Rare vlekjes down under

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loe, 3 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Wie kan me helpen met erachter te komen wat dit is? Is dit 'gewoon' luieruitslag? ik weet niet of dat mogelijk is, want de rode vlekjes zitten ook op zijn piemeltje en balletjes. Verder roodheid in de liezen en in de bilnaad, maar ook met vlekjes daar. Op de romp geen vlekjes, alleen wat op de hoofdhuid (kan daar ook eczeem zijn). Ik wil geen 'down under' foto van mjin zoontje hier open en bloot neerzetten, vind ik een beetje raar, maar kan hem wel pb-en voor degene die denkt een idee te hebben. Zou het een schimmel kunnen zijn eventueel?

2. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    mijn zoontje had dit ook maar dat was met bij elke luierwissel goed mustella smeren eig in een week weg en op zijn hoofdje was uitgedroogd door de kou dus ook goed insmeren en het was weg. bij echte twijfel mss naar huisarts gaan ?

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Zou het aan het eten kunnen liggen? Soms kan bij bepaald eten de urine iets zuurder zijn dan anders, waardoor ze inderdaad wat vlekjes en uitslag kunnen krijgen. Mijn dochter had dit met 7 maand (net een tijdje begonnen met bijvoeding ). Inderdaad bij de bilnaad en liezen en hier dan op de schaamlippen. Het ging vanzelf weer weg, en ik heb er iedere keer bij het verschonen wat sudocreme op gedaan.

4. Loe

Loe Niet meer actief

Hij is trouwens verder niet zo lekker. de zoveelste antibioticakuur is net afgelopen (toen waren die vlekjes er niet) en meteen erna is hij weer ziek. Die nare hoest (blafhoest) meteen weer terug, geen koorts nu. Wel jeuk dus op zijn hoofd, en hij ziet er waterig uit. Kunnen de vlekjes 'boven en beneden' dezelfde zijn? Hij krabt trouwens beneden, op zijn hoofd wel.

5. Loe

Loe Niet meer actief

Wat is mustella?Soort bepanthen ook? Ik wilde het er ook opsmeren, maar twijfelde eigenlijk of dat misschien juist ging jeuken. Tja, waaorm weet ik ook niet eigenlijk.

6. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oh, misschien dat je dan beter even bij de huisartsenpost langs kan gaan? Het zou natuurlijk heel goed verband kunnen hebben met de ab-kuur, maar het kan ook iets anders zijn.

Hopelijk voelt je mannetje zich snel weer een stuk beter :(

Liefs

7. Loe

Loe Niet meer actief

tja dat vind ik nou zo'n drempel. Hij is stikverkouden, maar speelt hier lekker. Is alleen pips, heeft die vervelende hoest weer en dus die vlekjes. Maar ja, meestal vragen ze bij de HAP bij eerdere ervaringen: drinkt hij goed? ja. Eet hij goed? Ja. Nou, dan moet je het maar even aankijken. Dus ik vermoed haast dat het weinig nut gaat hebben om die reden.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kan het een reactie (verlaat?) op de ab zijn?

Of een (vlekjes) kinderziekte ivm verminderde weerstand?

Vaak zorgt insmeren voor wat verlichting.

9. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    mustella is een merk enkel verkrijgbaar in de appo dat billenzalf,schampoo etc. heeft zonder parfums enz.

10. Loe

Loe Niet meer actief

Ok, dank voor de uitleg. Het lijkt nu alweer wat meer ws. ivm de derde poepbroek van vandaag ivm doorkomende kies. Maar kan feitelijk de luieruitslag dus ook voorkomen op de edele delen?

11. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    ja ze mijn zoontje zat ook onder op zn edele deeltjes gwn goed verzorgen en goed afkuisen (best tijdens erge uitslag geen doekjes gebruiken maar gwn nat washandje en drna droge met handdoek) heeft bij mij erg geholpe

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Zou het geen schimmelinfectie zijn?

13. Loe

Loe Niet meer actief

dat bleek inderdaad!
    Hij is naar de Hap geweest omdat we het voor hem eignelijk niet zagen zitten om weer zohoestend de nacht in te moeten en het weer direct begon na de ab kuur. De luieruitslag bleek een schimmelinfectie, waarschijnlijk nav de ab kuur. En de luchtweginfectie was niet over, dus nu een andere ab kuur. Balen van al die kuurtjes, maar zo fijn om je jongetje weer te zien opknappen!

14. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Goed dat je het weet wat het is!! Bij alex was het gwn uitslag van wss de doekjes

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Lees dat je het antwoord al hebt en dat was precies wat ik dacht. Als een AB kuur hebt gehad, is de kans op een schimmelinfectie flink verhoogd (aangezien alle goede bacteriën ook worden aangepakt door de AB)...

Hopelijk knapt hij snel op!!

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik wou ook zeggen schimmelinfectie. Wij hebben er net een achter de rug... Ik dacht ook dta het mega luieruitslag was (hij had 3 doorkomende kiezen en 6/7/8 flink zure dunne poepbroeken op een dag! Arme kind moest al huilen als ik alleen al zei we gaan luier verschonen. Zijn billen lagen gewoon tot bloedens toe open en indd die waterige blaasjes-achtige plekken. Manlief is op papa-dag toch naar de HA gegaan. Gelukkig maar, al voelde ik me wel een "slechte" mama dat ik dat niet heb gedaan.

xxx

17. Loe

Loe Niet meer actief

Meiden, het is echt GEEN schimmel! Hij gilde het uit toen de creme erop ging! Ik herken dat van mijn eczeem als ik twijfel en dus de verkeerde creme erop smeer. Ojee........het was zo zielig! Het gaat dan gelijk intens branden.Arm manneke. Dus meteen met water schoongemaakt en lekker goed over bepanthen gesmeerd en tijdje goed laten indrogen. Och jee, ik schrok ervan maar ik herkende wel meteen waardoor het kwam.

Let dus goed op, ze kunnen het ook verkeerd hebben......t zijn ook maar mensen.

18. wondertjes1992

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    Ocharme!!! Veel insmere en ni te lang met een pamper laten zitte. Alex zat soms ong 10 min zonder pamper op een handdoek om te laten droge. Dan goed insmere en nieuwe pamper. Heeft echt geholpe. Khoop dat u zoontje er ook snel van verlost is xx

19. Loe

Loe Niet meer actief

Dank u!

20. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Als het nat en open is doen wij er altijd maizena of (ongeparfumeerde) talkpoeder op, dan droogt het goed in. Bij iedere keer verschonen wel even de 'korstjes' wegpoetsen met een nat washandje en dan goed drogen met hydrofielluier! Daarna weer een nieuw laagje erop...
    Is binnen 2 dagen altijd weg hier!
    Als het dicht is en droog kun je weer gaan smeren met bepanthen...

Deel Deze Pagina