Foto's jatten van hyves.....mag dit?

Discussie in 'De lounge' gestart door ramona0309, 28 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Mag je foto's van hyves plukken?

1. ja, dit mag altijd ook al is het profiel afgeschermd

2. ja, van vrienden die jou toegevoegd hebben wel

3. ja, voor eigen gebruik, niet om anders te gebruiken

4. nee, je moet het sowieso aan de eigenaar vragen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Het is internet dus het kan altijd gebeuren, of het echt 'mag' weet ik niet maar ik vind het wel netjes om even te vragen..

Een nichtje van mij die ik nog geen 1x per jaar zie en verder gen contact mee heb heeft ook een foto van mijn dochter op haar hyves gezet zag ik een tijdje terug, die foto heeft ze van mijn hyves geplukt. Ik heb geen zin om daar moeilijk over te doen maar ik vond het toch een beetje vreemd.

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik vind het niet kunnen maar het wordt toch gedaan, zodoende heb ik mijn hyves etc etc weggehaald zodat niemand meer een foto van mijn gezin kan copieren.

3. limidje

limidje Actief lid

11 mrt 2008
    114
    0
    0
    huisvrouw/postbode
    ijsselmuiden
    ik vind dat ze je eerst om toestemming moeten ragen

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Bij ons is het idd ook gebeurd, een ver familielid van mijn vriend (die ik nog nooit heb ontmoet..) had foto's gepakt van onze kleine en op haar hyves gezet...
    Vond het een beetje achterlijk, aangezien er geen contact is tussen hun familie en de onze!

Kijk mijn vriendin/nichtje vraagt het en dan stuur ik meestal ook een paar foto's toe, maar zei gebruikt ze niet voor andere dingen, alleen voor der eigen.

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Even vragen lijkt me wel zo netjes!

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Onacceptabel zeg!

ik heb voor de laatste gestemd!

7. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Dit is een van de redenen dat het contact met mijn moeder nu verbroken is. Na meerdere malen gevraagd te hebben dit niet meer te doen heb ik uiteindelijk mijn profielfoto veranderd in een plaatje van star trek. Zelfs deze kwam bij haar foto's te staan met de vraag wie weet wat dit is.
    Inmiddels (sinds gisteren) is ze nu gelukkig van hyves af en kan ik eindelijk weer een profielfoto gebruiken!

Dus mijn antwoord is absoluut NEE!

Liefs,
    Duveldraakje

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.511
    36.472
    113
    Ik vind het echt onacceptabel, maar dat is dan ook de reden dat ik zelf absoluut geen foto's van Jesper bijvoorbeeld op Hyves zal zetten. Kijk, ik vind het echt niet kunnen en zal het zelf ook zeker nooit doen (zou me rot schamen), maar dat is internet.

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

:confused:

ik had dus alles afgeschermd (dacht ik) dus hebben ze maar de profielfoto-gejat... Heb nu een winnie-the-poeh erneer gezet...!

Begrijp gewoon niet dat sommige mensen er zo mee om gaan...!

En er was iemand die zei.. ik stuur zelf foto's door..!
    Ja dan wil je dat iemand die foto's heeft.... maar dan inderdaad ook niet om aan een ander cadeau te doen.......

Ben nog steeds pissig erom....

10. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught

Ik begrijp je helemaal!

Liefs,
    Duveldraakje

11. ramona0309

Gelukkig....

12. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb voor de laatste optie gekozen!

Wat een belachelijke actie zeg!

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hey meis

had het gezien ja.wat een ongelovelijke actie.echt niet normaal.en om hem dan kado te doen aan je schoon ma daar zit je niet echt op te wachten.

laten we er geen schoonloeder topic van maken ;) maar ik zou ook echt gaan stuiteren

14. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik zal wel weer mensen kwetsen maar ik vind dat als je foto's op het internet zet, dan kan je verwachten dat er personen zijn die ze eraf plukken.
    ongeacht of het familie is of een vreemde, het gebeurt je!

is hier al eens een topic over geweest wat over blote baby's ging..... jij in je onschuld een leuke foto over je kindje in adams-kostuum en voor je het weet staat het op een P***fiele-site.

mijn mening is.......... zet nooit foto's van je kinderen op internet!

als familie of vrienden foto's willen van je kinderen kan je ze per mail sturen en dan kan je meteen zeggen dat je niet wil dat het gebruikt word voor het internet.

copyright of niet.... meestal is de schade al geleden voordat je een aanklacht in kan dienen.

15. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Bloot zou ik mijn dochter ook nooit op internet zetten, maar waarom zou je dat waar je het meest trots op bent niet aan je "vrienden" mogen tonen?
    Mijn hyves is zo afgeschermd dat alleen mijn vrienden de foto's, krabbels, gadgets en blogs kunnen zien. Helaas is het alleen niet mogelijk om je profielfoto af te schermen. Ik heb hier zelfs contact over gehad met de makers van hyves.
    In mijn geval heeft alles rond hyves ervoor gezorgd dat er een breuk is ontstaan tussen mij en een groot deel van mijn familie. (dit is natuurlijk niet de enige reden er is een hoop aan vooraf gegaan, maar daar ga ik nu niet op in.) Ik blijf erbij dat niemand ongevraagd foto's of wat dan ook van je mag gebruiken. Mijn foto's blijven op hyves, ik ken al mijn vrienden persoonlijk en weet dat geen van hen ongevraagd deze zullen gebruiken en mijn profielfoto is gewoon een plaatje van bijvoorbeeld mijn favo-serie of wat dan ook!
    Jou tip om de foto's gewoon te mailen en dan de vraag te stellen om ze vooral niet te gebruiken is in mijn geval totaal onmogelijk, voor anderen waarschijnlijk ook. Als mensen kwaad willen, dan doen ze dat ook. Ongeacht of je "eist" dat de foto's verwijderd worden.
    Helaas kan je hier niets tegen doen, behalve aangifte, maar daar doet de politie waarschijnlijk ook niets mee.

Liefs,
    Duveldraakje

16. ramona0309

Blote foto's op internet zetten is inderdaad niet verstandig... ook niet in badkleding... en als je erover nadenkt...fotos'dat je kind bijvoorbeeld een frikadel of lolly eet ook niet...
    Weet jij veel waar zulke lui (ik zal t netjes houden) op geilen....

maar iig... als je je profiel hebt afgeschermd... is dit toch een boodschap dat je dat niet wilt...
    (trouwens diegene die de foto gegeven heeft ken ik wel..., maar had hem dus al verwijderd, omdat ik al het "voorgevoel" had dat dit ging gebeuren.... maarja volgens mij vriend was ik een pesimist, zoals ik zo vaak bestempeld word :cry: )..
    foto was gewatermerkt en alles... hoe duidelijk wil je de boodschap hebben? zucht..

Vind het een kwestie van normen en waarde.... zelfde als dingen die JIJ uitleent.. die doorgeleend moeten worden.. zonder te vragen..
    Dat hoef je toch ook niet bij elk ding te zeggen....

Mensen weten tegenwoordig niet meer wat van JOUW is of van HUNZELF... triest...

misschien ben ik wel ouderwets....

17. ramona0309

misschien moet ik de volgende keer als ik daar ben... de foto maar uit het lijstje jatten... en het lijstje wel laten staan....

De foto had er op de eerste plaats al niet ingehoord... dus in feite neem ik terug wat van mij is... toch?

18. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    begrijp me niet verkeerd want ik ben het dus wel met je eens dat ongevraagd foto's van internet plukken niet kan!

maar het gebeurt helaas dus daarom ben ik van mening dat je ze er beter niet op kan zetten.

snap ook wel dat je uit trots de foto's op je hyves zet alleen loop je dus het risico dat ze verkeerd gebruikt worden :cry:

kan me nog een verhaal hier herinneren van een zekere benthe wat achteraf niet waar leek, was diep triest en toen rees ook de vraag van "waar komen die foto's vandaan" als dat hele kindje al verzonnen was.

met bloot bedoel ik dus die leuke (in de ogen van mensen met gezond verstand) vakantiefoto van hun kindjes aan het strand met of zonder zwembroekje of met broertje of zusje spelend in bad maar in de ogen van een ongezond denkend individu (persoon kan ik ze niet eens noemen :rolleyes: ) een hele andere lading krijgt.
    en laten we eerlijk wezen..... je zal ze de kost moeten geven al die ouders die dus onnadenkend en met de beste bedoelingen zo'n foto plaatsen.

en zelfs al zou aangifte bij de politie wel nut hebben, zoals ik al zei..... het kwaad is al geschied.
    weet je nog op welke site prinses amalia te bewonderen was?
    nou, niet op de officiele site van het koninklijk huis hoor.

daarom ben ik tegen het plaatsen van foto's op het internet.
    kwaadwillende krijgen op de gekste manieren toegang tot afgeschermde sites.
    mijn mening is.... beter voorkomen dan genezen. ;)

19. ramona0309

Nienke
    had het gewoon niet van (aangetrouwde) familie verwacht...
    Er teleurstellend.... !

maarja weer geleerd dat zelfs je "eigen volk" niet kan vertrouwen.....

(Dus als ze straks foto's van deze kleine willen zien... kunnen ze ook .......... :))

20. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Als je niet wil dat de foto's ongevraagd verspreid worden dan kan je er heel simpel voor kiezen ze niet publiekelijk op internet te gooien binnen een medium als Hyves.

Deel Deze Pagina