Foto's: Vage/Duidelijke Ovulatie & Zwangerschapstesten! Deel -> 31

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door MoederWensje, 27 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babywish2016

Babywish2016 Fanatiek lid

28 nov 2015
    3.048
    0
    0
    Super meid 🍀🙏👶🎉

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik test mij ook altijd helemaal suf. Omdat ik testverslaafd ben :p;)

Maar je test is mooi hoor. Gefeliciteerd.

3. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Wat denken jullie? Mogl 1-3 dagen voor NOD.

4. Natje87

Natje87 Lid

7 aug 2010
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ook ik ben er weer is een keer ..
    Nou weet ik niet met ochtend urine een ovu test doen
    Maar komt hy zo donker puur door omdat ik het sochtends heb gedaan? .. k test zoiezo door hoor maar vond het wel een goeie test gister was hy nog spier wit haha

Bijgevoegde bestanden:

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ochtend urine is inderdaad niet betrouwbaar bij ovulatietesten. Als je test in de loop van de dag nog zo donker is dan is het goed, maar helaas zegt een test met ochtend urine niets :(

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.020
    15.627
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zie iets vaags maar kan de kleur niet zien (grijs od roze).
    Welk merk is dit?

7. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou deze wel als positief beschouwen. Met deze testte mijn dochter altijd met ochtendurine en altijd een goed beeld van wanneer de eisprong kwam.

8. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Dit advies is echt niet handig. Ovulatietesten horen echt niet met ochtend urine, tenzij zo aangegeven in de bijsluiter.

Bij ovulatietesten wordt aangeraden om niet met ochtendurine te testen. Dit komt omdat het lichaam `s nachts veel hormonen (LH) aanmaakt die de ovulatie in gang zetten. In de ochtendurine komt dit hormoon dus ook veel voor. Indien je dan test met ovulatietesten die juist gevoelig zijn voor het LH hormoon, zou je wellicht te snel een LH piek meten, terwijl die er nog niet is. Er zijn gynaecologen die adviseren de LH piek te meten tussen 10 en 16 uur. Daarnaast kun je het beste gedurende 2 uur niet drinken voordat je urine opvangt voor de test.

9. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Het is en Frans merk gekocht hier in de supermarkt. Heb ook clearblue met indicator gekocht. Dus die kan ik buik twijfel morgen doen.
    Kleur vind ik ook dubieus maar zag het al meteen bij het doorlopen dus lijkt geen indroger. Heb ongeveer 6 van deze testen gedaan en nooit een streepje gezien.

10. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    @laurazoey mijn dochter heeft altijd in de ochtend getest en op de dagen dat ze zo'n test had als deze testte ze nog extra met een cb digitale. ...en beide positief. Ik zou als ik haar was het toch gezellig maken, als was het maar voor de zekerheid ( mijn dochter was trouwens ook alle keren direct zwanger )

11. Natje87

Natje87 Lid

7 aug 2010
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik test gewoon lekker door maar dan in de middag dank je!

12. Sennie

Sennie Bekend lid

5 feb 2011
    666
    60
    28
    vrijwilligerswerk
    noord-holland
    Zo raar hoe elke site andere info verstrekt over waarom niet met ochtendurine te testen met ovulatietestjes. Deze site zegt juist dat er nog te weinig lh in de urine zit met ochtendurine en je daarom later op de dag moet testen.

Vraag: Waarom mag je NIET met ochtendurine testen bij ovulatietesten?

Antwoord: Het uitvoeren van een ovulatietest luistert erg nauw. Bij ovulatietietesten is het van belang dat de concentratie van het LH hormoon goed wordt weergegeven. Het LH hormoon is altijd aanwezig in de urine, alleen is er een piek vlak voor de ovulatie.

De LH piek begint meestal vroeg in de morgen, als je nog slaapt. Dit houdt in dat er ochtendurine nog onvoldoende LH aanwezig is. Pas later op de dag, als de LH piek goed op gang is, kan de ovulatietest de LH Piek goed aantonen. Het meest ideale tijdstip om te testen is vroeg in de middag.

Welke is het nu dan? Teveel of te weinig lh in ochtendurine, is toch super verwarrend:(

13. Carola36

Carola36 Actief lid

20 sep 2009
    198
    14
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Denk dat daarom gewoon iedereen moet doen wat voor haar het beste werkt 😉😉 mijn dochter test altijd smorgens en is nu voor de 5de keer zwanger ( helaas 3x een miskraam gehad ) en bij haar werkt het prima.

14. Natje87

Natje87 Lid

7 aug 2010
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zullen het zien . Het is idd verwarrend dus was dus niet zon "domme" vraag 😊. gaan het gewoon gezzelig maken .

15. Natje87

Natje87 Lid

7 aug 2010
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is nu net na 1.5 minuut ofzo.. al 4x geplast vandaag .. 😆 zullen zien

Bijgevoegde bestanden:

16. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    Hoi allemaal

Mag ik jullie wat vragen?
    Kan je aan je ovulatietesten zien of je eitje onderweg is?
    Alvast bedankt 😊

De onderste is van vandaag 😉

Groetjes

17. candle85

candle85 Actief lid

19 jun 2015
    484
    67
    28
    Ovulatietesten geven een lh-piek aan. Deze piek is het hoogst vlak voordat je eitje gaat springen. Aan jou testen kan ik dit nu nog niet zien. Ik had een aantal dagen lang best wel donkere testen en uiteindelijk eentje die er uit sprong. Zal een foto toevoegen. Succes!

18. fruitvliegje

fruitvliegje Bekend lid

16 apr 2013
    773
    0
    16
    mama zijn, heerlijk!
    ♡In ons huisje
    Bedankt voor je reactie!
    En bedankt voor de foto maakt het een stuk duidelijker 😊
    Nog even door testen dus 😇

Groetjes!

19. Sanne198

Sanne198 Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.244
    31
    48
    Ovulatie testen smorgens smiddags of savonds uitvoeren.. Gelijk zwanger is dan geluk.. Ik heb ook met positieve ovu testen Sex gehad.. En toch kwam het zh er aan te pas.. Dus vind dat een beetje een rare verwoording.. Sorry..

Test vanmiddag of vanavond nog eens of beide.. En dan zul je het zelf wel zien.. Doe wat je gevoel je zegt ☺️

20. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Spannend.. Zal het dan toch goed gaan?? 23 juni een echo dus nog 2 weken geduld 😊

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      38,3 KB
      Weergaven:
      6

Deel Deze Pagina