Vanaf wanneer mogen baby's in de wipper? Vanaf wanneer mag je de nagels van de baby knippen i.p.v. vijlen? Mijn kindje heeft pukkeltjes op zijn gezicht (babyuitslag) en is vrij schraal daardoor. Wat smeren jullie erop, of smeren jullie niks? En hoe lang heeft jullie kindje het gehad? Alvast bedankt!
1 ) dat kan al met een maand of 2 maar dan moet je je wipper niet rechtop zetten maar in de lounge stand en niet te lang erin laten zitten. 2) Ik knip ze al vanaf het begin gewoon met een nagelknippertje 3) Ik gebruik bij Kylian zwitsal met vernix (tube met paars kleurtje) Groetjes Anita
Lianna zit sinds 3 weken in de wipstoel. Maar niet lang, ong 10 tot 20 minuten per dag. Vandaag heb ik voor het eerst haar nageltjes een beetje geknipt, ze waren nu ook lang genoeg daarvoor. En voor de pukkeltjes had ik van de huisarts vaseline gekregen, Lianna had de pukkeltjes door een hele droge huid. En dit werkt perfect. Als ik het nu een paar dagen niet smeer heeft ze weer wat pukkeltjes, dus ik smeer het iedere dag nog op.
Wippertje vrij snel in gebruik genomen op de ligstand. Knippen heb ik altijd al gedaan, vijlen was geen doen. Nageltjes waren veel te zacht om te vijlen en duurde echt heel lang. Tegen droog huidje eerst ook Vernix gebruikt (Zwitsal) en nu Zwitsal op het wangetje. Pukkeltjes ook gehad (door hormonen), heeft wel paar maanden geduurd voor die echt helemaal over waren.
de wipstoel wordt nu gretig gebruikt, wel op de laagste stand zeg maar, maar meneer vind het geweldig. heeft de grootste lol in dat ding. hier knippen we ook vanaf de geboorte eigenlijk zijn nagels, dat vijlen vond ik ook niet te doen. en ook onze boef heeft pukkeltjes gehad, nu zijn ze vanzelf wel weggegaan maar hij heeft er nog een ruw wangetje aan overgehouden en daar smeer ik regelmatig vaseline op. joyce
Heel snel, ik denk dat hij 2 weekjes was toen we hem voor het eerst in het wipstoeltje deden wel in ligstand!