Keukenmachine of foodprocessor?

Discussie in 'De lounge' gestart door Marleen1, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Hoi,
    Voor mijn verjaardag wilde ik graag een keukenmachine vragen aangezien ik graag en vaak in de keuken sta. Het lijkt me vooral handig voor het hakken van bijv. Noten en snijden van uien en andere groente. Nu zie ik online dat je dan eerder naar een foodprocessor kan kijken. Maar je hebt ook weer speciale opzetstukken hiervoor die je op een keukenmachine kan plaatsen. Ik kom er nog niet uit iemand ervaring met deze producten? En tips voor een merk/type?
    Alvast bedankt!

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.294
    25.760
    113
    Als je het alleen voor hakken en snijden e.d. gebruikt zou ik het ook bij een foodprocessor houden.
    Ik heb zelf een keukenmachine met daarbij een foodprocessor. Maar gebruik meerdere functies ook regelmatig.
    Ik heb een Kenwood Cooking Chef, en daar zit dan een foodprocessor en blender bij.
    Kenwood vind ik sowieso een fijn merk, daar heb je ook minder uitgebreide versies van. Deze bv heeft nog best veel mogelijkheden: https://www.coolblue.nl/product/501350/kenwood-multipro-home-fdp623wh.html?tid=aud-391279716456:pla-339144880699&ref=377395&gclid=CjwKCAjw06LZBRBNEiwA2vgMVcvY6Z6A3UGrJreqCtBESQa0thLSldkGocVMuJ_MrZiJmaCs43DLMhoCS6sQAvD_BwE

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bovenstaande Kenwood heb ik, maar die maalt niet fijn genoeg vind ik.
    Ik gebruik daar nu vaak de blender van mijn zoontje voor.
    Verder doet hij wel zijn werk.

4. Marleen1

Marleen1 Bekend lid

23 sep 2014
    545
    456
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wel wat mee.. dus @Adje jij hebt ze eigenlijk allebei in 1? Wanneer gebruik je dan voornamelijk de 1 en wanneer de ander?

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.294
    25.760
    113
    De keukenmachine gebruik ik voor het kloppen van slagroom, eiwitschuim, biscuitbeslag, maken van brooddeeg, pastadeeg, e.d.
    De foodprocessor voor snij-, rasp- en hakwerk. Ik rasp bv komkommer voor tzatziki, of snij er heel snel mooie plakjes mee. Deeg voor zo’n harde taartbodem doe ik daar ook in. Harde kaas kan je er ook goed mee raspen. En groentepuree kan daar ook goed in gemaakt worden.
    Dus het ene vooral voor kloppen en het andere voor snijwerk.

Marleen1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina