PROUDMOM.. waarom ik een beetje twijfel: als ik op internet zoek naar oorzaken voor het niet hebben van een zaadleider lees ik alleen over de mogelijkheden: *drager zijn van CF (taaislijmziekte): is niet zo, dan zou hij beide zaadleiders missen.. en dat is niet zo *vroeger ontsteking of operatie: is niet zo *als baby zijnde niet ingedaalde balletjes: ook niet zo en ook staat overal dat als je een zaadleider mist dat dan normaal gesproken ook de bijbal niet is ontwikkeld bij aangeboren afwijking.. die heeft ie dan weer wel want na 1e onderzoeken waren ballen en bijballen in tact en normaal. De uroloog heeft alleen gevoeld en een zaadtest uitgevoerd.. meer niet.. Nu lees ik op internet wel dat een zaadleider afgekneld kan zijn door bijv een spatader (deze is alleen operatief te verwijderen dus dat zou aan de situatie niets veranderen, maar dan zou ie daar pijn aan moeten hebben schijnt) ook lees ik dat door vroegere ontsteking of operatie er een vernauwing of verstopping kan optreden, maar die heeft ie niet gehad, voor zover hij weet en een zaadleider kan door bijv littekenweefsel of vetweefsel (laatste is door ha geconstateerd) ook in bepaalde stand (bijv staand) worden afgekneld, maar bijv in liggende stand wel vrij komen te liggen... Als dit laatste het geval is..dan euh..het ingeleverde zaad is immers staand verkregen.. maar euh.. dit is wel heel erg koffiedik kijken.. en ik neem maar aan dat het oordeel vande uroloog goed is.. Hub heeft er wel naar gevraagd of er andere oorzaken kunnen zijn, maar volgens de uroloog komt dit zelden voor, maar kan t wel en hij heeft ook geen zaadleider kunnen voelen..(dit kan, maar dan had de ha dit toch ook bij eerste onderzoek moeten merken??) Dit is voor de uroloog kennelijk genoeg om tot deze conclusie te komen.. er is iig geen enkele zaadcel gevonden de test.. niet dood en ook niet levend.. gewoon niks... HUB vindt t allemaal wel prima zo.. en ik verder ook wel hoor, maar door t speuren twijfel ik wel een klein beetje aan de uitkomst...maar euh.. t beinvloedt niet mijn gevoel hoor.. krijg er geen bijzondere hoop door en geniet niet minder van de vrijheid....
Ja... eigenlijk was ik toen zwanger, ik temp en weet precies wanneer de bevruchting was (eisprong 28e) ik had ook een heel vroeg eitje deze keer... op dag 10 Ik vond het wel apart dat het precies 3 maanden na het verloies van het vruchtje was (daarom staat het in mijn handtekening) Dank je voor je felicitatie
gaat HUB ook doen.. wilde hij toch al.. over een paar weken kan ie formulier ophalen bij de ha... waarom dat niet meteen kan weet ik ook niet!!.. heb al tegen m gezegd dat ie t potje dan maar liggend moet vullen..whaha...
GEFELICITEERD Dnze22, fruity, Lief, fleurtjes blike1987 ik zie een lichte streep!! breed en roze!! proudmum oooh zo spannend ik duim!! Itchus idd een 2nd opinion ja!
@Ichtus mij man heeft ook lichte spataders maar hoefde niet geopereerd teworden er werd wel een echo gemaakt bij hem daar is het ook bij gebleven hij heeft er geen last van
SABINE.. hoe hebben ze dat geconstateerd dan die spataders?? Hier is er alleen flink gevoeld en een zaadtest uitgevoerd.. kunnen ze dan ook spataders voelen??? maar als dat t is zou t wel eenflinke moeten zijn want dan zou die de zaadleider (als die er wel zit) volledig moeten blokkeren.....ach ja.. t maakt ook niet zoveel uit eigenlijk.. alles werkt verder, hij is steriel volgens de test en dat was de bedoeling.. wat de reden er dan ook van is..whaha..
bij me man is er ook alleen gevoelt en zaadgetest toen hij moest hoesten van de arts toen heeft hij denk wat gevoelt maar het was minimaal dat hij er ook niet aan geopeerd moest worden
Ah.. dat moest hub ook.. hoesten.. Uroloog vond niets speciaals.. dus dan zal dat t wel niet zijn..thnx voor je antwoord..
parr1983 Oeh klussen geblazen!! Fleurtjes wow wat een knal test zeg. Gefeliciteerd! ^_^ Ik hoop ook te mogen knallen over 3dgn na 2 vmk.
Zoo net ff de laatste 2 testjes opgemaakt, schrok me gister een hoedje toen clearblue met indicator aangaf NIET ZWANGER.. Gelukkig las ik later in de bijsluiter dat maar 55% 4 dagen voor NOD positief ermee test hahaha. Maar kging toch aan mezelf twijfelen. Hijs nu iets donkerder dan gister, maar kben er dik tevreden over, hij is nogsteeds mooi positief. Je knijpt m toch een beetje voor NOD, wat denken jullie? Kan ik rustig gaan ademen nu Oja boven is van gister en onder van vandaag! Bovenste is natuurlijk wel opgedroogt dus kan wat donkerder ogen... Bekijk bijlage 120613
Hallo dames, Vanochtend 3 testen gedaan. Predictor, een roze test van kruidvat en nog eentje van 2v5. (Had hier al goede resultaten gelezen, helaas die van predictor te laat.) Ik vind 'm erg helder voor 4 dagen voor NOD. Het is vandaag wel 13 DPO. Heb het er maar op gegokt. Maar ... wat vinden jullie er van? (De testkleur is niet veranderd, achtergrond is ietsjes donkerder geworden door indroging) PS: de fotokwaliteit is niet super; is met iPhone gemaakt. Gewone camera is -natuurlijk!- leeg