Urmmmmm ... hoe gaat dat dan bij IVF ??? dan word er buiten de baarmoeder bevrucht en blijft het bevruchtte eitje vaak een dag of 2 in een schaaltje voordat het in het lichaam van de vrouw word teruggeplaatst... wie/wat/waar maakt het hcg aan dan als het nog in het schaaltje zit ??? Nee sorry, daar geloof ik niet in! Zowel alle (9) gynaecologen die ik hier in het ziekenhuis heb gehad. De fertiliteitsarts en alle doktoren die ik tijdens de ivf pogingen in een ander ziekenhuis heb gezien! Zij zeggen allemaal dat het "gele lichaam" (de huls van het eitje wat even blijft zitten na eisprong) het hormoon HCG gaat produceren, maar pas NA de bevruchting! Want dan heeft het pas zin/nut om hcg te gaan produceren! Omdat hcg (onder andere) nodig is om de zw-schap in tact te houden! Als de bevruchting niet goed is gegaan, zal het eitje dus ook niet innestelen en gaat het "gele lichaam" tergronde met de menstruatie!
Maar hoe gaat het dan bij een vmk? Dan nestelt het eitje niet goed, maar heb je wel een positieve test...
Mijn templijst is ook pas op dag weet ik het ingevult, niet aan het begin van mijn cyclus. Ik ben ook nog aan de pil. Ik begon gister op dg 13 in 1 x te bloeden terwijl ik in stopwk 3 dg beetje heb gebloed.... Ik heb gister dus getest...nu net dus ook weer....maarumm....er staan op beide testen streepjes, ik heb last van steekjes borst en liezen... x
*Breek ff in, vraag me nl ook altijd af wanneer die HCG productie start* Maar AstridDi: als artsen zeggen dat het gele lichaam na bevruchting van ei HCG gaat produceren dan kan dat toch ook al voor de innesteling gebeuren? Ik heb ook gelezen dat de productie dan al start, maar nog heel weinig, en dat deze na de innesteling pas echt "een boost" krijgt... Hoe dan ook, positief testen voor innesteling lijkt me zeer onwaarschijnlijk...
heb ik t net over eipijn en eggwhite, ga ik naar de wc en heb ik beide 8) .. mijn test zal dus wel door de lh piek komen, nu nog eentje door de hcg over 2 weken .
flowertje als je test posi is komt je ei pas binnen 24 tot 48 uur~sya je mag nog echt aan de klus hoor !! x ichtus ik zie m btw ook , ind spannend hoor...
Nee hoor, je hebt ook een chemische zwangerschap waarbij het vruchtje wel word bevrucht, je HCG aanmaakt maar omdat het vruchtje niet goed is, of niet goed ontwikkeld kan de innesteling niet plaatsvinden, test je licht positief maar word je wel gewoon ongesteld. Wel is het zo dat je bij een innesteling meer HCG aanmaakt dan bij een bevruchting.
pfff ik zit nu met de testen van kruitvat die positief geven maar hoor vele foute verhalen maar ook weer normale:S:S sensitest werkt bij mij niet geen lh piek vinden telkens ligt streepje
even iets mannen hebben ook LH in hun urine he dus soms kan een ovulatie test ook bij een man een licht 2de streepje geven wisten jullie dat al