wanneer testen? niet meer ong geweest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door zwangerregnawz, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Nou.. Ik ben 2 maart jl bevallen van mijn tweede dochtertje. Ik heb sinds dien nog geen menstruatie gehad.
    Nu is het condoom geknapt en is er een mogelijkheid van zwangerschap. Alleen zou ik niet weten wanneer te moeten testen aangezien ik niet weet wanneer ik ongesteld zou moeten worden.

Weet iemand wanneer je kan testen, zoveel dagen na de seks bijvoorbeeld?

Groetjes, cassida

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.062
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    14 dagen na je gemeenschap kan je testen.
    Is de test dan negatief, dan zou ik het een week later nog een keer proberen omdat je eisprong wellicht 1-2 dagen na de sex kan zijn en de innestelling ook een paar dagen (langer) kan duren.

Dus een testje 14 dagen na de sex doen, is deze negatief, dan een week daarna (21 dagen na de sex) weer een testje doen.
    Is deze ook negatief, dan zal je hoogstwaarschijnlijk niet zwanger zijn ;)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

In de meeste bijsluiters van testen staat volgens mij 21 dagen, omdat je dan meeneemt dat als je pas daarna je eisprong hebt gehad, je zeker weten niet te vroeg test.
    Waarom trouwens alleen condooms, als je niet zwanger wilt worden?

4. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28

Nou ik kan heel slecht met de hormonen uit oa de pil. En mijn vertrouwen in de pil is erg slecht, aangezien mijn oudste dochtertje is verwekt terwijl ik de pil slikte (naar behoren gebruikt, en ik heb geen diarree of griep oid gehad) Nu geef ik mijn jongste dochtertje (van 2 maart 2011) de borst en dan heb je zoiezo al een lichtere pil volgens mijn HA... Spiraaltje heb ik ook gehad maar had steeds het gevoel die te voelen en kreeg er buikpijn van. De meest voor de hand liggende oplossing was dus de condoom. Mijn man zou de schaar er in laten zetten, maar we wouden met deze definitieve methode wachten. Eigenlijk even laten bezinken zeg maar. Maar goed.. niet welkom of wel welkom.. Ik moet eerst nog maar eens kijken of ik daadwerkelijk weer zwanger ben..

5. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Alleen het is zo lastig om te wachten ;)

6. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    krijgt je kindje borstvoeding
    wat ik vaak hoor en lees is dat als je bostvoeding geeft het lang kan duren voordat je weer normaal ongi word

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.062
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe lang moet je nog wachten dan :)

Ennuh, mooie dag is je jongste dochter geboren :D Precies 33 jaar jonger dan ik ben :)
    Hoe laat is ze geboren? Ikke 33 jaar geleden om 14.05 uur :)

8. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ja dat krijgt ze zeker, maar ik merkte de laatste weken een verandering, zowel bij mij als bij het drinken van mijn dochtertje, ze "wil" soms niet meer drinken en mijn borsten zijn echt erg gevoelig. Het doet haast zeer als ze voeding krijgt. Het is geen spruw oid, heb daar al op laten na kijken. En die momenten zijn rond de "eisprong". Buikkramp idem dito. Zijn vergelijkbare gevoelens als zonder borstvoeding zeg maar.

Ik had gelezen dat je ook een eisprong kon krijgen zelfs bij uitblijven van je menstruatie. Dan zou een zwangerschap dus wel mogelijk zijn.

Mijn oudste heb ik 10 maanden voeding gegeven en was bij 8 maanden pas weer aan het menstrueren. Had toen ook al eerder het gevoel "eieren te voelen" maar toen zijn de condooms nooit geknapt.. ;)

Ik zou nu nog 4 weken moeten wachten tot 13 Juli met testen en dan zit er 20 dagen tussen gemeenschap en testmoment. :p
    En dank je ;) zij is niet te geloven 02.07 uur geboren.. hahaha grappig zeg!

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.062
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    ????? Huh ??? Nu nog 4 weken, dat kan toch niet!
    Als je bijv. gisteren gemeenschap had met kapotte condoom, dan moet je nu nog 20 dagen wachten en dat word dan 10 juli.
    Als je 13 juli kan testen omdat het dan 20 dagen tussen sex en test is, dan heb je dus op 23 juni sex gehad hahahahahaha kan je in de toekomst kijken??

10. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Woeps :p klein rekenfoutje... ehm.. gemeenschap was vrijdag (17 juni) dus dan kan ik testen op: 7 Juli... ;) nah is idd minder lang wachten

11. zwangerregnawz

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Ik wil heel even mijn gevoel uiten..

Ik word helemaal knetter van mezelf. Ik lees zoveel op het moment hier op het forum, blijdschap en verdriet, gelukt of nog een keer door in de mmm...

Aan de ene kant ben ik "bang" dat ik weer zwanger ben, omdat we wel hebben gevreeen met condoom.. en ik zou niet weten hoe het allemaal moet met slaap kamers, auto plaatsen etc, onze twee meiden hebben het goed zo, maar word een stuk moeilijker met 3 kleine kinderen. Aan de andere kant, het is gebeurd en je moet je verantwoordelijkheden nemen. Maar de andere kant, ik kies er helemaal niet voor.. toch? Of kies je er voor omdat je intiem bent?

Maar wat is dan verantwoordelijk?? Het kindje wel laten komen omdat je zelf niet kan leven met abortus? Of juist voor je meiden kiezen?? Ik weet het allemaal even niet meer hoor. Mijn man wil er eigenlijk nu nog niet over praten. Ook te begrijpen, misschien maak je jezelf dan druk om niets. Maar ik kan het niet, ik kan het gewoon niet van me af zetten. Mijn oudste dochter hebben we ook laten komen omdat we absoluut geen abortus wouden, waarom dan wel met deze??? En ik vind het fantastisch om moeder te zijn.. pff.. Ik word ook zo verdrietig van de meiden die het maar niet lukt en dan zit ik met deze beslissing.. tis toch eigenlijk te belachelijk voor woorden... :(

En dan het vertrouwen in anticonceptie.. dat is nu wel helemaal weg eigenlijk.. het intieme stuk word nu ook wel heel erg "beladen" Elke keer als je vrijt vraag je je af of het wel goed zou gaan.. lekker ontspannen.. :(

Hebben meer vrouwen deze beslissing moeten maken? En wat zijn de punten waar je op af weegt? En wat doet het met je relatie?

*Help? :(

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kom maar hier brengen als je wel zwanger bent ;)
    Nee, maar serieus, ik zou al die gedachten even van je af zetten tot je duidelijkheid hebt. Je geeft aan dat je denkt een eisprong te voelen steeds, maar een eisprong zonder menstruatie komt echt niet vaak voor hoor! En omdat je borstvoeding geeft, zou ik vooralsnog uitgaan van het nog wegblijven van je eisprong, zeker ook omdat je bij de oudste pas bij 8 (of 10?) maanden ongesteld werd.

Wat je moet doen als je wel zwanger bent, daar zou ik dus echt nog even niet over nadenken. Kan altijd nog, mocht je wel zwanger zijn, dan heb je nog tijd genoeg om te bedenken hoe je het wel geregeld kunt krijgen. Voor kids is het iig meestal geen straf om met z'n tweeen op een kamer te slapen...

Wat betreft voorbehoedsmiddelen: even langs je huisarts en advies vragen?

Deel Deze Pagina