Hey dames, Ik ga vanaf deze maand eens beginnen met ovutestjes. Dit omdat ik inzicht wil krijgen wanneer mijn ei springt. En ik het idee heb dat ik echt langs mijn ei klus. Ik ben nu begonnen op dag 10 met testen (sinds eergisteren). Beiden hagelwit. alleen daarna een indrooglijntje. Maar, springt jullie ei meestal netjes op de helft van je cyclus of test je juist eerder of later positief?? En zie je bij jullie het streepje dan langzamer donker worden of is ie van wit naar in een keer positief? Ik ben heel benieuwd want heb er natuurlijk totaal nog geen inzicht in. xxx
Ik begon ook op dag 10 en op dag 15 had ik een positest.. Bij mij begon het ook met hagelwit en op dag 13 begon er een streepje te komen en op dag 15 een knalstreep. Eerdere maanden had ik ook wel eens een knaltest op dag 11 dus het wisselde bij mij wel
Een ei springt heel vaak NIET exact op dag 14. Het hangt maar net van jouw cyclus af en dat kan per keer ook nog veranderen ( bijvoorbeeld als je niet fit bent etc). Ik gebruik ovutesten en weet daardoor ( na ruim 19 maanden) dat mijn ei ergens tussen dag 15 en dag 25 springt. Gemiddeld bij dag 19. Mijn luteale fase (de periode na je ei) is gemiddeld 13-14 dagen. De eerste tijd zul je meer testjes gebruiken om erachter te komen wanneer je je LH piek hebt. Als je erbij gaat tempen zul je ook kunnen zien of je ei ook echt is gesprongen ( want dan stijgt je temperatuur ten opzichte van je temp voor je ei). Een ovutest is nl geen exact instrument als het gaat om het bepalen van het tijdstip van eisprong, omdat ie alleen maar de piek in je LH hormoon aangeeft. Uiteraard sluit het vaker wél dan niet aan bij je eisprong.
Ik heb gisteren voor het eerst een positieve ovutest gehad. Dat was voor mijn cyclusdag 20. Dat betekent dat ik nu voor de tweede keer waarschijnlijk een cyclus van 34 dagen heb. Dus regelmatig, maar een langere cyclus waardoor mijn ei dus niet precies in het midden van mijn cyclus valt. De test was eergisteren een beetje donkerder dan de lichte streepjes die ik normaal zie. En gisteren ineens knalpositief. (kijk maar in mijn fotoalbum) -x-
Mijn cyclus is gemiddeld 27 - 29 dagen en ik begin op dag 11 te testen (de niet-digitale van Clear Blue). Tot nu toe heb ik steeds (4x) op dag 14 een positieve ovu test en dan ga ik er maar van uit dat dag 15 m'n ei springt. Dag 15 test ik ook en dan is het lijntje weer heel licht. Bij mij is het overigens niet zo dat de test steeds donkerder wordt. Dit schommelt. Meestal is ie dag 13 wel al bijna positief. Maar daarvoor zie ik geen stijgende lijn. Succes!
Bijna niemand is gemiddeld! De 14 dagen eisprong is echt maar bij een klein aantal dames het geval. Het hangt ten eerste van de lengte van je cyclus af en ten tweede van je luteale fase, dus de fase na je eisprong. Ik had vrij lange cycli (40-45 dagen, sommige meiden hier hebben t nog veel en veel langer hoor) maar juist een korte luteale fase van 11 a 12 dagen. Daardoor was mijn ei steeds later dan ik verwachtte (uiteindelijk met temperaturen achtergekomen).
bedankt allemaal voor jullie reactie.Ik had vanmiddag al een iets duidelijker streepje. dus we wachten af en gaan gewoon door.
Ik test (i.v.m. mijn korte cycli) de hele maand door. Tot nu toe had ik rond dag 15 een positieve test en 1 dag ervoor pas een tweede streep. Afgelopen maand had ik zelfs alleen een positieve test op dag 15 (zonder opbouw voorafgaand...)
Hey dames, Zoals jullie al eerder hebben gelezen ben ik deze maand begonnen met ovutestjes. Ik wist niet dat ik zo blij kon zijn met twee streepjes. Dag 10 begonnen met testen t/m dag 14 (vandaag) Ik denk dat hij nu wel positief is toch? Morgen nogmaals en dan even kijken wat de test dan aangeeft. Zie hieronder de bijlage. Bekijk bijlage 144552
Ik ben niet zo bekend met deze testen maar t lijkt mij positief! Je hebt wat te doen vanavond . Ik zou idd wel morgen nog even testen of t niet nog positiever kan. Sommige dames hebben dat.
Hoi! Hier gisteren begonnen met ovutestjes... En ze zijn niet eens omo wit hihi!! Maar kun je beter smiddags testen als in de ochtend???? Hier mijn bijlage... Normaal heb ik pas over 7 dagen mijn ei, maar denk nu echt dat hij eerder komt, zag hem gisteren zelfs op de echo
Moi je moet wel elke dag op dezelfde tijd testen. Als je 1x per dag test is het begin van de middag het handigste omdat je lh piek stijgt gedurende de dag.
Kijk, dat wist ik dus niet Dus 1 keer per dag het begin van de middag... En als je 2 keer per dag test???
De eerste keer dat ik ovulatietestjes gebruikte had ik mijn LH piek pas op dag 17/18. Tweede keer op dag 14. Opbouwende streepjes. LH piek duurde 1 dag. Derde keer op dag 14. Opbouwende streepjes. LH piek duurde 1 dag. Vierde keer (nu) op dag 15. Van héél licht ineens knal. LH piek duurt nu al 2 dagen!