Foto's basisschool openbaar

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxymama, 29 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ik vind dat je groot gelijk hebt om dit aan te kaarten.
    Het hoort echt zo te zijn dat een school een formulier stuurt waarin staat dat alsje bezwaar maakt tegen dit soort dingen, je het formulier moet invullen en aan de school terug moet geven.

Het gaat er naar mijn mening ook helemaal niet om wat de reden is dat je bezwaar maakt. Het is jouw kind(eren) en jij beslist wanneer hij of zij openbaar op het net komt.

Volgens mij zijn dit soort dingen ook gewoon nog hee vaag geregeld omdat internet niet iets is dat al 100 jaar bestaat. Vele instellingen (etc) hebben geen duidelijk beleid mbt deze dingen of hebben er niet genoeg over nagedacht.

Voor degenen die vinden dat er niet zo moeilijk over moet gedaan worden:
    Wat zou jij er van vinden als zonder jouw toestemming jouw kind met foto in de krant verschijnt, of ineens op tv?
    Internet is een medium waar ontelbare mensen toegang tot hebben en ik vind het daarom helemaal niet zo vanzelfsprekend dat er maar gewoon van alles op gezet kan worden zonder jouw toestemming.

Het gaat hier om het recht op privacy.

En ja, er zijn altijd foto's gemaakt op scholen en dit kwam dan bijvoorbeeld in het schoolkrantje...maar internet is wel even een heel ander medium.

Deel Deze Pagina