3mk en 2 zwangerschappen met zwangerschapsvergiftiging 3e ook????

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Lovecouple, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi

Ik heb 3 keer een miskraam gehad. Mijn 1e zwangerschap. Toen kreeg ik mijn oudste dochter toen weer een miskraam en toen een zwangerschap van mijn 2e dochter en dat bleek een 2ling te zijn waarvan 1 af is gekomen.

Bij de 1e 2 miskramen ben ik gecuretteerd en hebben ze hetgeen wat ze weggehaald hebben ook nagekeken en er bleek niets raars mee aan de hand te zijn.

Ook heb ik bij beide zwangerschappen zwangerschapsvergiftiging gehad. Bij mijn eerste ontdekte we het met 41+1 dus de dag erna zou ik ingeleid worden maar was niet nodig kreeg zelf al 4 cm maar bleef ik op hangen dus na 6 uur weeën opwekkers kreeg ik een spoed ks.

Bij de 2e ontdekte we het met 36 weken. Opgenomen in het ziekenhuis en uit eindelijk aan het infuus en is de baby met 37+3 gehaald met een keizersnede.

Nu willen we graag een afspraak maken met een gyn om te vragen of er voor en na delen zijn voor een 3e zwangerschap ivm de zwangerschapsvergiftiging en de keizersneden.

Hebben er meer vrouwen ervaring gehad met elke zwangerschap zwangerschapsvergiftiging ? En krijg je het dan elke zwangerschap eerder?

2. cd28

cd28 Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.344
    106
    63
    Volgens mij las ik laatst zo'n zelfde soort vraag bij het onderdeel 'Vraag het de verloskundige'. Daarin werd geschreven dat de kans wel groot is dat je het de 3e keer weer krijgt dacht ik.

Maar ik weet het zelf niet, in ieder geval goed om vooraf na te vragen lijkt me!

3. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Zover ik heb meegemaakt bij mezelf en 2 andere gevallen wordt het juist minder bij volgende zwangerschappen.
    Het eerste kindje is het heftigste daarna weet je lichaam beter wat het moet doen.
    Maar ik heb hier geen wetenschappelijk bewijs voor.

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Over het algemeen is het zo dat als je PE hebt gehad, de kans groter is dat je het in een volgende zwangerschap weer krijgt, maar over het algemeen wel minder heftig en ook pas later in de zwangerschap.

Ik heb in mijn eerste zwangerschap PE gekregen na al hypertentie op 28 wk en met 33.3 is dochterlief gehaald met een spoed KS.
    Toen we weer zwanger wilden worden, hebben ze eerst uitgebreid mijn bloed onderzocht of er mss niet stollingsafwijkingen waren die de PE veroorzaakten, maar dat was gelukkig niet aan de hand. Al heb ik deze zwangerschap wel vanaf het begin bloedverdunners gekregen.
    Nu ben ik bijna 25 weken zwanger en voel me nog veel en veel beter dan tijdens de vorige zwangerschap.

Maar zeker niet onverstandig om het nu met je gyn te bespreken. Veel succes!

Deel Deze Pagina