foto's inplakken/bewaren hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe inplakken?

1. Alleen scrappen

2. scrappen en fotoplakboek

3. scrappen en mapjes met insteekhoesjes voor foto's

4. fotoplakboek

5. Mapjes met insteekhoesjes voor foto's

6. anders....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Schiet me ineens iets te binnen.

Ik heb tot 2 jaar geleden in Hilversum gewerkt en daar stond een winkel met allemaal hobby artikelen tegen dumpprijzen. Die winkel stond aan het begin van het centrum, bij het station. Sommige collega's van mij waren daar vaste klant geworden omdat het lekker goedkoop was. Kan me herinneren dat daar ook materialen waren voor scrappen, ik heb het gezien.

Ik weet niet of die winkel er nog staat, maar misschien een tip voor mensen die in Hilversum en omgeving wonen.

2. Kejay

Kejay Niet meer actief

Het lijkt mij wel heel erg leuk om te doen! Ik ga eens even kijken.
    Ik vind het ook een leuk idee om alles bij te houden vanaf de positieve test. Dingen die je meemaakt opschrijven, leuke verhalen, eerste woordjes enz...
    Stel je voor dat er iets met je gebeurt, dan heeft de kleine toch nog een persoonlijk iets van je. Hoe jij het allemaal hebt beleefd.

3. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Zo, dus er is ook nog eens verschil tussen Amerikaans en Europees scrappen? Er gaat een wereld voor me open..

Ik ben erg nieuwsgierig geworden, ik ga het zeker eens bekijken en wellicht proberen. Ik zal je het resultaat laten weten. :D

4. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Ja lijkt mij leuk Ozgul.
    Ik hoor het allemaal wel.
    Liefs

5. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Hier ook maar dan van de appie alleen. Vind de kleuren daar zo mooi worden!

6. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Die gedrukte fotoboeken zijn een ECHTE aanrader!

Nog 1 tip voor iedereen die digitaal fotografeert:
    Bewaar je digitale foto's goed: als je ze op CD of DVD zet, bewaar ze dan in het donker. Anders zijn je foto's over een paar jaar al niet meer te openen! (zorg dus voor een fotoprint uit de (internet)winkel en een goed opgeslagen digitaal 'negatief'!

Je moet er echt niet aan denken dat als je zoon/dochter straks(bijv.) 18 jaar is dat alle digitale bestanden onleesbaar zijn geworden!

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    mijn schoonmoeder heeft de babyfoto's van mij vriend gescrapt.
    doodzonde!
    vond het in zo'n ouderwets fotoboek veel leuker!

een beetje plaatjes erbij plakken vind ik wel leuk.
    maar het hele boek vol? ik vind het best vervelend kijken.
    2 multomappen volgeplakt met zooi.

voor ruben plak ik het gewoon in een foto album, en daar schrijf ik zelf teksten bij.

8. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik scrap niet, plak niet en doe niks in mapjes of zo. Ik zoek de mooiste foto's uit en laat een album maken (via internet) of een kalender of zo! Ik heb boven nog een toilet waar een kalender moet (maar dan moet Ben eerst een jaar zijn!). Dat vind ik leuk om te doen. Plakken enzo is niks voor mij..

9. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik heb gewoon een hema album die ik vol plak met de kaarten en de foto's.

wel een goed idee een fotoboek waar al je foto's zijn ingedrukt.

groetjes susanne

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik plak en schrap in een boek. Volledig schrappen vind ik niet zo maar ik gebruik met het inplakken wel veel schrap technieken en materialen.

11. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

De mooiste foto's scrap ik. Zie mijn blog: www.scrappersandra.blogspot.com

Daarnaast heb ik een foto album (nou ja al 2 albums van 2 maanden)...

groetjes sandra

12. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier nog een scrapper. Ik bestel zoveel mogelijk foto's endie gaan in een map. Dit zijn er inmiddels een heleboel !

De leukste foto's gebruik ik om te scrappen. Wil wel een foto plaatsen maar weet even niet hoe het moet. Kijk vanmiddag eventjes, moet nu mijn oudste van school halen !

Groetjes Monique

[/url]

13. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Hoi Monique75

Als het jou gelukt is om de foto's te plaatsen, wil dan uitleggen hoe dat moet.
    Dat is mij nl niet gelukt.
    Groetjes

14. stitch

stitch Fanatiek lid

24 sep 2006
    1.561
    0
    0
    ik dacht ga ook zo'n album bestellen via internet maar er staan zoveel verschillende albums ik zie door de bomen het bos niet meer.
    wat is een goed album en blijft ook goed?
    heb gekeken bij de hema site.

groetjes susanne

15. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier is dan mijn foto van het scrappen :

Groetjes Monique

16. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
  17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik scrap de mooiste foto's (tenminste dat plan ligt er, mijn zus woont in Amerika en toen ze hoorde dat ik zwanger was heeft ze een heel mooi album voor mij gekocht, mijn ouders zijn daar op vakantie geweest en hebben dit album voor mij meegenomen. Alleen wilde mijn moeder de inhoud (de bladeren waar je dus daadwerkelijk op scrapt) niet meenemen want die waren volgens haar te zwaar :rolleyes: . Dus nu gaan we ze in september maar even zelf ophalen. Kortom ik heb hier al 1.5 jaar een leeg boek liggen :rolleyes: )
    Voor dit boek wil ik speciale foto's scrappen in verschillende formaten zoals b.v een foto van Jan's schoen (maatje 46) en Kylian's schoen (maatje 15 en ja ook uit amerika :) )
    Van Kylian's favo knuffels, Kikker, Aap en Kebab (en ja het is een schaap)
    De laatste foto van mijn buik met de ctg uitdraai genomen tijdens de bevalling, de armbandjes van het ziekenhuis, lengte (heb mooi lint waarop de cm staan) zijn gewicht.

Het andere boek scrap ik ook (kan het niet laten) maar dan met goedkope materialen, hierin komen de rest van de foto's.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik op dit moment niet veel tijd heb om te scrappen want mijn scrapkamer moest zonodig een babykamer worden :D

Groetjes Anita

18. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    HEMA is goed (kwam vorig jaar als beste uit een test bij Kassa!). Of Albumprinter.nl (is eigenlijk hetzelfde).

Succes!

19. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    van de laatste vakanties hebben wij een digitaal geprint album laten maken. Dat willen wij ook gaan doen als de baby er straks is, maar dan waarschijnlijk met losse bladen. Dan kan je ze in een mooie ordner of zo doen en dan telkens aanvullen.

Het is misschien iets duurder als gewoon inplakken, maar ik vind de kwaliteit wel altijd heel mooi en het voordeel is dat de foto's niet los kunnen gaan.

Daarbij heb ik geen geduld om foto's in te plakken. Dan weet ik al van tevoren dat alles blijft liggen.

20. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Zo'n digitaal album is geweldig! Je moet er wel even voor gaan zitten, maar dat moet je ook voor het inplakken.
    Die van de HEMA zijn erg mooi.

Deel Deze Pagina