hun zoon/dochter te kennen kunnen geven of ze het vervelend vinden of hun kind met foto's op de schoolsite komt. In de afgelopen 5 jaar heeft er maar 1 ouder gezegd dat niet te willen en dat was ivm een zeer gecompliceerde echtscheiding waarbij vader de kinderen niet meer mocht zien. Verder zijn ouders altijd enthousiast over de foto's en willen ze juist dat er vaker foto's geplaatst worden Ik zie zelf het probleem ook niet en als je het wel vervelend vindt, dan kun je dat via een formulier aangeven en het probleem is opgelost.
Ongeacht mijn redenen waarom ik mijn zoon niet openbaar (en in zijn ondergoed) op internet wil hebben, heb ik daar gewoon weg NIET mijn toestemming voor gegeven. Heb geen probleem met foto's, maar vraag dan toestemming en zet ze apart zodat niet iedereen erbij kan. Als ik hem zelf niet eens op mijn hyves/facebook zet, geeft het de school toch geen enkel recht dat wel te doen? Een wachtwoord is naar mijn mening wel een stukje veiliger dan gewoon openbaar. Alles is te hacken, maar gelukkig is niet iedereen zo slim.
Heb je het nu te kennen gegeven bij de school? Weten ze van jouw bezwaar, anders kunnen ze er ook niets aan doen.
Ik heb al geruime tijd geleden mijn bezwaren aangegeven. (toen ik deze topic aanmaakte) Ben op dit moment een klachtenbrief aan het schrijven en die stuur ik vanmiddag op.
helemaal niet persoonlijk naar jou toe hoor, maar ik vind dit een beetje dubbel . aan 1 kant snap ik het privacygedeelte ervan, maar aan de andere kant; dan kun je dus bijna onmogelijk nog foto's maken, die kinderen spelen lekker samen en zijn bijna nog sneller dan het licht, dus voor je het weet staan er altijd wel meerdere kinderen op je foto.