Tig symptomen en testen zeggen nog steeds "niet zwanger

Discussie in 'Over deze site' gestart door miekkie, 24 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Hallo mensen,

    Misschien kunnen jullie mij helpen.

    Ik heb niet gepland zwanger te worden en altijd de (lichte) pil geslikt. Echter eind december heb ik wel antibiotica geslikt en is het soms niet geheel velig gegaan.

    Sinds begin januari ben ik al erg moe en vanaf half januari heb ik mij ziek moeten melden omdat het echt niet meer ging; zo ontzettend moe! Daar kwam al snel misselijkheid bij en een klein beetje duizeligheid. Kort daarna werden mijn borsten gevoelig en iets voller en had ik het steeds warm (terwijl ik normaal een enorme koukleum ben). Weer wat later kreeg ik een opgeblazen gevoel en een aantal dagen later was het niet meer alleen het gevoel, maar was mijn buik opgeblazen. Dit voornamelijk in de loop van de middag en helemaal 's avonds.
    Op dit moment ben ik nog steeds extreem vermoeid, is mijn buik 's avonds nog steeds helemaal opgeblazen, ben ik op de gekste tijdstippen misselijk, is mijn smaak van eten veranderd, ben ik iedere keer super emotioneel, zijn mijn borsten niet meer zo gevoelig en minder vol, maar komen er nu wel melkachtige druppels uit wanneer ik in mijn tepels druk!

    Inmiddels ben ik al bij mijn huisarts geweest, maar hij gaf aan niet te denken dat ik zwanger was en dat was het dan...
    Ook heb ik vandaag al de zoveelste test gedaan, die wederom negatief aangaf.
    Nu heb ik naar aanleiding van de melkdruppels die ik sinds drie dagen heb weer de huisarts gebeld en moet ik aankomende week weer langskomen.

    Weten jullie misschien hoe dit allemaal kan en of de kans nog groot is dat ik zwanger ben? En of het anders ook andere oorzaken kan hebben?
    Het is dan misschien wel niet gepland, maar dan wel heel gewenst! En inmiddels ben ik al zo aan het idee gewend, dat ik zelfs iedere keer verdrietig ben als de test negatief uitwijst!

    HELP

    Groetjes Miekkie
     
  2. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Ik zou je zo niet kunnen zeggen of je dan wel of niet zwanger bent.

    Maar ben je in de tussentijd wel ongesteld geweest?
     
  3. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Blijkbaar zijn de symptomen er wel duidelijk.
    Ik hoop dat de huisarts je meer duidelijkheid kan geven. Je kan mss es vragen voor een bloedtest, die geeft dan toch zekerheid hé.
    Ik hoop voor jou dat je lichaam je niet voor de gek houdt en dat je echt zwanger bent.
    Hou je ons op de hoogte?

    Groetjes kathy
     
  4. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Hallo Monika,

    Ben tussen de twee strippen van de pil door wel ongesteld geweest, maar dit was veel korter als normaal (maar anderhalve dag!). Daarna heb ik nog twee weken de pil geslikt en ben ik er toen helemaal mee gestopt omdat ik zo duidelijk het gevoel het zwanger te zijn. Toen kreeg ik weer een bloeding van anderhalve dag.
    Maar volgens mij kunnen dit beide ook onttrekkingsbloedingen zijn, vooral ook omdat ze echt kwamen bijna direct na het stoppen van de pil (ook die keer dat ik eerder ben gestopt) en ze veel korter waren.

    Heb de dokter vorige keer ook gevraagd om een bloedtest, maar hij zei toen dat dit geen verschil maakte met de urinetest omdat deze hetzelfde hormoon aangaf en dat wanneer dit niet in je urine zat hij dit ook niet in je bloed kon zien?

    Maar hoe zit het dan met die melkdruppeltjes uit mijn tepels? Kan dit uberhaupt wel zo vroeg????

    Tja kathy, Ik hoop nu eigenlijk ook wel stiekem dat ik zwanger ben... Al was het dan niet gepland... Het kindje is zeker wel welkom, ook bij mijn vriend!
     
  5. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Enne... Is het niet vreemd dat mijn buikje 's ochtends maar een klein beetje meer opgeblazen is dan normaal en 's avonds echt erg bol is? Echter 's ochtends is het toch ook niet het buikje wat het geweest is, want mijn blokjes zijn weg... Maar dan is de buik toch duidelijk minder opgeblazen dan 's avonds! Ook is mijn navel sinds een aantal dagen aan het veranderen, wat wijder aan het worden lijkt het wel.
     
  6. Ik vind het vreemd dat de huisarts geen bloedtest wil doen, daar zou ik toch op aandringen als ik jou was.
    Het zou niet de eerste keer zijn dat ik hoor dat iemand zwanger is maar een negatieve urinetest heeft en de bloedtest wel positief is!
    Heel veel succes!
    Liefs, Vienna
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Vaak valt er in een bloed test niet meer te zien dan in een urine test.
    Allen kan je als je twee keer laat prikken zien ofde hormonen hoger worden.

    Verder kan je hyphofyse vergroot zijn en dat kan je melkafscheiding verklaren.
    Je lichaam( en geest) denkt zwanger te zijn, en reageert daar ook op.
    In sommige gevallen zelfs met melk productie.
    Erg vervelend en moeilijk om er weer vanaf te komen.
    Ik kan het weten want ik heb het intussen al bijna een jaar.

    Ik vertel dit omdat ik zelf een schijnzwangerschap heb gehad van ongeveer 16 weken.
    Ik voelde me op en top zwanger, overgeven, opgezette borsten, bandenpijn, melkafscheiding en een steeds groter groeiende buik, maar negatieve testen.
    Ik kreeg toen ik me voor het eerst zwanger voelde een inwendig onderzoek bij de huisarts en die concludeerde niet zwanger.
    Maar de klachten werden steeds heftiger en toen de dag kwam dat ik melk kreeg wist ik zeker zwnager te zijn, ik had dat bij de zwangerschap van onze dochter immers ook...dacht ik.
    Eenmaal bij de huisarts, vond ze ook dat mijn buik groeide en mijn gezicht voller was geworden.
    Op de behandel tafel dan maar en ze dacht dat mijn baarmoeder bijna onder mijn navel zat en dat ik al zo'n 16 weken heenwas, dat kon kloppen met mijn laatste bezoek aan haar.
    Ze ging luisteren of ze een hartslag kon vinden...en ze dacht dat ze zelfs dat hoorde.

    Ze maakte een afspraak voor me bij de gyn voor een termijn echo.
    En helemaal opgewekt ging ik naar huis....ik was toch niet gek!!
    Toen naarde echo, samen met mijn vriend, helemaal zenuwachtig want hoe ver zouden we zijn?
    Bats een lege echo!!!
    Geen kindje geen hartslag, en zelfs geen vergrootte baarmoeder, die zat netjes op haar plek.

    De klap kwam enorm hard aan.

    Ik vertel dit om je een beetje te beschermen.
    Want dit wens ik niemand toe.
    Ik hoop het zelf ook nooit meer mee te hoeven maken, al zit ik nu nog steeds met de borstvoeding.

    Dit hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn, maar ik weet wel dat je lichaam en geest, nare truukjes met je kan uithalen.

    Ik wens je heel veel succes, en ik hoop voor je dat je toch zwanger mag zijn.

    Groetjes
     
  8. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Ja, had idd al gelezen dat jij schijnzwanger was/bent. Vervelend zeg!! Maar dit komt toch alleen heel soms voor wanneer je erg met zwanger worden bezig bent? Of niet? Want ik was hier dus helemaal niet mee bezig, omdat het nog lang niet de bedoeling was om zwanger te worden, want hiervoor zitten we eigenlijk in een veelste moeilijke situatie op dit moment. Dus ik kreeg eerst erg veel zwangerschapsverschijnselen en hierna ben ik me was bezig gaan houden met het mogelijk zwanger zijn.
    Nu zit ik hier alweer sinds vanmorgen 06.45 misselijk te wezen en heb ik sinds het ontbijt vanmorgen (twee broodjes) weer een opgeblazen buik. aangekomen ben ik echter nite, eerder afgevallen, want ik eet minder dan normaal door de misselijkheid en veranderde eetlust. Ook ben ik sinds een uurtje weer erg draaierig.
    En die melkachtige afscheiding uit mijn tepels in combinatie met mijn andere symptomen, kan dit niet een of andere andere (ernstige) ziekte zijn? Je leest zoveel nare dingen als je hierop gaat zoeken op het internet (zoals borstkanker...) maar hier horen de andere verschijnselen toch helemaal niet bij?
    Zelf denk ik nog steeds zwanger te zijn...
    Al is de kans die ik daar eigenlijk op gelopen heb (ook volgens de huisarts) erg klein! Anderen doen er soms maanden of nog wel langer over om zwanger te zijn en dan zou het nu bij mij wel HEEL erg snel zijn en met ene zeer minimale kans van bevruchting.
    Maar ja alles kan...
    En stiekem hoop ik het nu ook wel een beetje... Een beetje veel misschien wel...
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik ben nu niet meer schijnzwanger.
    ben zelfs al zwanger geweest tussendoor.

    Maar ik was ook niet bezig met zwanger worden op dat moment.
    Ja ik had besloten om de prikpil niet meer te halen in augustus 2004.
    Maar verder was ik er niet mee bezig, tenminste nog niet
    Maar toen ik last kreeg van al die verschijnselen, was ik er wel steeds meer mee bezig.
    Verder hoef je er niet mee bezig te zijn, het kan je toch overkomen.
    Soms ben je er onbewust meer mee bezig dan dat je voor jezelf toegeeft.

    Doe in ieder geval voorzichtig , want ik weet uit ervaring hoe groot die telleurstelling is.
     
  10. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Het is toch raar hoe je lichaam je soms zo voor de gek kan houden.
    Maar ik wist niet dat het mogelijk was om schijnzwanger te zijn, wanneer je er niet mee bezig bent ook. Heb weeral iets bijgeleerd.
    Miekkie, ik hoop echt dat je vlug duidelijkheid hebt over wat er allemaal aan de hand is in je lichaam. En zoals Jolanda zegt, mss toch maar rekening ermee houden dat je schijnzwanger kan zijn ook. Ik wens je alvast het beste toe!
     
  11. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Thanks allemaal.
    Ik ben er nu wel veelste veel mee bezig, dat klopt. Constant denk ik; zo het... of zou het toch niet... En laat ik vele malen op een avond mijn buikje aan mijn vriend zien.
    Jolanda, was juw buik ook echt opgeblazen en veel dikker dan normaal dan (zo dat je 's avonds uit je broek puilt) en veranderde je navel daar zelfs ook al van? En waren je hormonen ook zo veranderd dat je veel prikkelbaarder en vooral ook emotioneler was? Gisteren had ik al weer zo'n "jankdag", werd helemaal gek van mezelf!
    Ik weet het echt niet meer, wordt er helemaal gek van. Denk er de hele dag door aan en ook al wil ik dat niet, ik kan die gedachten niet stopzetten. :cry:
    als het niet zo blijkt te zijn, ga ik het denk ik inderdaad moeilijk hebben. Ik probeer nu zelfs al zo gezond mogelijk te leven door gezonder te eten en drinken en mijn vriend mag niet meer binnen roken van me.
    Ik hoop dat de huisarts mij deze week al kan zeggen wat zij vermoed en daar dan ook testen voor doet, zodat ik het eindelijk helemaal zeker weet. Ik ben er nu al zes weken mee bezig en dat maakt me helemaal gek!!
    Wat denken jullie meiden?? Dat is wat ik ook iedere dag aan mijn vriend vraag: "maar wat denk je dan?". En iedere dag is zijn antwoord dat de kans die ik heb gelopen op zwangerschap heel erg klein is, maar dat de kans dat ik zwanger ben nav al mijn verschijnselen heel erg groot is. Met andere woorden: Hij weet het ook niet!
    En ik ook niet, zucht...
     
  12. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja Miekie

    Ik had smorgens een redelijk onderbuikje, het was zichtbaar maar daar was ook alles mee gezegt.
    Alleen naar mate de dag verder kwam werd mijn buik steeds dikker, en opgeblazen.
    Zo erg dat wanneer ik 's avonds naar mijn dansles ging, ik dem ensen uit mijn groep tegen elkaar hoorde fluisteren waarom ik dit keer niet vertelde hun vertelde.
    Dat deed pijn, want wat moest ik dan.
    Emotioneel was ik ook, en misselijk van luchtjes, ik heb me tijdens mijn schijnzwangerschap zwangerder gevoeld dan in de zwangerschap die misging.
    Ik rookte minder tot niet, want ik werd er weer ziek van net zoals bij de zwangerschap van ons meisje.

    Ik hoop ook dat je huisarts je meer kan vertellen.
    mijn huisarts vertelde achteraf dat het wel vaker gebeurd, maar dat ereigenlijk niet graag over gesproken word ( wat ik me aan de ene kant wel kan voorstellen)
    Mijn gyn des tijds zei dat schijnzwanger , niet zwanger betekende, en daarmee werd de kous afgedaan, terwijl je daar ook niks aan hebt!

    Hopelijk hem je snel meer duidelijkheid, maar je gevoelens begrijp ik als geen ander.

    Liefs
     
  13. Hallo Miekkie,

    Die melkafscheiding komt mij bekend voor, het enige wat ik erover kan zeggen dat als je het aan beide borsten hebt er waarschijnlijk niets ernstigs aan de hand is. Het zou kunnen zijn dat je prolactinegehalte verhoogd is, of door overstimulatie van de tepels kunnen je melkklieren ook op gang komen. Ik hoop voor je dat je natuurlijk zwanger bent, ik zal voor je duimen. Sterkte met afwachten, groetjes tweetylove
     
  14. vosje

    vosje Actief lid

    25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    hoi, heb je misschien ook veel kramp (buikpin)?
     
  15. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Tweetylove; ja ik heb de melkafscheiding aan beide borsten en het komt er alleen uit als ik in mijn tepels knijp, niet vanzelf.
    Vosje; ik had begin van de week steeds een soort ongesteldheidskrampen in mijn buik, maar ben NIET ongesteld geworden. Aan het einde van deze week gingen de ongesteldheidskrampen echter over in wat ander soort krampen, andere steken.
    Het is nu ook wel erg moeilijk te zeggen wanneer ik ongesteld moet worden, want ik ben bij de laatste strip van de pil gestopt na twee weken slikken omdat ik overtuigd was zwanger te zijn en de dag dat ik gestopt ben was 3 februari. Daarna heb ik dus wel een korte bloeding gehad en ik denk dat ik officieel dan dus weer rond 5 of 6 maart ongesteld moet worden.
    Wat ik de laatste dagen ook veel meer heb (en vooral vandaag ook weer) is meer afscheiding, echt witte vloed.
    Ik weet het echt niet meer. Alles lijkt er zo verdomd veel op dat ik zwanger ben en tot nu toe was ik er zo van overtuigd, maar nav het verhaal van Jolanda ben ik zo ben dat ik straks ontzettend teleurgesteld word! Ik heb nooit geloofde nooit in schijnzwangerschap, dacht altijd dat dit alleen bij dieren voorkwam en bij mensen die heel erg veel bezig zouden zijn om te proberen zwanger te raken. Maar als ik dit zo van Jolanda lees, word ik bang en hoop ik niet dat mij dit gaat overkomen... :cry: :cry:
     
  16. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Mijn buik is weer helemaal opgeblazen. Het lijkt wel of het iedere dag erger wordt en dan vooral in de avond. En dat terwijl ik ben afgevallen ipv aangekomen.
    In het begin was mijn buik alleen helemaal onderin boller, maar nu begint er rondom mijn navel een soort punt te onstaan. Ook mijn navel veranderd.
    Het is zeker geen ongesteldheidsbuikje, want dan heb ik inderdaad ook een wat meer gespannen en opgeblazen buikje, maar deze is vele malen erger en nu dus ook anders van vorm aan het worden.
    Maar de testen blijven maar negatief aangeven...
    Wat denken jullie? Zou er een klein kindje aan het groeien zijn in mijn buikje?
     
  17. pammy

    pammy Actief lid

    ik hoop voor je dat er een klein wonder in je groeit
    ik zal voor je duimen dat het wel zo is
     
  18. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    is het gene mogelijkheid dat je een verwijs broef voor een echo krijgt?
    ik kan me voorstellen dat dit je niet geheel lekker zit,je wilt toch weten wat er in je buik gebeurd?
    of dat de (huis) arts voelt aan je buik?

    succes!!!!!
     
  19. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    705
    162
    43
    Vrouw
    Ja, ik wil daar deze week ook op aansturen bij de huisarts. Dat ze eindelijk eens onderzoek gaan doen zodat ik honderd procent zeker weet of ik nu wel of niet zwanger ben of wat het anders is.
    Wist trouwens niet dat er al zo vroeg een echo mogelijk was, maar zie dat dit bij jou ook al gebeurd is?
    Wel hebben ze eind januari (toen ik overigens pas in de verste verte dacht aan een eventuele zwangerschap, maar dit toen niet aan de huisarts heb verteld, omdat ik die kans toch nihil schatte) een bloedonderzoek gedaan vanwege mijn vermoeidheid en daarbij op alle gebrukkelijke dingen getest zoals hb, suiker, pfeiffer, lever, schildklier, maar hier kwam helemaal niets uit.
    Denise, maar hoe ziet jouw buikkie er nu dan uit? En is dit 's ochtends en 's avonds ook anders? Want als ik zwanger zou zijn, zou ik nu ongeveer even ver zijn als jij.
     
  20. vosje

    vosje Actief lid

    25 jan 2006
    280
    0
    0
    noord-brabant
    mijn collegatje had dit ook, ze was volgens de predictor ook niet zwanger, de huisarts kon met inwendig onderzoek niets vinden, met echo niets. Is daarna doorverwezen naar gynecologe bleek buitenbaarmoederlijk te zijn :oops: :oops: hoop het niet voor jou hoor. Vraag even aan je ha of dit kan :(:
     

Deel Deze Pagina