Foto's ordenen op de computer

Discussie in 'De lounge' gestart door Missy29, 22 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Map per kind

Klaasje
    2011
    2012
    2013
    2014
    2015

Pietje
    2012
    2013
    2014
    2015

Januari
    Februari
    Maart
    April
    Mei
    Juni
    Juli
    Augustus
    September
    Oktober
    November
    December

01-02-2014
    09-02-2014

Etc etc

Dus map klaasje -> 2015 -> maart 2015 -> bioscoop 22-03-2015

Pc met 2 TB dus ruimte genoeg en sowieso alles op externe HDD

2. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Maar 100 per jaar? 😲 dat haal ik per maand per kind met gemak

Bijv uitje indoorspeeltuin, bioscoop, pretpark, diertjes kijken, keertje ergens eten, etc.. Deze activiteiten doen wij sowieso elke maand en maak ik ook vaak foto's van. Vind fotograferen ook echt geweldig om te doen en de kinderen vinden het nu al prachtig om terug te zien

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik heb een enorme hekel aan dubbele foto's. Dat vind ik echt enorm storend op de een of andere manier. Ik maak vrij veel foto's en verwijder er ook veel maar dan nog hou ik veel meer dan 100 foto's over. Mijn man is net teruggekomen uit de VS en heeft al alleen van 1 dag Yellowstone meer dan 500 foto's. Dus dan kan er vrij veel weg.

En ik kijk trouwens ook vaak foto's terug. Ik maak ook per maand een nieuw album op G+ voor de familie in Nederland en Azie. Kunnen ze keuk commentaar bij de foto's zetten:D

4. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Fotograferen is ook een grote hobby van mij. Maar zoals ik zei bewaar ik alleen de meest mooie, kwalitatief beste foto's. 100 is misschien aan de lage kant, met de zomervakanties meegerekend.
    Bij een uitje maak ik ook al snel 100-200 foto's maar ik bewaar dus alleen de foto's waarvan ik een wow-gevoel krijg. Of waar iets bijzonders op heb staan. Vorig jaar waren we op vakantie in wenen. In de dierentuin hebben ze panda's. Prachtige dieren. Ik heb er heel veel foto's van genomen. 1 was echt super geworden. Die bewaar ik dan, en de rest gooi ik weg. Vind het overbodig om die anderen oom te houden als die ene juist mooi is. Zo gaat het ook bij andere foto's. Hoe meer foto's je hebt hoe minder goed je overzicht hebt en hoe minder goed je echt naar de foto kijkt als je er door heen kijkt.

5. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0

Zou willen dat ik dat kon :):) Ik vind het dan vaak zonde om de foto's weg te gooien haha. Ik heb een goede camera dus onscherp/ruis/etc heb ik niet snel, maar idd wel eens foto's waarvan ik denk '' mwah'' maar als ik ze dan een maand later terugkijk ben ik er wel blij mee :) Maar vind het knap dat je zo selectief kunt zijn, wil ik ook wel een beetje van :p

6. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Ik heb ook een goede camera, ruis is niet het probleem. Meer dat ik vind dat het niet het juiste moment was. Voor de foto of dat er storende dingen in beeld staan. Of vanuit een verkeerd standpunt genomen, bewegingsonscherpte, overbelicht of juist wat te donker. Ik vind het niet snel goed, haha. Ik zou wel wat minder selectief willen zijn. Misschien kunnen we een beetje ruilen ;)

7. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Dat doe ik ook hoor! Het meeste gaat weg en de mooie blijven over.
    Ik sla ook niks dubbel op dus een foto die met een verjaardags is gemaakt met kind 1 komt gewoon in zijn verjaardagsmap te staan en niet ook nog eens gewoon los in zijn map van die maand.
    Nou moet ik zeggen dat sinds zoon 2 geboren is, ik veel minder foto's maak als toen ik er nog maar 1 had rondlopen.

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    die foto's staan bij mij in een aparte map en in de mapjes van de kids staat een shortcut. dus niet de foto zelf.

9. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Ik heb een map 2014. Dan submappen per maand. Elke foto krijgt als naam de datum. En bij gelegenheden waar veel foto's van zijn (verjaardag, vakantie, dagje weg) krijgt een eigen map, maar wel in de desbetreffende maand. Dit vind ik het het handigst om snel de juiste foto's terug te vinden.

Deel Deze Pagina