Foto's op Facebook

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Dormouse, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik verander ongeveer 1 of 2 keer per jaar mijn profielfoto. Daar sta ik vaak met mijn zoontje op. De oude profielfoto verwijder ik dan. Verder plaats ik geen foto's. Dus er staat standaard maar één foto van hem in mijn albums, geen hele geschiedenis om zich voor te schamen dus.

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik zet regelmatig een foto van mijn zoon op facebook. Dit zijn wel leuke foto's, dus niet foto's die genant zijn waardoor hij zich later zou kunnen schamen.
    Als ik een leuke foto maak van mijn zoontje met een kindje van een vriendin dan vraag ik eerst even toestemming aan mijn vriendin voordat ik hem op facebook zet.

3. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Hier worden er geen rare foto's geplaatst af en toe leuke foto's met een statusupdate. Maar ik gooi wel elke 2 maanden mijn Facebook leeg en dan ook echt bijna alles.

Dit omdat ik niet wil dat hij later heel internet/ Facebook vol heeft of vind met zijn jeugdfoto's erop.

Verder is het denk ik ook wel een beetje wantrouwen naar Facebook als bedrijf. ( scheinveiligheid i know).

Overigens heb ik er geen moeite mee dat de opvang foto's van haar deelt via een besloten facebookgroep. Andere ouders kunnen niets met haar foto's, ze delen geen gekke ongepaste foto's en zie niet in wat Facebook met zulke foto's kan aanvangen

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.630
    113
    Ik heb er geen moeite mee. Ik heb mijn instellingen zo staan dat alleen vrienden de foto's kunnen zien en ik plaats alleen leuke foto's. Geen foto's die later gênant of pijnlijk kunnen zijn, of waarop ze bloot zijn.

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Lekker ongenuanceerd. Dus omdat je door een ander soms op de foto gezet kan worden, maakt het allemaal niks meer uit en kun je gerust het hele internet volgooien met de hele levensloop van je kind.

Ik heb geen facebook en zet geen foto's van mijn kinderen op internet. Volgens mij staan ze wel op de fb-pagina's van familie, en daar doe ik niet moeilijk over.

6. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zet heel af en toe een foto op fb, maar ik vind dan ook dat ik de enige mag zijn die dat doet. Ben wel eens boos geworden op sm omdat zij die 'regel' negeerde. Ook mijn zusje de trotse tante die van de generatie 'elke scheet op fb' is, vraagt het eerst netjes voor ze evt iets plaatst, dat vind ik wel zo fijn.

7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Dit dus;).
    Overigens plaatsen we ook geen foto's van onszelf op fb. Mensen die ons kennen weten hoe we eruit zien en mensen die ons niet kennen, hoeven 't ook niet te weten;).
    Voor ons zijn foto's toch een privacy dingetje:)

8. tuc

tuc Niet meer actief

dat zeg ik helemaal niet hoor. Ik zeg alleen dat met wat je op fb plaatst je nog redelijk kunt bepalen wat erop komt maar dat er ws ook genoeg foto's van je rondzwerven waar je helemaal geen weet van hebt.

9. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    op fb wel niet heel veel maar af en toe eens een foto
    alleen zichtbaar voor vrienden

op websites zoals zwangerschapspagina nooit
    dit kan iedereen zien

10. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Manlief heeft geen Facebook, dus dat is makkelijk :p ik heb tot nu toe welgeteld drie foto's van onze dochter geplaatst: bij geboorte, met 1 maand en met 2 maanden. Nu bijna 3 maanden, dus dat komt er nog een foto en dan voorlopig helemaal niets!

Ook familie plaatst niets zonder uitdrukkelijke toestemming. Ze mogen wel de foto's delen die ik er zelf op plaats en bij de geboorte hebben de trotse opa's/oma's/ooms/tantes allemaal 1 foto geplaatst (waar ze vaak niet eens herkenbaar op stond).

11. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hier komen alleen foto's van feestjes en festivals op fb, dus nooit met kinderen. Wil mijn kinderen niet op fb en denk ook niet dat mijn vrienden daar op zitten te wachten. Mijn profielfoto is ook zonder kind.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Lees je reactie nu pas, maar nee. Als ik een foto van mijn zwager like, die hij alleen deelt met zijn vrienden, dan kunnen mijn collega's zien dat ik die foto heb geliked.

Dit heb ik ook als mijn zusje een foto van haar vriendinnen liked, ook die staan alleen op vrienden ipv openbaar, dan zie ik op mijn tijdlijn: zusje vindt foto van vriendin leuk en daar onder de geliked foto.
    En mijn instellingen staan op mijn vrienden.

13. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik zet heel af en toe een foto op Facebook. Vooral omdat ik familie heb in het buitenland. Maar ik zet ook niet alles op Facebook. Er blijven dingen privé.

14. Koon

Koon Niet meer actief

Wel regelmatig foto's maar bijna altijd zonder herkenbaar gezichtje.

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb voor de geboorte al aangegeven dat ik geen foto's van de kleine op Facebook wil. In de kraamweek heb ik zelfs mijn eigen profiel verwijderd omdat mijn leven zo vervlochten is met dat van mijn zoon dat ik het nut van Facebook voor mij niet meer zag. Ik ben van mening dat mijn zoon later zelf mag kiezen of hij zijn foto's op internet wil en voor wie die foto's te zien zijn. Ik lees hier veel verschillende keuzes, dus ik denk dat ik er goed aan doe die keuze niet voor hem te maken. Een foto verdwijnt nooit meer, ook niet als je hem weer van Facebook 'verwijdert'.

16. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Ik zou willen dat er wat meer baby en kinderfoto's van mij waren, er is heel veel gesneuveld destijds en dat vind ik jammer.

Ik ben er niet zo heel moeilijk in, ik plaats geen genante, rare of naakt foto's van haar.

mijn moeder en mijn schoonmoeder hebben dit beide los van elkaar 1 keer gedaan nadat ik nadrukkelijk had gevraagd dit niet te doen, ze zijn wel gelijk weer verwijderd nadat ik het had gevraagd maar toch wel vervelend.

Verder ben ik niet zo heel erg moeilijk en voel ik mij niet belangrijkl genoeg dat het voor facebook zo interesant is om mijn foto's te bewaren en te gebruiken;).

Dat mogen ze overigens bij alle zaken waar je foto's en albums laat afdrukken ook. dus laten jullie dan ook geen foto's afdrukken?

Ieder uiteraard voor zich maar ik hecht veel waarde aan foto's en vind het leuk om dat op facebook als een soort dagboek zo terug te kijken.

17. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ik ben heel makkelijk met foto's plaatsen. Dit ook omdat wij in het buitenland wonen en de familie in Nederland dus niet de gelegenheid heeft om de kinderen 'live' te bewonderen. We plaatsen de foto's voornamelijk om hun betrokken te houden.

Deel Deze Pagina