Foto's plaatsen van vage ( en duidelijke!) ovulatie en zwangerschapstesten ->deel 19!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door lydia1986, 9 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Heb je een rijtje ?

2. Martje81

Martje81 Lid

15 feb 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja, maar kan het lijstje vandaag niet plaatsen. Ik ben nl niet thuis.
    Ik baal hier zo van die onzekerheid de hele tijd! Zit niets anders op dan gewoon weer afwachten. :(

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja want vraag me wel of hoe de testen bij jou de hele cyclus gaan....

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Stel je voor dat je eisprong toch 10 feb is geweest, dan zou je 17 feb en 21 feb een positieve ovutest kunnen krijgen door een eventuele zwangerschap? Je leest wel eens vaker van ovutesten die op hcg reageren...

Op welke dag van je cyclus zit je nu en hoeveel dagen duurt je cyclus gemiddeld?

5. Martje81

Martje81 Lid

15 feb 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb een cyclus van 57/60 dagen. Om zeker van te zijn dat ik niet me eisprong kan missen ben ik actief begonnen met ov testen en 2x per dag. Echt een leuke hobby!:D
    Daarnaast ben ik sinds cd1 ook begonnen met de etos zwanger worden pillen in de hoop dat ik een kortere cyclus zou krijgen.
    Ook heb ik me slijm goed in de gaten gehouden deze cyclus en ik heb rond 10 feb veel slijm gehad en nu weer.
    Nou schiet mij maar lek hoor!!
    Ik heb 13 februari wel een zw test gedaan maar negatief.
    Nou goed gelukkig heb ik a.s. maandag een afspraak bij de dokter en kan ik dit ook met haar bespreken.

Bedankt voor je reacties.

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hoi Martje,
    Ik raad je aan om te gaan temperaturen. Dan weet je (welliswaar) achteraf of je eitje daadwerkelijk gesprongen is.
    Je kunt een eitje hebben die op springen staat maar dit vervolgens niet doet.
    Met ovutesten weet je of je eisprong eraan zit te komen maar je hebt geen 'bewijs' dat hij ook springt.
    Zeker als je lange of onregelmatige cyclussen hebt zou ik hier voor kiezen.
    Je kunt bij FF (zie mijn tempkaartje) rechtsboven een gratis account aanmaken. Het zal je veel duidelijkheid geven.
    Als je vragen erover hebt dan hoor ik het wel van je. Het is erg makkelijk om te doen.

7. Martje81

Martje81 Lid

15 feb 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Lappie, ik heb deze cyclus ook mijn temp. bijgehouden in excel. Vanavond zal ik eens kijken bij FF of ik daar me gegevens kan verwerken, zodat ik een duidelijk beeld kan krijgen van me cyclus en of ik een eisprong heb gehad en vooral wanneer! :)

Dank je!

8. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Gister toch voor de gein met n ovutest getest!!! Dit na 7dpo...weet ook echt zeker dat ik 13feb. M'n ei heb gehad en zowel de ovutesten positief als m'n temp.kaartje is dit duidelijk te Zien!! En vond vandaag dit berichtje op inet...nou zo spannend!!! Nog n paar dagen voor n echte... ;)

Wat een positieve ovulatietest bevestigt

Toch is het beter om gewoon de test te gebruiken waar hij voor bedoeld is. Een positieve ovulatietest bevestigt dat er of LH of hCG in je lichaam aanwezig is. Het zou zomaar eens goed kunnen zijn dat je denkt dat je zwanger bent na een positieve ovulatietest, terwijl je wellicht gewoon een late ovulatie hebt. Mocht je op één of andere manier zeker weten dat je je eisprong al gehad hebt en later toch een positieve ovulatietest hebben, dan ben je hoogstwaarschijnlijk zwanger.

9. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ja want FF zet dan een kruis voor je (of niet natuurlijk als je ei niet gesprongen is) en hoef je het dus niet zelf te interpreteren.
    Succes. Ben wel benieuwd naar je kaartje.

10. Parel1985

Parel1985 Actief lid

28 okt 2012
    352
    1
    0
    @rabia84. Helaas is een ovu test pas positief als de tet streep een donker of dobkerer is dan de controle streep. De ovu test die je laat zien is negatief en kan gewoon voorkomen in je cyslus. Sorry

11. Martje81

Martje81 Lid

15 feb 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Rabia84, ik denk inderdaad ook dat jouw ov test negatief is helaas. Maar goed over een aantal dagen kan je waarschijnlijk een zw test doen. Ik duim voor een positieve test!!!

12. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    jah ik ga er ook niet vanuit maar goed we zullen t idd binnenkort zien!!! ;):p denk ook zelf dat ik gewoon ongi wordt hoor maar goed nog ff geduld hebben!!!

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Martje, helaas de ovu testen van sensitest zijn beide niet positief.
    Die extra gevoelige moeten echt veel donkerder zijn dan het controle streepje.
    Helaas geven ze door hun extra gevoeligheid duidelijke strepen.
    Mocht je het de volgende ronde nodig hebben, bestel de gewone.

Naar mijn mening kun je de extra gevoelige het beste gebruiken wanneer je normale lh piek lager is dan standaard.
    Bij goede lh piek en eisprong het beste de normale.

Mijn man had hetzelfde streepje op die testen als jij op de foto laat zien ;)

14. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

De dames die met een CB hebben getest in het verleden wanneer gaf deze een andere waarde aan zeg maar ,hoeveel dagen tussen de testen zat er of als jullie bloed hadden laten afnmenen je hcg waarde?

Wil niet zomaar dat geld verkwisten daarom de vraag.

15. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    iedereen heel erg bedankt :)
    en proficiat aan de nieuwe zwangeren!!!!genieten maar ! en aan iedereen die nog wacht en hoopt:ik duim héél erg hard voor jullie

16. Martje81

Martje81 Lid

15 feb 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL

Ja ik had inderdaad beter de gewone van sensitest kunnen bestellen, maar per ongeluk toch die extra gevoelige besteld. Maar goed ik ga nog een paar dagen verder met testen en kijken wat daar uit komt.
    Ik dacht toch echt dat ov test 17 positief was. Ook omdat ik meer vruchtbaarslijm had en me temp weer daarna omhoog ging. Me temp was 17 en 18 feb 37,6 en de dagen erna 36,9 en 37,0. Maar goed dat is weer een hele andere topic :D

In ieder geval bedankt voor je reactie.

Ik zie dat jij trouwens zwanger bent. Van harte gefeliciteerd meid!!

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    En Lov.. Getest ?

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ben ook benieuwd!

19. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    @Rabia: Meid je ovulatietest is niet positief, hij moet donkerder zijn dan de controle streep zijn.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

ja.........

Deel Deze Pagina