Wie zwanger + hele cyclus ovutesten gebruikt?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Biejie, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Hoi!

Ik ben erg nieuwsgierig hoe ovu-testen reageren (vanaf je eisprong) als je ze je hele cyclus gebruikt, en zwanger blijkt te zijn geworden?

Je leest wel eens dat ze reageren op HCG, maar is dat direct (of eventjes) na de bevruchting, of pas vlak voor NOD zoals een zwangerschapstest?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :D !!

2. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hoi!
    Ik heb ze niet de hele cyclus gebruikt, maar ben wel vanaf 7 dpo of zo weer gaan testen met ovulatietestjes toen ik zwanger bleek. Bij mij bleven ze negatief tot na NOD. Zelfs geen mooi tweede streepje, gewoon helemaal geen 2e streepje. Zelfs tot 2 uur voor mijn positieve zwangerschapstest was mijn ovutest negatief :)

3. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb ze ook hele cycus gebruikt, pas na nod werden ze positief. Voor nod had ik positief getest met zwangerschapstest, heel vaag lijnje en ovutest had net zo een vaag lijntje.

4. Biejie

Biejie Bekend lid

12 aug 2008
    723
    0
    0
    Hey Marije en CenM,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen :D !

Grappig dat jullie dezelfde ervaring hebben.
    Ik lees hier op het forum ook wel andere verhalen... toch apart hoor, dat de ovutesten bij de ene vrouw al heel snel reageren bij HCG, en bij de andere veel later...
    Het zijn natuurlijk niet voor niets ovu's en geen zw-testen.
    Maar als je hier de verhalen leest, zou je bijna denken dat je beter met een ovu test kunt testen op HCG, hihi.
    Bij jullie in ieder geval niet!!

Bedankt voor jullie reacties :)

Zijn er meer ervaringen?

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Haha, het zijn indd ovulatie-testen en geen zwangerschapstesten!

Bij mijn vorige zwangerschap sloeg mijn ovu-test ook flink positief uit vlak voor NOD. Daarna durfde ik een zwangerschapstest aan..
    Maar ik zou niet vertrouwen op ovutesten als het om zwangerschap gaat ;)

Deel Deze Pagina