woonboot wonen

Discussie in 'De lounge' gestart door djellybelly, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

hallo iedereen,
    zoals zovele heb ik ook dromen en 1 daar van is om op een woonboot te wonen.
    Waarom weet ik niet ik word al zee ziek als ik in een bootje zit die vaart hahahahah
    maar zijn er hier mensen die op een woonboot wonen of gewoont hebben???
    is het iets?

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    het schijnt dat je daar met een woonboot veel minder snel last van hebt hoor.. Manlief wil ooit ook een woonboot, maar het lijkt mij zelf eigenlijk niks haha..

3. djellybelly

het lijkt mij echt geweldig, maar heb ook echt geen flauw idee wat er allemaal bij komt kijken.
    bijv lig plaats enzo...

4. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Oh, dan delen wij de zelfde droom! Ik wil dit ook heeel graag en mijn vriend ook!! We konden toen een woonboot huren particulier, maar hebben dit uit eindelijk niet gedaan. Achteraf heb ik daar veel spijt van gehad, want het was echt een buiten kansje!

5. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Een ex van mijn woonde op 'n woonboot en ik als gevolg daarvan ook bijkans.

Het dobberde alleen iets heftiger als 't waaide, maar verder nooit ergens last van gehad.

Ik zeg wel eens over die ex: de enige twee dingen die ik van hem mis zijn zijn kat en zijn boot...

6. djellybelly

hahhahahahaha de kat en zijn boot, nou ja wel een leuke herrinering(misschien niet aan hem maar die 2 dingen dan
    :D)
    wel leuk dat er meerdere mensen zijn die deze droom hebben.

@G89 waarom hebben jullie het toen niet gedaan dan?

ik zou niet weten waar ik moet beginnen om te gaan kijken.

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik heb op een woonboot gewoond, maar ben eigenlijk erg blij om weer met beide beentjes op de wal te wonen en uitkijk op het water in plaats van dat ik erop woon. Het heeft namelijk ook wat mindere romantische kanten.

Zo heb ik een keer tijdens het ontbijt een dood half, verteerd schaap voorbij zien drijven, zat er zo nu en dan waterratten onder onze vloer en het toppunt was toen ik een drol van de buren voorbij zag glijden op het ijs :$. Hier in de stad zijn de woonboten niet aangesloten op de riolering en de pijp van de wc was afgebroken...

Daarnaast hadden we behoorlijk last van vocht en was de vloer altijd ijskoud. Eigenlijk was het binnen ook moeilijk warm te krijgen en hadden we in de winter regelmatig last van bevroren leidingen. Uiteindelijk is de boot half afgefikt als gevolg van kortsluiting. Echt een successtory hier ;).

Als je echt voor een woonboot wilt gaat, zou ik in ieder geval voor één die goed geisoleerd en gerenoveerd is (of dit zelf gaan doen) en iemand meenemen die er verstand van heeft. Je hebt speciale makelaars voor boten en qua ligplaatsen is het afhankelijk van de stad waar je woont. Boten zijn niet zo erg duur, maar de plaatsen vaak wel en je hebt flinke wachtlijsten in sommige steden. Je kunt ook een boot kopen die al een vaste plaats heeft, maar dit is afhankelijk van waar je woont. Daarnaast moet je rekening houden met de onderhoudskosten en dat een boot regelmatig het water uit moet. Een woonark wat minder vaak.

Mijn laatste tip ga in ieder geval niet voor zo krot, als waar ik in heb gewoond ;).

8. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    @Trees; herkenbaar... En toch mis ik die boot af en toe... Dat vrije gevoel, dat had wel wat...

9. Trees

Trees Niet meer actief

Het geeft inderdaad een vrij gevoel en ik vond het water altijd erg rustgevend. Met name als de zon scheen krijg je een heel mooie lijnenspel op je plafond. Daar kon ik ontzettend van genieten. Idem de eendjes die elke ochtend onder mijn keukenraam zaten te bedelen om een stukje brood.

Er zitten natuurlijk ook voordelen aan, maar na de brand was ik het zo spuugflauw dat van mij de hele boot naar de haaien mocht gaan :).

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dat weet ik eigenlijk niet meer, waarom we dat niet gedaan hebben! Het is inmiddels alweer 2,5 jaar geleden, maar ik dacht vanwege mijn studie toen die tijd en de reistijd naar mijn stage plek.

11. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Mijn mannetje heeft jaren bij zijn ouders op een woonboot gewoond en hij zou toch ooit wel weer op een woonboot willen wonen. Wij hadden bijna de woonboot van zijn ouders gekocht (zij woonde er toen al niet meer), maar uiteindelijk toch niet gedaan.
    Het probleem is vaak ook dat je maar voor 75% van de koopprijs een hypotheek kunt krijgen (tenminste was zo toen wij informeerde).

Deel Deze Pagina