Mooi gedichtje! Wij zijn nu bijna 2 jaar verder en 4 miskramen verder. Nu 6 weekjes zwanger dus het komt goed! Zijn jullie ook al lang bezig?
Gefeliciteerd! ❤ Wat ontzettend fijn dat het goed gaat en I hope so voor jullie dat het 9 maanden lang mag goed gaan, met als afloop een gezonde zoon of dochter in jullie armen! Wij zijn pas met de 2e ronde bezig hoor... Maar, zó enorm gewenst! Mijn beste vriendin is al 8 jaar bezig... en gaat momenteel door een hel van emoties, ook omdat zij lijdt aan zware suikerziekte. Lang over na moeten denken, omdat de ziekte overdraagbaar is, maar uiteindelijk er toch voor gegaan... Nu na 8 jaar nog niks. Wel heel bijzonder om dit samen te doen, maar ook erg moeilijk, wat nou als het eerder lukt bij mij en zij er al 8 jaar mee bezig moet zijn... pff... dubbel.
Lieve meiden, Nog +- 7 dagen voor ik een zwangerschapstest mag doen! Enorm spannend... vorige maand deed ik de testen al heel vroeg en wat maakte ik mezelf hier gek mee! Elke test ging onder een vergrootglas van telefoonlampjes, daglicht, neplicht, tlbuis, onderste boven, binnenstebuiten, noem maar op... Maar, helaas, vorige maand was het niet raak. Dus, zijn we er met volle moed tegenaan deze maand! Ik ben begonnen met ovulatietesten, die -als jullie het mee hebben gekregen- nogal onduidelijk waren... ook weer een helaas en op de gok, liefdevol en gezellig geklust. -dat klussen houden we er nog steeds in hoor! - Nu zit ik dus +- 7 dagen voor mijn NOD, een plusminnetje omdat de ovulatietesten nogal verwarrend waren met oplopen en LHpieken, maar mijn cylcus netjes 28/29 dagen zijn. Ik heb de aflopen 2 dagen last van menstruatieklachten ... Dat houd in: Steken in mijn onderbuik, een drukkende gevoel bij mijn schaambot, lage rugpijn & s'avonds na een lange dag werken pijnlijke liezen. Omdat we, en ik vooral (omdat het mijn lichaam is, hihi), besloten hebben voor de volgende poging(en) niet op alles te letten kwa pijntjes etc en NIET te testen voor de NOD, steken deze klachten toch echt de kop op... Vorige maand had ik vlagen van misselijkheid, maar koppelde dit door de stress op mijn werk en dat bleek ook zo te zijn, maar de opgenoemde klachten hier boven nog nooit zo vroeg gehad in mijn cyclus. Ik moest gisteravond gewoon even een warm bad nemen, om te kunnen ontspannen, omdat m'n lichaam zo raar doet... Gelukkig word ik veel afgeleid ivm de drukte op werk, (ik werk bij Lidl), en als mijn maandelijkse stonden er zijn is deze pijn ook makkelijk te verdragen door de afleiding... Ik heb een hoge pijngrens en een doorzetter, zo ook in mijn dagelijkse bezigheden ga ik niet bij de pakken neer zitten... Maar, gisteren heb ik mezelf er toch aan toe gegeven om te ruilen met mijn collega achter de kassa: Liep krom van de lage rugpijn. Naja.. om een lang verhaal kort te maken en mijn vraag te stellen: Heeft 1 van jullie dit ook of ooit ervaren zo lang voor de NOD?? Liefs van mij
Hey Laura, Je legt je lijf natuurlijk continu onder een vergrootglas wanneer je bezig bent om zwanger te worden.. Ik denk (zeg het me als ik het fout heb) dat je er veeeel te veeeel mee bezig bent... je bent nu pas met de 2e ronde bezig. Waarom ovulatie testen? Mijn enige tip die ik je kan meegeven is: Laat het los! Anders worden het nog hele lange maanden (en veel teleurstellingen) mocht het langer dan een jaar duren.. wat écht kan en helemaal niet zo gek is..
@Sanne2204 zo hyperfocussen op elke kwaal, valt elk dingetje op die je misschien normaal wel elk cyclus zou hebben als je niet met kinderwens bezig was. Als je normaal rugpijn hebt, denk je: o rugpijn. Maar nu ga je er teveel bij stilstaan en dat kan de pijnbeleving zeke beïnvloeden. Maar als je kwalen echt door hcg komen, dan zou je nu al positief moeten testen. Innesteling is gemiddeld rond dag 9 na ovulatie. doe rustig aan. Kunnen echt hele lange maanden worden als je je echt zo heftig erop focussed.
Ik heet Sanne, hihi, maar Laura vind ik ook een mooie naam! Dankjewel voor je reactie, de reden waarom ovulatietesten heb ik in de vorige reactie's uitgelegd.
Dankjewel voor je reactie! Testen doe ik dit keer niet voor m'n NOD, de " kwaaltjes " laat ik dan maar even als " normaal ", al voelt het voor mijn gevoel niet zo. Wie weet ...
Dames, zien jullie wat? Ik zit nu 9 dpo (eigenlijk 8.5) en 6 maanden na een miskraam met 14 weken. Eerlijk gezegd schrok ik me vanochtend te pletter, ik had het niet verwacht dat hij zo roze zou worden. Het zou zo mooi zijn als deze goed zit, zaterdag word ik 30 en een kleintje is zo welkom bij ons! Mag ik jullie eerlijke mening over deze test?
Ik denk dat je enorm bewust bezig bent met zwanger worden, wat begrijpelijk is, maar wat het alleen maar lastiger en waarschijnlijk moeilijker gaat maken. Ik snap jou ovulatie punt wel ergens om je cyclus enigszins in kaart te brengen na het stoppen met anticonceptie maar nu ben je er teveel mee bezig, zeker voor ronde twee, begrijp me niet verkeerd, elke ronde is er een teveel als je zwanger wilt worden maar ik spreek uit ervaring dat dit, als je zo bewust enorm met zwanger zijn bezig blijft zijn elke ronde en het niet wil lukken je over enkele maanden, misschien wel een jaar, of jaren... echt gebroken bent aan het eind van de rit. Besef dat het eerste halfjaar dood normaal is om niet zwanger te worden, een gezond stel daar word zelfs een jaar marge voor gegeven. Het is alleen een waarschuwing, ik was ook “obsessed” om zwanger te worden en ik werd er op een gegeven moment echt kribbig van, en hopeloos. Geef het de tijd, zeker in ronde twee. Geniet van elkaar, laat de ovulatie testen los, en maak het gewoon regelmatig gezellig. Ik denk dat je lichaam ook nog moet wennen aan het ontpillen of van een andere anticonceptie? Give it a moment en geniet. Ik wil gewoon niet dat je je zo ver laat zakken als wat ik deed omdat ik zo obsessed was om zwanger te worden.
Test van Ali/Ebay met sensitiviteit van 10 IU. Hadden veel mensen positieve ervaringen mee. Morgen ook met normale Action.
Ik zie zeker een streepje, spannend!! Hopelijk een mooie oploop @Sanne2204 De meesten van ons hier begrijpen dat je er zo veel mee bezig bent. Mijn ervaring: toen ik er veel mee bezig was en het los probeerde te laten dacht ik ook: huh, maar nu probeerde ik te denken dat ik niet zwanger was, en voel ik opeens XYZ!! En toen dus toch niet zwanger. Heb echt van alles gevoeld en gelukkig door hier mee te lezen ook wel geleerd dat dat heel normaal is, maar dat het niets betekent. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag worden, maar probeer er niet elke maand op te focussen. Ik zei een beetje tegen mezelf: het zou zo fijn zijn om binnen een jaar zwanger te zijn - dat is redelijk realistisch voor de meeste mensen (helaas niet voor alle...). Dan kijk je er iets meer naar als in de wat verdere toekomst ipv dat het echt direct zal gebeuren.
Mijn eigen ervaring. Toen wij voor de 3e gingen was het weer gelijk in de 1e ronde raak zoals ook bij de andere jongens. Dit werd een vroege miskraam. Daarna werd het een obsessie. Heb ovulatie testen besteld en die vol van stress gedaan de eerste maand. Werd echt waanzinnig. Onzin echter maar goed. Niet zwanger die maand en heel ongezellig in huis. Maand daarna weer naar mijn lichaam geluisterd. Ik voel altijd wanneer mijn eisprong eraan komt. En voor m'n eigen gemoedsrust alleen toen ik echt dacht nu komt m'n ei een test gedaan. En direct piek gevonden. Niet zwanger. Alles weg gegooit en mezelf weer vertrouwen. En die 3e maand was het weer raak. Ik zeg absoluut niet dat ovulatie testen tegenwerken, maar kant tekening, met cyclus van 24 tot 35 dagen, en 2 gezonde mensen lukt bij 80 tot 90 % het om in het 1e jaar zwanger te raken. Edit antwoord op je vraag, deze klachten heb ik voor mijn eisprong en nogmaals voor m'n menstruatie. Bij zwangerschap heb ik heel andere klachten voor nod.