ja ik ook niet haha Maar ik begrijp je denk ik. De pony van m'n dochter is +- 4 cm nu. En anders een kleine vlecht maken en met een clipje vastzetten boven haar oor. Ga is wat proberen. Dank je wel!
Wat een bos haar. Wat een verschil in haargroei kan er toch zijn ... uk hier heeft nog van die sprietjes van denk ik 5 cm lang. Is inmiddels wel twee keer naar de kapper geweest maar was ook meer om voor en achter wat bij te knippen ...
Ik heb bij onze dochter met 2 jaar ook een bob geknipt. Maar dan om alles op 1 lengte te krijgen. Hier hoe het toen was: Bekijk bijlage 280009 Ze heeft het inmiddels tot over haar billen. Grote bos mooi lang haar.
ja krullen zijn van haarzelf ik borstel ze vaak eruit maar hoe meer het regent des te meer krul hihi (net als haar mama hihi) ik deed vaak een staartje op zij maken van haar pony, speldjes blijven bij haar nooit echt goed zitten. heb even een foto gevonden maar dan heb ik haar pony hoger vastgemaakt en daarna verder vastgemaakt (let niet op ze heeft net gezwommen e.d. dus ziet er niet mooi meer uit hihi)
Hier was de oudste tot 1 jaar kaal. Ze kreeg hier een daar een paar langere haren maar was witblond dus niemand die dat zag. Met 10 maanden de tondeuse er overheen gehaald. Met 1,5 had ze een klein beetje haar, net voor haar 2e voor het eerst geknipt. Hier langzaam ook een boblijn maar duurt erg lang voor alles bij elkaar is gegroeid. Achterkant is al wel een paar keer geknipt en de rest 1 keer omdat dat erg pluizig werd. Ze wil hier alleen geen speldjes of staartje in en ze heeft nu nog iets van een pony die ik er bij wilde laten groeien. Maar overweeg nu toch maar gewoon een pony te knippen omdat het in haar ogen gaat hangen en onverzorgd lijkt. Tot ze wel speldjes in wil, laten we 'm dan wel groeien. Houden 't hier voorlopig toch kort aangezien ze nog heel dun haar heeft.
Het groeit trouwens best hard, vorig jaar zomer had ze nog een korte pony en nu past het bijna helemaal in haar staart, haarbandjes, petjes, 2 korte staartjes bovenop, invlechten bij haar pony, het was even doorzetten en soms als ze lekker aan het rouwdouwen is dan vliegt het nog alle kanten op hihi maar goed daar ben je kind voor. Ik vlecht het elke avond in dan heb ik sochtends geen klitten/knopen in haar haar. Mijn moeder deed dat ook altijd en scheelde hoop frustratie, na het wassen savonds even goede klittenspray erin en ging bijna vanzelf. Ik heb zelf altijd tot over mijn kont gehad en vond het helemaal niets hahaha, ik heb op mijn 9e ofzo in een bobje geknipt. Als Miley zelf een bobje zou willen zou ik wel even moeten huilen (stiekem snachts in mijn kussen haha) maar natuurlijk MAG het wel, ik laat ze dan wel even over nadenken een paar weken hoor, niet zomaar hihi maar ze is zelf dol op haar (zoals zij het noemt!) prinsessenharen.
Dank je wel Triskele, duidelijke foto's! Hier is dochterlief vanmiddag geknipt. Haar pony niet en die gaan we naar de zijkant laten groeien. Ze heeft nu een beetje een schuine pony gemaakt en we moeten idd doorzetten. Gelukkig een hoop haarbanden thuis, staat ook nog is heel leuk bij haar. Vlechten in haar haar doen wij ook 's-avonds en dat schilt een stuk qua klitten. Mijn dochter is ook gek op haar lange haren, staat zo leuk bij haar. Idd prinsessenharen hihi Groetjes
onze dochter is 2 jaar en 3 maanden en nog nooit bij de kapper geweest. toen ze 1 was was het echt nog geen cm lang en dat begon daarna te groeien en dikker te worden. nu heeft ze achter wel een leuke lengte maar pony is nog steeds niet veel. begint nu wel voor dr ogen te hangen dus kan er wel meer mee. vlechtjes en staartjes enzo. en doe ik ook elke dag want dat maakt haar gezichtje zo veel mooier vinden wij. gekscherend zeggen we altijd als ze dr haren los heeft, ons kleine romeense zwerf kindje en dat is lief bedoelt hoor haha. wacht nog een paar maandjes en dan laten we er een mooi model in knippen dat alles de zelfde lengte heeft. maar laten het zeker lang groeien, dat vind ik zo mooi
Ik heb dochter (ook altijd veel haar gehad) met 1,5 wat korter laten knippen, omdat het zo piekerig was. Ohhhh, wat heb ik daar een spijt van gehad. Kapper begon opeens bovenop te knippen, ik was zo boos! Maar goed, gelukkig na een jaar helemaal weer op 1 lengte en nu is t heerlijk lang. Zag laatst dat het tot onder dr schouderbladen hangt. Ze heeft t bijna nooit helemaal los, wel eens de bovenkant ingevlochten of 2 stukjes haar van de voorkant in een klein staatje/vlechtje. Maar dan nog moet je er af en toe de borstel doorheen halen om t toonbaar te houden
Wij hebben het haar van onze dochter ook kort moeten knippen ivm helmpje, het voordeel is wel dat het daarna gelijkmatig doorgegroeid is.. Heb het afgelopen jaar paar keer korte boblijn geknipt, nu op 1 lijn laten knippen 2 maanden geleden om het door te laten groeien... Eerste foto is met 14 maanden
Hier had ze een beetje haar bij de geboorte, om vervolgens bovenop helemaal kaal te worden met van die korte pluishaartjes aan de zijkant... net zo'n oud mannetje! Vervolgens ging het bovenop flink groeien (sneller dan aan de zijkanten, maar niet storend) en bij 1 jaar was het zo dat ik een speldje erin deed of bovenop haar hoofd 1 of 2 staartjes kon maken (zie foto's). Sindsdien is haar haar flink gegroeid en ze heeft ook een mooie krul onderaan. Hier is het ook zo: hoe vochtiger het weer, hoe meer krullen! En ik vind dat zo mooi, want heb ze zelf absoluut niet... Heb dus niet echt een bobline bij haar laten knippen. Ze is nu in totaal 3x naar de kapper geweest (1ste x bij 1,5jr) en toen zijn er steeds maar kleine stukjes af geknipt. (Links is bij 12,5mnd en rechts bij 11,5mnd)
Nu maak ik meestal 1 of 2 staartjes met haar hele haar of bijv een los vlechtje met de voorste haren (of gewoon laag staartje, niet zo'n palmboom!) en de rest los. Ze heeft ook haar banden die ze draagt, maar die laat ze op het moment niet goed zitten en dan vallen er nog veel haren in haar gezicht.. Inmiddels is het zo (23 en 24mnd):