Toen ik "laat" positief testen was het bij mij geen goed teken, ik zou over 2/3 dagen nog een keer testen en kijken hoe de oploop is.
Hier ook een keer pas na 13dpo een licht streepje. Dat is misgegaan. Andere succesvolle zwangerschappen op 10dpo een licht streepje
Ik ben effe druk op zoek geweest naar die van mij van toen misschien dat je dan wat minder ongerust gaat zijn. Die van mij waren echt minder duidelijk en ben nu toch echt 12 weken onderweg
Wat super lief je berichtje, dit doet me zeker goed! Dankjewel!! Jij ook nog gefeliciteerd met je zwangerschap
Hallo dames! Ik ben nieuw op dit forum. Sinds vorig jaar gestopt met de pil en sinds 3 maanden vrijen we niet meer veilig in de hoop zwanger te worden van ons 1e kindje. Deze maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt. Mijn cyclus was het laatste half jaar vrij stabiel => eigenlijk altijd 28 dagen. Er was 1 uitzondering toen wij terug kwamen van een verre reis, cyclus was toen 33 dagen. Aan de hand van een cyclus van 28 dagen en uitgegaan van een 'standaard' eisprong 14 dagen voor NOD had ik zelf de eisprong ingeschat op / rond 23 oktober (NOD stond op 6 november). Nooit echt iets gemerkt van eisprong dus ben maar uitgegaan van de 'gemiddelden'. Vanaf 21 oktober begonnen met testen, zie bijlage. (25 en 26 oktober niet getest, was weg voor het werk en testers vergeten ) Als ik het zo bekijk was de piek op 28 oktober? Behoorlijk wat later dan ik zelf verwachtte. In de avond en op 29 oktober ook nog vrij donker. Wat kan ik nu het beste aanhouden? 29 oktober ei en NOD 14 dagen later? Misschien voor jullie heel duidelijk / simpel hoor maar ben hier nog helemaal niet wegwijs in merk ik al.
Dank je wel en graag gedaan Probeer je niet zo druk te maken komt vast allemaal goed. Zelf had ik een week na die 1e test pas een mooie duidelijke streep. Zal mijn reeks er effe opzetten schrik niet want ook ik was onzeker en een echte testjunkie
Ik denk zelf 30 oktober ei, dat is dus vandaag en dan 14 dagen erna je nod, maar RoGiJuLi is hier de expert daarin dus neem aan dat zij nog wel even zal reageren hierop
Ik zou voor het gemak de 30 aanhouden als de dag van je eisprong. De 28e heb je idd een piek en je ei springt 24/48 uur na het begin van je LH piek. Dus uiterlijk de 30e. En dan in principe 14 dagen tot je NOD, maar de lf kan ook korter/langer zijn.
@Liana84 Dank jullie wel voor jullie reacties! Poeh, dat zou dus betekenen dat het deze keer een cyclus van 35 dagen kan worden... Eerste maand echt wat actiever / gerichter bezig met de testjes en lichaam gelijk 'van slag'?
Het kan ook dat je luteale fase korter is, gemiddeld 14 dagen maar 10 bv kan ook best en dan is je nod eerder. Mijn cyclus was gemiddeld 30/31, toen gingen we ervoor en ineens achter mekaar 33. Laatste ronde getemperatuurd en toen kwam ik er dus achter dat mijn ei veel later was en mijn LF dus korter, 10 dagen ongeveer. Dus eerdere rondes nogal ernaast geklust Maarja het blijft afwachten, cyclus kan ook een keer raar doen.
Heb even moeten opzoeken wat de Luteale Fase was. Hoor / lees nu allemaal dingen waar ik nog nooit van had gehoord. Vanavond dan nog maar even klussen, kan geen kwaad lijkt me. Haha! Afgelopen zondag voor het laatst en dat was dan niet de meest goede kans als ik het zo bereken.
Jaaa dankjewel Heeft inderdaad goed gewerkt dat we langer doorgeklust hebben toen ik zag dat mn ei nog niet geweest was, terwijl ik dat wel allang verwacht had Hopelijk bij jou ook snel raak!
Ik gooi even m’n eigen post omhoog... Na dit testje (op cd16) liepen m’n testen rap af en op CD18 een test met vrijwel geen teststreep gehad en daarom vanuit gegaan dat die op CD16 de positieve was. Gisterenochtend opeens vruchtbare afscheiding dus ‘s avonds (CD19) toch maar m’n laatste ovulatietest met hieronder als resultaat. Huh??? Wat was nou de piek? (ik zie dat ik O heb opgeschreven in de lijst bij die van gisteren, maar dat moet dus de A van avond zijn )