Foto's op social media

Discussie in 'De lounge' gestart door boogiebril, 7 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb geen problemen met foto's plaatsen van mij of het gezin op social media. Ik deel ze dan ook gewoon en vind het ook geen punt dat andere het delen van ons. School heeft ook toestemming om foto's te maken, hoe meer hoe beter ;) Ik ben dol op foto's en leg het liefst ieder moment vast. Mijn Facebook en Instagram staan wel op privé maar dat heeft andere reden dan dat ze mijn foto's niet mogen zien.

Ik zal nooit foto's delen van vrienden/familie die dat niet willen, zal altijd toestemming vragen.

Vind alleen wel dat we een beetje doorslaan in het hele '' privacy '' gebeuren maar goed, ieder zijn ding. Ik vind het zelf zo leuk om foto's te hebben van bijvoorbeeld de belevenissen op school, nu mogen er dus helemaal geen foto's meer gemaakt worden en dat vind ik zonde. Ik kan namelijk nog steeds genieten als ik in de foto boeken terug blader van bijvoorbeeld mijn schooltijd, onze kids hebben dat straks niet omdat er dus geen foto's gemaakt mochten worden en dat vind ik jammer.

liefkleintje, Leo85 en MariMari vinden dit leuk.
  2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik deel zelden een foto op fb of insta. Mijn profiel op beide staat iig wel op privé, ik bepaal zelf wel wie mijn foto's mogen zien. School mag mijn dochter ook op fb zetten, hun pagina is ook volledig afgeschermd voor 'vreemden'. Ik moest zelfs uitgenodigd worden voor de pagina omdat je zelfs geen verzoek kan sturen. Foto's mogen hier ook in de klasbord app, is alleen zichtbaar voor klasgenootjes, en in de nieuwsbrief. De vorige school van dochter heeft hun fb pagina gewoon openbaar staan met allemaal foto's van leerlingen. Dat heb ik nooit begrepen en gelukkig heeft ze daar nooit herkenbaar op gestaan, alleen eens haar benen of met de rug naar de foto toe..

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.300
    23.434
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Elke keer met zo'n topic ga ik er weer over nadenken. Maar ik kom telkens tot de conclusie dat ik er geen kwaad in zie foto's te plaatsen op mn FB. Die is alleen voor vrienden. En geen blootfoto's. Ik ben gewoon ook gek op foto's maken. Voor de herinneringen, of voor familie die verder weg woont. Vind het net als @Debaky dan wel jammer dat met die nieuwe wet het allemaal moeilijker wordt qua op school of kdv. Dus ik geef kdv tegenwoordig weleens mijn eigen fototoestel mee. Zij weten wie er wel en niet op mogen.
    Ik vraag aan anderen altijd of ze het erg vinden als ik een foto deel waar hun kind of zijzelf opstaan. En ik let tegenwoordig wel op of er anderen op de achtergrond staan bij het maken van foto's. Dat voorkom ik nu, omdat ik snap dat anderen het neit fijn vinden om op social media te staan ongevraagd of ongewild.

MariMari, NdNk en Debaky vinden dit leuk.
  4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor ik plaats gewoon normale foto’s van mijn mannen. Ik heb daar geen probleem mee.
    Ze lopen ook gewoon buiten herkenbaar op straat ;)

Typicalme, Petra82, MariMari en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.290
    16.694
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik doe het zelden maar dat komt omdat ik weinig doe met social media, ik heb wel Fb maar dat kan ik net zo goed opzeggen hihi, toen ik actiever was plaatste ik weleens foto’s en school mag ook gewoon foto’s plaatsen.

6. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.522
    864
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens

Petra82 vindt dit leuk.
  7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Precies, en daar kan iedereen zonder dat je het weet ook gewoon foto's maken denk ik dan.

Petra82 vindt dit leuk.
  8. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik plaats niks van mijn kinderen. Ook al heb ii nog zo goed mijn profiel afgeschermd ik vertrouw het nog steeds niet allemaal.
    School/kdv heeft ook geen toestemming.

Het lijkt mij heel vervelend als mijn dochter straks gaat zwemmen ofzo of ergens is en door iemand anders op de foto wordt gezet en dit geplaatst wordt het wereldwijde internet op.
    Want niet iedereen houdt hier namelijk rekening mee.
    En ik wil het gewoon niet.

Bovendien begin ik me steeds meer te storen aan de 'kijk eens zijn eerste fruithapje" foto's.
    Of "hoeraaa benjamin alweer een half jaar oud en groeit zoo goed".

Maar dat is ook een beetje mijn probleem aan het worden denk ik. Het wordt tijd om fb op te zeggen voor mij denk ik :roflmao::|
    Instagram enzo heb ik al niet.
    Geef mij maar vroeger...oh wacht...dit is niet het klaagtopic :roflmao:

9. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.377
    2.969
    113
    Ik post wel eens foto's van mijn kinderen.

School mag wel foto's plaatsen van mijn kinderen op hun facebook-pagina.

Ik beheer de website van de school. Zo'n website is vaak wel een eerste indruk voor (nieuwe) ouders. Als daar geen foto's op mogen van activiteiten, waar dus kinderen op staan, wordt het wel een heel saaie website.

Maar goed. Ik plaats dus geen foto's meer van activiteiten omdat ik niet weet welke kinderen er wel of niet op mogen.

Ook hadden de kinderen voor de zomervakantie een grote muscial in een echt theater. Daar komt dus geen dvd van, vanwege die kut avg. Zo zonde. 4 jaar geleden was er wel een dvd die ouders konden kopen. Dat is zo'n leuke herinnering. Maar goed. dit jaar dus niet meer.

10. MariMari

MariMari Actief lid

8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Ik zie er ook echt niks kwaads in, vind die herinneringsfoto's op facebook ook altijd zo leuk. Ik hou er wel rekening mee met wie er eventueel nog meer op staan, snij de foto vaak bij of maak de achtergrond wazig bijvoorbeeld...maar vind dat er nu wel heel erg wordt doorgeslagen wat betreft foto's plaatsen, ik vraag ook wel eens aan hulpmoeders of ze foto's willen maken als er een activiteit is van school waar ik zelf niet bij ben :o:

Deel Deze Pagina