Ik heb zelf donkerbruine ogen, bij mijn man zijn ze groen/bruin. De oudste twee hebben ook mijn kleur ogen, terwijl de jongste blauwe ogen heeft, zie foto. Twee mensen met bruine ogen kunnen wel een kindje krijgen met blauwe ogen, terwijl twee mensen met blauwe ogen geen kindje kunnen krijgen met bruine ogen.
blanke baby's worden altijd met blauwe ogen geboren. en blauw is inderdaad niet dominant, dus ouders die beide geen blauwe ogen hebben, kunnen prima een kind krijgen met blauwe ogen. de ogen van onze kleine man waren heel donker blauw, dus eigenlijk meteen wel duidelijk dat ie bruine ogen zou gaan krijgen.
Bedankt dames! As 5 jarige is het al een echte charmeur. Alhoewel hij meisjeskusjes op dit moment nog vies vindt, zal er vast verandering in komen Onze jongste heeft trouwens grijs/ blauwe ogen en blond haar. Terwijl mijn man groen/bruine ogen heeft, en ik helder groene. Raar genenpotje haha.
Iedereen 'draagt' 2 kleuren. Blauw-blauw of blauw-bruin of bruin-bruin. Bruin is dominant dus iemand met blauw-bruin heeft zelf bruine ogen. Die persoon kan wel blauw doorgeven en dus een kindje krijgen met blauwe ogen. Iemand met blauwe ogen geeft dus altijd blauw door. Ik heb blauwblauw, Jan blauwbruin. M heeft bruine ogen, T blauwe (dat was heel snel ook al duidelijk) en T krijgt bruine ogen.
Ts: Ik vind de ogen van je kindje toch best wel aan de "lichte" kant. Zowel mijn zoon als dochtertje hebben bruine ogen en zij hebben echt nooit dat blauwe in hun ogen gehad, maar echt antraciet en dat werd langzaam bruin. Mijn moeder heeft trouwens bruine ogen (en haar ouders en haar broers en zussen ook) en toch ben ik van alle kleinkinderen (in totaal 8} de enige met bruine ogen. Mijn zus heeft bijvoorbeeld blauwe ogen en mijn broer groen. Mijn oom en tante hebben beiden bruine ogen, maar hun kinderen hebben echt azuur blauwe ogen Dus stiekem zijn wij wel blij dat ik onze bruine ogen door heb gegeven haha.
Dank je wel!! Iedereen staat altijd van te kijken hoeveel haar ze al heeft Denk wel dat ik over een poos het topic van Nescio over de "dreadlocks" maar eens goed na moet lezen, haha! Dat probleem ga ik straks ook krijgen hier... Nescio, jouw meisje heeft ook mooie ogen zeg! Aszz, zo blauw als jouw zoontje de oogjes had (of laat ik zeggen donkerblauw), zo blauw heeft mn meisje ze nu ook zo'n beetje. Heb echt het idee dat ze donkerder zijn dan een maandje terug... En wat zijn ze prachtig bruin geworden bij jouw kereltje zeg!!! (stiekem hoop ik ook wel een beetje op bruine ogen hahaha omdat ik ze ook bruin heb) Wat leuk om al die ervaringen te zien / te lezen, en alle babyfoto's zijn zo schattig!!
Ons zoontje had bij de geboorte al donkerblauwe ogen. Mijn vriend donkerblauw en ik bruin. Iedereen aan zijn kant blauw, mijn moeders kant ook blauw en mijn vaders kant allemaal bruin. Het resultaat na bijna vijf maanden.. :
Hier een foto van ons zoontje toen hij een maand oud was. Ik had toen alles behalve zijn ogen zwart/wit gemaakt. Op de 2de foto was hij 7 maanden en toen had hij echt toverbalogen..
Mijn dochter is met zwarte ogen geboren en die kleur is tot nu toe nog steeds niet veranderd! Heeft ze echt van haar vader, die heeft ook zulke donkere ogen dat je amper verschil ziet met het pupil..
Onze oudste had bruine ogen bij de geboorte, de jongste weten we niet zeker...maar anders waren ze héél donker blauw...
dochter had donkere ogen me blauw tintje. aangezien ze donker haar had en een tintje dachten we dat wordt bruin maar schijn bedriegt zie fotos foto 1, 2 maanden foto 2, paar dagen oud foto 3, 6 maanden foto 4, 1 jaar ze had trouwens pik zwart haar met der geboorte. is hier niet te zien