Mensen die diep in de schulden zitten en gewoon blijven kopen?!!

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Kennen jullie ook mensen waarvan je weet dat ze onderhand omkomen in de schulden! Je denkt van hoe kunnen ze snachts nog n oog dichtdoen? ( en dan praten we echt niet over 1000 euro in het rood staan! ). Vullen het ene gat met t andere, gaan op dure vakanties, dure kleding, huis van top tot teen verbouwd en als klap op de vuurpijl een nieuwe zaak beginnen ( exclusieve kleding! )..

Ik snap er totaal niks van:(:(:(:(

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja die ken ik.

Maar dat is hun probleem en niet die van mij :D

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

:cool:

Hadden mijn woorden kunnen zijn :D

4. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    alles voor de buitenwereld he.......................

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Begrijpen nee.

Maar voor alles geld ooit komt daar een einde aan je kunt niet zo jaren door blijven leven ooit achterhaald de waarheid je.

En sommige hebben gewoon een bord voor hun kop.

Hier ook wat problemen en ook lichterlijk het ene gat met het ene gat maar never nooit voor luxe.

Alleen al om de dagelijkse dingen te kunnen bekostigen.

Ach ja.

Voor de rest ik zou me er niet druk om maken. Mensen zijn oud en wijs genoeg om hun eigen keuze.s en fouten te maken.

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Inderdaad....alles voor de buitenwereld!
    Die mensen komen zichzelf wel tegen.

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ja, die ken ik.
    Mijn ervaring is dat flinke psychische problemen achter zitten en dat dat kopen sterker is dan de wil om de schulden op te lossen. Koopverslaafd zou ik het in dat geval nog niet willen noemen, maar het gaat wel die kant op...

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja die ken ik wel maar ja ik maak me er niet druk over hoor. Ik zorg dat wij het goed hebben zonder schulden dan maar niet 3x per jaar op vakantie enz.

Mijn vriend kan zich er ook helemaal druk over maken pfff dan doet ie net ofdat wij heel zielig zijn omdat we niet altijd alles kunnen kopen. Maar echt we hebben alles soms snap ik niet dat ie dat niet inziet.

9. MamaVanGilani

Ik vind het gewoon zo erg dat ze zo lopen te showen! Puur om boven n ander te staan.. beetje heel erg triest

10. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    waarschijnlijk wekt het nog jaloezie ook op bij mensen

omdat ze alles hebben!!

je kijkt er wel op maar je kikt er niet in

ik slaap gelukkig goed
    en wil dat graag zo houden

11. Dana

Dana Niet meer actief

ja ik ken het, lekker laten gaan die komen zichzelf op een dag wel tegen. waar ik een nog grotere hekel aan heb, wij hebben vrienden die meer verdienen dan ons en zichzelf dusdanig in de schulden hebben gestoken dat ze nu geld moeten lenen, laatst vroegen ze ook geld aan ons, ik heb het niet gegeven, want a. ze verdienen meer dan ons in de maand en brassen het er zelf door en b. wij hebben onze zaakjes op orde en sparen elke maand maar dat betekend niet dat wij er maar voor op hoeven draaien.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ik ken zo iemand. Wij hebben niet heel erg dure spullen thuis, geen merkkleding etc.
    Het stel zit in de schuldsanering, moet nog een jaar geloof ik. Hebben een uitkering maar man werkt zwart dus dat hebben ze vrij te bsteden. Ondertussen loopt ze tegen mij ´te klagen´ dat het echt niet kan dat wij geen afwasmachine hebben, verteld ze wat ze allemaal gaat kopen als ze uit de schuldsanering komen. Zijn net verhuisd en zeurt echt enorm over echt onzinnige dingen en dat ze een nieuwe wasmachine, koelkast, droger ´MOET´ omdat ze oud zijn. bleeeh.

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij kennen ook zo'n gezin. maar het is niet langer ons probleem. ze hebben inderdaad een plaat voor hun kop.

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Ik ben getrouwd geweest met zo'n persoon... Helaas kwam ik er achter toen we in scheiding lagen.. Gelukkig had ik een zeer goede advocaat en kon ik prima aantonen dat mijn handtekeningen vervalst waren en ik niets van al dat geld had uitgegeven dus meneer mocht het allemaal meenemen.
    Sindsdien ben ik echt allergisch voor dat soort personen. Helaas heb ik ook zo'n stel in mijn vriendengroep.. en inderdaad.. ik zou moeten denken.. niet mijn probleem maar oh wat irriteer ik me daaraan zeg.

15. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik ken ze. Een stel in het bijzonder. Ze gaan vanaf volgende maand de schuldhulp in. Hebben zulke hoge lasten en schulden, dat het betekent dat de schuldhulp al hun schulen inlost. Want ze leven nu van 20 euro per 2 weken, dus er valt niets in te lossen. Helemaal niets, en de shculd is torenhoog. Voor hetzelfde geld krijgen ze nog geld toe, want hoe moeten ze anders eten? ja, daar baal ik van. Eerst frauderen, dan de schuldhulp in en nog geld toe krijgen? nee, soms mag het best harder zijn en mogen ze die schuldhulp best langer maken, zodat schulden ook echt ingelost gaan worden. Zover ik weet zijn er landen die wel schuldhulp hebben, maar dan wel uitgerekend op je schuld, dus moet je 10 jaar betalen, zit je ook 10 jaar in de schuldhulp.

Sorry, ik baal hier weleens van. Mijn man heeft ook een fikse studieschuld en die moeten wij ook per maand zelf inlossen. En sommige mensne wordt alles maar kwijtgescholden. Dusja, ik vloek inwendig even met je mee :)

16. MamaVanGilani

Onbegrijpelijk he.. pff.. en dan alleen om er helemaal bij te horen..

17. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Mijn vriend is ook belast met een studieschuld die we voorlopig niet eventjes afgelost hebben :(.

Maar het voordeel van zo'n studielening is dan weer wel dat de rente erop heel laag is, zelfs in vergelijking met onze hypotheek.

Mijn vriend en ik lenen (als het echt nodig is) alleen geld voor de volgende dingen: studie, huis en benodigdheden voor een baan.

Daarbij besef ik wel dat wij niet hoeven te lenen voor het dagelijks leven, gelukkig.

Maar als je met mensen over lenen praat, hoor je soms dingen die je zo verbazen, de meeste auto's worden bijvoorbeeld op krediet gekocht :$ (zei de autodealer van onze leaseauto), dan koop je toch gewoon een mindere auto?

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja hoor die ken ik wel, komen er tegen ons ook openlijk voor uit dat ze het eigenlijk helemaal niet kunnen betalen maarja ik weet niet hoe ik daar op moet reageren hoor..

Ik wens ze heel veel plezier als ze voor de 4e keer in het jaar op luxe vakantie gaan, moeten hun weten..

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja zoveel mensen kopen op krediet, en dan nemen ze krediet, op krediet, op krediet..

En kopen van alles met de creditcard, gewoon omdat ze er eigenlijk het geld niet voor hebben..

En maar blijven showen met dure auto's, nieuwste camera's, grootste tv's..

Eerst was ik er best wel jaloers op hoor, totdat ik er achter kwam dat het via kredieten en creditcards ging, toen dacht ik alleen nog maar, oooh wat ben ik blij dat wij niet zo leven..

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daar zou ik dus echt over tippen bij de gemeente he? Dat kan ik echt niet hebben, want bij schuldsanering krijgen schuldeisers max 30% van het verschuldigde bedrag terug en hoeft iemand maar 3 jaar op droog brood te leven, om dan helemaal schuldeloos weer verder te kunnen.
    Dat is zwaar, en als het je overkomt buiten eigen schuld, vind ik dat echt heel sneu voor mensen.
    Maar mensen die zichzelf er ingewerkt hebben en dan de boel gaan bedonderen door er zwart bij te werken en dat NIET af te dragen aan schuldeisers?
    Walgelijk. En dus zou ik de gemeente tippen... want het is gewoon fraude.

Ik ken ook wel mensen die schulden hebben. Soms door dingen die ze overkomen is, soms doordat mensen gewoon stomme beslissingen nemen en maar dingen blijven kopen die ze niet kunnen betalen.
    Dat laatste heeft vaak wel met andere problemen te maken, en is eigenlijk gewoon vluchtgedrag (en een soort van verslaving dus).

Kom in mijn werk dit soort problemen ook tegen en dan is het vaak een hele kluif om alles weer op orde te krijgen. Ik ben dan altijd wel heel strikt en duidelijk: of je werkt eraan en je gaat ervoor, en doe je dat niet, dan moeten ze het ook echt zelf maar uitzoeken, dan waren je problemen blijkbaar nog niet groot genoeg om te beseffen dat je hulp nodig had.

Deel Deze Pagina