Zou maar even snel contact met de huisarts opnemen. Kan zijn dat je je spiraal verloren bent. Maar mocht hij er nog zitten dan lujkt het mij dat hij er met spoed uit moed.
Ik heb net iemand gesproken die iemand kent die ook zwanger was met de spiraal en die heeft nu een zoon van 8. Bij haar hadden ze hem laten zitten. Ik ga morgen nog een x testen en dan naar de huisarts
wel vreemde strepen... ik zie heel duidelijk roze strepen, maar ziet er wel vreemd uit tja ik dacht ook dat spiraal en zwanger niet ging, maar blijkbaar dus wel
levonorgestrel spiraaltje | Apotheek.nl Dus jij stelt liever vertrouwen in iemand die iemand kent die ook....enz. Je hebt een paar positieve testen en je hebt een mirena spiraal in. Lees hierboven het advies van de apotheek. Zo snel mogelijk verwijderen staat er. Dat advies wordt misschien wel gegeven ivm de hormonen die innesteling tegen horen te gaan en waarschijnlijk dus schadelijk kunnen zijn voor de zwangerschap. Morgen is het zaterdag. Daarna heb je de Paasdagen. Hoe lang wil je wachten? Mijn advies is, niet wachten maar nú bellen.
Misschien een aanvulling. Spiraal kan blijven zitten maar kan verder in de zwangerschap complicaties opleveren. Zelf zou ik liever het risico lopen dat het bij het verwijderen eventueel mis gaat dan later in de zwangerschap wanneer je een kindje eventueel al gevoeld heb en al. Maar goed dat kan je alleen voor jezelf beslissen. Maar ik zou me laten vootlichten door een arts, niet via via. Maar dat ben ik dus.
Zwanger door spiraal Hier wordt zelfs gesproken over mogelijk afwijkingen bij het kind door het laten zitten van het spiraal.
Ik zou eerst een test doen. Ik vind de test niet positief. Lijkt meer op dat hij niet goed doorgelopen is.
Ik vind hem wel duidelijk, maar toch wel een beetje apart tweede streepje. Kan het niet goed uitleggen. Duidelijk, maar toch twijfelachtig. Zou voor de zekerheid nog een test doen, desnoods van een ander merk of een CB Digitaal met wekenindicator. Is die ook positief, dan zou ik zsm toch even een arts raadplegen in verband met je spiraal.
Ik zou bij twijfel altijd de controle laten doen door de huisarts. Ik heb met de mirena spiraal ook een keer positief getest en dat bleek niks te zijn. Op mijn vraag naar de gyn met een streepje is een streepje dus hoe verklaar je dat kreeg ik als reactie dat de testen van tegenwoordig zo scherp reageren dat als er een cyste zit (was bij mij ook) hij positief kan reageren. Maar wat ik al zeg altijd voor de zekerheid laten controleren! Voor mij, vind het allemaal nog een beetje raar, iedereen ziet het streepje behalve ik. Nu zie ik hem overigens wel op de test maar dat is niet volledig betrouwbaar volgens mij. Het enigste is...dit was zeker niet gepland, mijn vriend wilde heel graag een kleintje, bij mij was er nog twijfel...we zaten dus nog een beetje in een tweestrijd
maar wat de andere dames zeggen wel je spiraaltje laten verwijderen zo snel mogelijk zou ook niet wachten tot na de pasen.