Hihi moet dit toch even kwijt ! Ik ben het zwanger zijn totaal niet zat ! Geniet echt met volle teugen van me mannetje in me buik !! Als hij geboren wordt op dit moment vind ik dat natuurlijk super leuk maar als hij nog even in me buik blijft zitten vind ik dat ook super leuk ! Vind het gewoon super om me mannetje te hebben in me buik en straks in me armen vind het allebei geweldig . Ben zo trots en blij dat hij zo gezond is en het zo super goed doet !! Dat wil ik even kwijt ... tussen alle topics door van meiden die het zat zijn . Als meiden echt veel klachten hebben ofzo dan is het misschien logisch maar het is gewoon geweldig om je kindje bij je te hebben zowel in je buik als daarna in je armen !!! Dus alle meiden die geschrokken zijn van de "laatste loodjes zijn zo zwaar" berichten of "ben het zat" berichten . Zo kan het dus ook .
Heerlijk inderdaad.. Ik kon ook erg genieten van de laatste momenten samen, echt alleen jij en je kindje, een band die alleen tussen jullie bestaat. Het intense genieten als hij/zij nog even trappelt.
Ik ben het bij beide zwangerschappen ook helemaal niet zat geweest. Dochter is geboren met 39+5, maar had van mij best nog wat langer mogen blijven zitten. Toen met 39+3 weken zwangerschap van mijn zoontje mijn vliezen braken baalde ik echt een soort, want ik vond het nog veel te leuk om zwanger te zijn .
Hoi lisanne123, Dat had ik ook! Ik ben bevallen met 38w5d en geen moment de zwangerschap zat geweest. Vol op genoten van alles en enorm trots op mijn buik. En nu super trots op ons knappe mannetje Geniet er nog lekker van!! Succes met de bevalling en veel geluk zo meteen met jullie kleintje. Groetjes!
Wat fijn voor jou dat je er zo van geniet! Zelf ben ik 29 weken zwanger en ben ik onwijs ziek (zit zelfs in de ziektewet) omdat ik gewoon hartstikke vermoeid ben en bijna geen lucht krijg de hele dag door (en nog diverse kwalen maar bovengenoemde zijn het ergste)! De opmerking van "zo kan het dus ook" steekt mij dus wel een beetje... Tuurlijk zou ik het liefste gewoon lekker werken en genieten van de kleine man, maar dat is voor mij niet mogelijk... Ik ben daarom wel blij als ik mijn kleine ventje in mijn armen heb, maar hoe klote ik me ook al de hele zwangerschap voel, ik wil wel gewoon dat de kleine man nog minimaal 10 weekjes blijft zitten.. Ik kan het al de hele zwangerschap aan, dus die laatste loodjes hoop ik ook te kunnen trekken ondanks al mijn kwalen!
Manuk , inderdaad heb hem nog even lekker voor me alleen . Ik kan inderdaad ook genieten van het heerlijke getrappel . Fijn dat jij ook zo heb genoten !! Amethist , hihi wat fijn dat jij het zo ervaren heb en er ook zo van heb kunnen genieten !! Je heb je kindje immers zo dichtbij je in je buik . En de tijd gaat zo snel ! Yesera , jij ook al zo lekker genoten ! Fijn om zulke verhalen te horen ! Dat heb ik ook , ik ben nu zo trots op hem in me buik en straks zo trots op hem in me armen Roxyroxx , snap ik hoor . Alleen omdat er erg veel topics zijn over meiden die bijvoorbeeld zich naar voelen of het zat zijn wou ik laten weten dat het ook zo kan . Hoop dat je je alsnog beter gaat voelen . En het lichamelijk zwaar hebben is wat anders dan meiden die het gewoon zomaar zat zijn omdat ze het niet meer leuk vinden dat vind ik dan echt ondankbaar . Vind dat jij toch positief praat ondanks de kwalen . Goed dat je zo positief blijft
Precies, daar denk ik ook soms van jezus geniet er lekker van! Ik bedoel ik kan intens genieten van het getrappel in mijn buik, maar de lichamelijke kwalen zijn gewoon niet prettig! Heel jammer maar helaas... Er groeit een wonder in mij en daar ben ik heel dankbaar voor! Als het met hem maar goed gaat, ik voel me over een paar maanden wel weer goed!
Ik heb dat ook helemaal niet zo ervaren gelukkig. Dochter is met 39,2 geboren, maar ze had van mij rustig langer mogen blijven zitten. Die bekkenpijn was ruk natuurlijk, geen slippers meer aan kunnen door vocht in de voeten niet handig en 's nachts minimaal 5 keer uit bed om te plassen (een druppeltje welteverstaan, het afvegen bijna niet waard ) voelde soms best zinloos... maar ik vond het gewoon nog steeds leuk om zwanger te zijn. Het was relaxed.. m'n verlof, genieten van die grote, harde buik, dat getrappel en gefriemel, de controles bij de VK. Ondanks dat ik het niet zat was, heb ik wel een periode gehad dat ik heel ongeduldig was. Vroeg me toen hardop af wie had bedacht dat zwanger zijn 9 maanden moest duren, ik was zo nieuwsgierig naar dochter, naar het moederschap, naar alles. Dat werd later dus minder. Een tweede kindje zien we (nog) niet zitten, maar ik zou best graag nog weer eens zwanger willen zijn.
heerlijk zo'n positief stukje!! het is vaak zo'n geklaag hier.... ik heb bijna 2 weken over tijd gelopen en ja op het laatst kon ik wel janken! ik wilde t kindje zo graag in mn armen! maar vond het tegelijker tijd ook zo bijzonder om het in mn buik te voelen bewegen. ondanks alle kwaaltjes en slapeloze nachten heb ik er van genoten!! en ik ben het nooit zat geweest! hoe kun je zoiets moois zat zijn??? ik heb vorig jaar mn beide ouders verloren, ben daardoor echt anders naar het leven gaan kijken. ben zo blij met wat ik heb. zoiets moois als een nieuw leven in je buik kun je toch niet zat zijn??
Ach, klagen moet je ook met een korreltje zout nemen. Als ik met 38 weken bevallen zou zijn zou je me ook niet/minder horen. Maar nu met 41 weken, terwijl ik amper met mijn meisje kan spelen en mijn vriend heel veel moet doen in huis.....Zwanger zijn is een mooie, bijzondere ervaring maar op een gegeven moment is het genoeg. En ja, dan kun je zoiets moois goed zat zijn (zo af en toe). En dat mag ook! Daarnaast wordt het op een gegeven moment gewoon echt heel spannend. Blijft alles goed gaan, is je kindje gezond? Ja, ik durf het best toe te geven hoor. Ondanks 2x een bbz mee gemaakt te hebben en niet meer hebben durven.dromen ooit nog zwanger te raken ben ik het nu.best zat.....Ik wil mijn kindje vasthouden! Xxx
Ik heb geen last van kwaaltjes ofzo, ben het ook niet zat maar zit echt te popelen om mijn mannetje vast te kunnen houden. Ben veeeelste ongeduldig om zwanger te zijn haha. Vind het natuurlijk wel erg bijzonder die trappeltjes in mijn buik, en geniet ook wel maar het kan mij niet snel genoeg maart zijn. En ben pas op de helft haha
Wat is dit fijn om te lezen! Stelt wel een beetje gerust dat niet iedereen het zat is aan het eind van de zwangerschap. Ik denk dat veel meiden toch wel op een gegeven moment ervaren dat ze eraan toe zijn om te bevallen. Dat is ook natuurlijk lijkt me; bevallen en daarna een uitwendig kindje hebben is toch waar het uiteindelijk om gaat. En als je veel klachten hebt, geen oog meer dicht doet, wellicht bekkeninstabiliteit, incontinentie, veel voorweeën en wat dies meer zij hebt, dan lijkt het me wel zwaar, het einde van de zwangerschap. Dan kijk je gewoon uit naar de bevalling en dat is ook niet meer dan logisch. Ik hoop toch dat ik het voor elkaar krijg om procesgericht te denken en te genieten van wat op dat moment gebeurt, want die tijd komt nooit meer terug! Net als de tijd die ik momenteel meemaak: Zwanger van de eerste, met als enig bewijs een paar positieve testen. De onwerkelijkheid, de blijdschap, de onzekerheid, de angst, de soms ambivalente gevoelens, het toch al veranderende lichaam, de enorme vermoeidheid die ik ervaar... Niet alles is leuk, maar ik zit wel soms met open mond te kijken naar wat mijn lichaam allemaal kan en ook vanzelf doet..!
Ik heb ook de 41 weken met een smile uitgelopen hoor! Vond het zoooo fijn die trappelende voetjes.. Uiteindelijk was het mijn nieuwsgierigheid die me wat ongeduldig maakte.. Maar hier ook geen pijntjes/kwaaltjes gehad dus dat scheelt een hoop..
Ik vond het ondanks de angst dat het als nog fout zou gaan een geweldige ervaring om zwanger te zijn. Ik heb de 40weken niet uitgelopen vanwege zwangerschapssuiker. Ik moet zeggen dat ik het soms wel mis maar dat het ook geweldig is om voor onze jongen te kunnen zorgen.
Roxyroxx , vind het heel mooi gezegt van je ondanks dat je veel lichamelijke pijntjes heb blijft het het mooiste wonder in je leven !!! Raket , hihi het is gewoon allebei geweldig . Om je kindje in je buik te hebben en in je armen . Wel mooi dat je het fijn vind ook wat positiefs te lezen . Schrok zelf soms ook wel van de vele "ik ben het zat" topics Minimuis , dat is een natuurlijke moeder instinct . Zowel de zorgen als je baby'tje in je buik zit , zowel erna voor wiegendood . Erna bij water . Zelfs nog als ze 18 zijn hihi . Vanaf de eerste positieve test tot dat je kindje met een wandelstok loopt haha . Maar na jou 10 mk is het natuurlijk anders je blijft dan bang dat er iets niet goed zit . Fijn dat je er toch met volle teugen van heb kunnen genieten !! NooNoo , geweldig dat je toch zo heb genoten ondanks alle lichamelijke kwalen ! Haha .. Kan je je voorstellen dat hondjes maar 9 weekjes zwanger zijn Luffy90 , haha nu al geniet er maar lekker van de tijd gaat zo hard ! Kweenie , haha misschien is 41 weken dan toch niet voor niks het nieuwe inleidingstermijn en als je het dan pas vanaf 41 zat bent ben je het dan dus nooit zat als dat de uiterlijke beval datum is . Bij jou nog ouderwets 42 ? Wendy , klinkt super positief wat fijn dat jij ook zo genoten heb !! Nogmaals ik ben gewoon super blij om me mannetje bij me te hebben zowel nu in me buik als straks in me armen ! Ben zo blij dat hij zo gezond is en het zo perfect doet . Fijn om nog meer zulke positieve berichten te lezen .
Tresje , mooi gezegt meid !!! Het is inderdaad zo een mooi wonder en zo een groot geluk wat je in je buik en daarna in je armen draagt !!! Wat naar zeg van je ouders , hoop dat je het een beetje een plekje heb kunnen geven ? Wat knap dat je juist het positieve er uit heb gehaald en zo naar het leven bent gaan kijken !!!
Bij mij nog ouderwets 42 weken ja. Of nou ja bijna. Maar dat is deels ook eigen keuze. Als de bevalling niet spontaan begint wordt het een keizersnede (lang verhaal) dus dan rek je het al gauw weer met een paar dagen (zo ver dat kan natuurlijk). Plus ik heb een hele toffe gyn. Die had ons kindje 2 weken geleden wel al willen halen maar moedigt me steeds aan het nog even vol te houden. Mijn rug, bekken, liezen doen zeer, ik slaap slecht en vind het vreselijk om zo weinig te kunnen maar stem elke keer weer moedig toe. Ik ben eigenlijk de klager en de positieve miep in 1 haha. De momenten dat ik het kindje voel bewegen koester ik nog even met heel mijn hart. De kramp die in mijn bil schiet als ik een verkeerde beweging maak vervloek ik. En boven alles ben en blijf ik heel dankbaar dat ik dit nogmaals mag meemakrn. Nog eventjes.....
ik vind het heel erg dubbel. ergens ben ik nog elke keer zo verbaasd hoe dat kleine wonder in mijn buik beweegt en kan ik daar enorm van genieten. ja de kwalen eisen wel echt hun tol nu, dus in die zin, DAT ben ik wel zat ja. maar verder mag die kleine best nog wel even blijven zitten voelt dubbel dus
ik heb ook 2 hele fijne zwangerschappen gehad, totaal geen klachten, ja wat minder ruimte om t eten, maar dan kon geen kwaad haha.. maar heerlijk dat getrappel en zoo trots zijn om je buik te showen.... heerlijk! Mis dat toch wel, zo heerlijk even genieten van de bewegingen in je buik...en mooie ronde buik! Zo best weer t getrappel willen voelen, maar hou t bij 2 kids haha.. zal het nooit vergeten! heerlijk!
Hoe herkenbaar!! Mijn 1e en 2e zwangerschap genoot ik tot de bevalling op en top 40.1 en 40.2. Toen had ik ook nog makkelijk tot 42 weken door kunnen lopen. Genoot ervan en voelde me super!! Deze zwangerschap is helaas een stuk zwaarder, zit al vanaf het begin af en aan in de ziektewet en vanaf 18 weken helemaal. Ben nu 36.2 en van mij mag hij nu wel snel komen. Kan erg weinig. Dus hier ervaring met beide kanten. En ja als ik dan mag kiezen zou ik ook liever fluitend tot het einde gaan! Maar is niet altijd een keuze! Nu zullen mensen mij ( behalve mijn man) hier ook niet over horen klagen.