Mijn zoon moet volgende week een echo van zijn hoofd dit gebeurd via zijn fontanel deze is nog best flink dus nu nog geen mri iemand hier ervaring mee met zo een echo? en wat kwam er voor uitslag uit?
Ligt er aan waarom hij hem krijgt meis Mijn dochter heeft met 3 maanden een scan gehad van dr hoofdje met allemaal plakkers dr op geen prettige behandeling zowel voor haar als voor mij Uitslag was gelukkig goed Heel veel succes en hoop dat de uitslag bij jullie ook gewoon goed is
Het hangt vanaf waar de echo voor is. Mijn kinderen hebben de eerste 2 weken van hun geboorte 2 echo's gehad van hun hersenen, vanwege prematuriteit. Ik vond het niet eng uitzien en gelukkig was het ook niet pijnlijk.
Hier al vaak gehad en voor babylief een beetje vervelend maar niet pijnlijk en het ziet er ook niet eng uit. Er bleek niet genoeg te zien te zijn dus werd er toch nog een mri gedaan waarop te zien was dat er vocht tussen de hersenen en de schedel zat.
mijn zoontje moet deze omdat hij een groot voorhoofd heeft en erg veel spierspanning in benen en armen en rug
Onze zoon heeft eind oktober (hij was toen 7,5 maand) een echo gehad van de schedel. Ook via de fontanel. Stelde niks voor, hij mocht lekker in de mc blijven liggen, was binnen 5 min. klaar. Reden hier was dat hij prematuur/dysmatuur was en daarom maken ze altijd na een paar maanden een echo van de schedel, puur ter controle.. Uitslag hier was prima in orde, geen bijzonderheden.
Mijn zoontje heeft een echo gehad een paar dagen na zijn geboorte in verband met overmatige spierspanningen. Gelukkig was alles goed en trokken de spierspanningen vanzelf weg toen hij zich beter ging voelen (hij was erg beroerd na de bevalling).