Hej Wanneer moet ik nou beginnen met ovulatie testen. Sinds ik ben gestopt met de pil, heb ik nu cyclussen gehad van, 33-43-32-49. Wie heeft hier ervaring mee? Groetjes Sophie
Ga in elk geval uit van je kortste cyclus van 32 dagen, haal daar 14 dagen af voor de LF, dan kom je op ongeveer dag 18 voor je eisprong. Met testen zou ik als ik jou was beginnen op dag 11. Dan heb je eigenlijk geen kans om je ei te missen als die toch een keertje eerder is.
Ik heb vandaag ook een aantal ovutesten ontvangen. Ik denk dat ik deze eerste keer op dag 10 ga starten.
Heb vandaag m'n allereerste test gedaan...negatief. Ook geen eens een lichte 2e lijn...dus ik denk dat ik morgen maar oversla.
Ik zou niet overslaan als ik jou was hoor Sunny want je kan ineens een positieve test hebben!! dat gaat zo snel! En hoeft niet bij iedereen elke dag donkerder te worden het kan van de ene op het andere moment zijn dus ik zou doorgaan! en mocht je wel een tweede streepje krijgen zelfs 2 keer op een dag testen want ik heb het nu bij mezelf gezien het is ineens snel gegaan smiddags was hij nog niet positief en savonds wel! en als je ze toch in huis heb waarom niet? je kan beter doorgaan vor niks dan dat je hem mist! toch?
Oh, echt waar? Ik dacht...omdat er totaal geen 2e streepje te zien was, dat ik wel een dagje over kon slaan. Ik heb ook helemaal geen buikpijn...had 't idee dat dat eitje nog op zich laat wachten. Nu weet ik alleen dat je niet te veel mag drinken en dat heb ik de hele dag wel gedaan. Heb zo'n 5 bakken thee en een bouillonnetje gehad op m'n werk en de laatste was om 15.00 uur. Dus ik vraag me af of de uitkomst van de test dan sowieso niet vertekend is.
Nee je moet echt gewoon doorgaan met je testen omdat je best regelmatig ongi ben zo te zien netjes allemaal beetje bij elkaar en dan zou ik van de kortste cyclus uit gaan dus op tijd beginnen met testen en gewoon doorgaan tot je piek! Je moet proberen om elke dag rond dezelfde tijd te testen en zorgen dat je 2 uur van te voren niet TE veel meer heb gedronken en niet teveel meer naar de wc ben geweest dat moet wel te doen zijn toch? En zodra je een tweede streepje heb waarvan je zelf denkt hmm kan weleens positief worden dan 2 keer gaan testen!Maar wl met een groot tijdverschil hoor ik deed het tussen 12-13.00 en dan savonds na 19.30 ofzo ik zal een foto erbij doen van me testen kan je het verschil zien!
Thanx 4 je uitleg! Laat ik jullie advies opvolgen en vanavond gewoon weer een testje doen. Deed 'm gisteren om 20.00 uur, dus dat komt mooi uit. Heb nog 11 testen liggen...daarmee moet het wel lukken deze maand.
Nee, helemaal nix. Hij ziet er net zo uit als gisteren...grrrrrrrr...ook geen licht streepje...helemaal nix. :x Morgen weer een dag!
Gewoon door blijven gaan je zit pas op dag 12 he en misschien krijg je je eitje ook later bijvoorbeeld op dag 18 en is je LF gewoon korter en geen 14 dagen dat kan ook he! Hij komt vast wel hoor wees maar blij dat je gewoon een nette cyclus heb want zolang als mijn cyclus is helemaal niks en ik had pas op dag 50 een positieve test! Dus nog even doorgaan meid en blijven klussen natuurlijk haha
Niet opgeven meid en gewoon door blijven testen, dan kom je je ei van zelf tegen. Ik ben op dag 10 begonnen met testen en pas sinds 3 dagen kan ik merken dat ze donkerder worden en pas vandaag - dag 18 - had ik een knalltest en het zou me niet verbasen als deze vanavond nog donkerder is. Het beste kun je altijd tussen 10 uur - 20 uur testen en niet met ochtendurine! Je schijnt pas in de loop van de ochtend LH aan te maken. En idd niet te veel drinken. Ik was de 1e keer ook eigenwijs en had het niet goed gelezen, was zonde van de test... Gaat helemaal goed komen, ook jij krijgt een knalltest!!! *duimvoorje*
Vandaag zag ik een heeeeeeel licht streepje...maar dan ook heeeel licht. 8) Tjee...nu ben ik wel heel benieuwd naar morgen.
Ik gebruik sinds 2 dagen ovutesten van de Kruidvat... Wat zijn de beste en fijnste testen? Testen waren beiden negatief...strakjes weer proberen. In ieder geval druk aan de klus...wie weet.