Hoi meiden, Ik heb een vraagje. Wij zijn bezig met het opknappen van ons nieuwe huis en vandaag willen we eigelijk gewoon verder. Nou is het enige werk dat we vandaag kunnen doen: Tegels verwijderen en schuren. Dit maakt natuurlijk kabaal. Nou is mijn vraag, mag dat op zondag? En dan doel ik op officiele regels,wetten.. Als het niet mag doen we het niet. Maar er gaat dan wel een hele dag verloren dat we erg veel werk hadden kunnen verrichten. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Ik zou er geen problemen mee hebben, maar zou het prettig vinden als het vooraf wel even gemeld zou worden (bijv met slapende kinderen tussen de middag)
het mag wel. als je in ene erg christelijk dorp woont zal het niet op prijs worden gesteld. en anderz ou ik gewoon doen evt even de buren inlichten en om een uur of 5 stoppen uit goed fatsoen
Ligt eraan waar je woont. Officieel mag het wel denk ik, maar als je het hier in het dorp zou doen praat serieus niemand meer met je. Hier worden ook geen auto's gewassen of de was opgehangen, ramen gezeemt, enz. Wel 3 keer kerkgang
Ga gewoon even langs de buren en vraag of ze he vervelend vinden dat jullie even herrie maken, dit omdat het zondag is. Je zou erbij kunnen zeggen dat je zowieso rond 18:00 stopt ofzo. Volgens mij handel je het dan heel netjes af. xx
Ja dat wilden we zowieso doen. En ook stoppen rond 17:00 Het is ook echt nog een restje tegels op de douche wat eraf moet (uurtje werk) en de schuurmachientjes maken niet echt superveel kabaal vindik zelf. Hier ook wel een christelijk dorp, en de oude garde kijkt je raar aan als je op zondag je was buiten hebt hangen ofzo maar over het algemeen is het niet zo erg.
je mag gewoon op zondag door klussen als je niet in een christelijke dorp woont waar de mensen op zondag in zwarte kleding naar de kerk gaan hier hebben we ook gewoon door gewerkt en niks gehoord
Wij wonen in een heel bekend christelijk dorp en wij hebben gewoon rustig laminaat lopen leggen destijds (maar dit was boven en zaagden tijdens de kerkdiensten) Ook hebben we de laatste tijd lopen sausen/verven tja het is net hoe bond je het maakt. Misschien kun je het even proberen en even buiten luisteren of het niet te veel kabaal maakt. Even zelf inschatten wat acceptabel is.
haha wie weet maar het mag gewoon hoor, ook als je in een christelijk dorp woont alleen dan word het ws wat minder op prijs gesteld. maar ik zou idd ook even vragen aan de buren of ze er problemen mee hebben en eerder stoppen als doordeweeks. succes!
wettelijk gezien mag het natuurlijk, ook in een christelijk dorp. Ik zou het wel doen, dat iemand zondag rust wil prima, maar dan binnen thuis en niet anderen ook verplichten. Als je naaste buren met kleine kids hebt zou ik het wel even melden.
Wij zijn vandaag ook druk bezig in ons nieuwe huis. Kwam vanochtend de buurman tegen (oudere mensen) en ik vroeg of hij er bezwaar tegen had als we gingen boren vandaag. Maar was helemaal geen probleem.
JUUST! Ze houden ook geen rekening met mij met die sh*t klokken van die kerken, dus mag ik ook gewoon lawaai maken!! 8)